Έντυπη Έκδοση

ΤΡΕΙΣ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ

Παίρνουν θέσεις Γάλλοι, Γερμανοί και Αργεντινοί

Μάχη Γάλλων, Γερμανών και Αργεντινών για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Τρία επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, σύμφωνα με το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Συγκεκριμένα, δεσμευτικές προσφορές για τις δύο ομάδες αεροδρομίων κατέθεσαν τα σχήματα:

1) Vinci Airports (Γαλλία) - Ακτωρ του ομίλου Μπόμπολα

2) Fraport AG (Γερμανία) - Slented Ltd του ομίλου Κοπελούζου

3) ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου - Corporacion America SA (Αργεντινή).

Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου. Οπως τονίζει το Ταμείο, η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων θα αναμορφώσει ριζικά την εικόνα τους, καθώς αποτελούν τις πύλες εισόδου εκατομμυρίων επισκεπτών στη χώρα μας, στην ουσία τον «καθρέφτη» του τουριστικού προϊόντος.

Παράλληλα, διαβεβαιώνεται ότι πρώτον, διαμορφώθηκαν ιδιαίτερα ευνοϊκοί όροι, αναφορικά με τις χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους έως 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων και έως 20 ευρώ μετά, και δεύτερον, ότι οι επενδυτές θα υλοποιήσουν επενδύσεις 200-250 εκατ. ευρώ τα πρώτα 4 χρόνια.

Υπενθυμίζεται ότι η παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα γίνει σε δύο ομάδες.

Η Α' ομάδα αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, με option για την Αλεξανδρούπολη, τον Αραξο, την Καλαμάτα και τη Νέα Αγχίαλο.

Η Β' ομάδα αποτελείται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης, με option και τους αερολιμένες Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.

Εξαιρείται από τη διαδικασία το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, το οποίο θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλλι.

Το προφίλ των υποψηφίων

Corporacion America: Η εταιρεία με έδρα την Αργεντινή διαχειρίζεται 53 αεροδρόμια, εκ των οποίων τα 50 βρίσκονται στη Ν. Αμερική. Τελευταίο απόκτημά της, το αεροδρόμιο της Αρμενίας. Η εταιρεία ενδιαφέρεται να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον τομέα αυτό εκτός Ν. Αμερικής και προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Μυτιληναίου.

Fraport AG: Είναι η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης και αρκετών άλλων αεροδρομίων ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των διεθνών αεροδρομίων της Λίμας στο Περού, του Νέου Δελχί της Ινδίας κ.ά. Η εταιρεία, το 2013, διακίνησε 58 εκατ. επιβάτες και είχε έσοδα 2,5 δισ. ευρώ. Βασικός μέτοχος είναι το ομόσπονδο κρατίδιο της Εσης. Συνεταίρος στη διεκδίκηση των ελληνικών αεροδρομίων είναι ο όμιλος Κοπελούζου, ο οποίος ήδη κατέχει το 5% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Vinci: Η γαλλική εταιρεία διαχειρίζεται αεροδρόμια σε Πορτογαλία, Ινδονησία και Γαλλία και ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για επέκταση στον συγκεκριμένο τομέα. Ο όμιλος Vinci είναι γνωστός στην Ελλάδα από την εμπλοκή του στην κατασκευή των μεγάλων οδικών αξόνων και της Γέφυρας «Χ. Τρικούπης». Η εταιρεία συνεργάζεται με τον όμιλο Ελλάκτωρ στο διαγωνισμό της αποκρατικοποίησης των ελληνικών αεροδρομίων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Διαγωνισμοί /Συμβάσεις έργων
Αεροδρόμια
ΤΑΙΠΕΔ