Έντυπη Έκδοση

Εταξε επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου

Ο υπουργός... Περιβάλλοντος εξήγγειλε επαναλειτουργία σιδηροδρομικής γραμμής. Προφανώς κινούμενος με προεκλογικά κίνητρα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και βουλευτής Αργολίδας Γιάννης Μανιάτης εξήγγειλε την επαναλειτουργία, εντός εξαμήνου, της σιδηροδρομικής γραμμής Ναύπλιο-Αργος-Κόρινθος.

Ο βουλευτής Αργολίδας, στο πλαίσιο επίσκεψής του σε Αργολίδα και Ναύπλιο, δηλαδή σε περιοχές όπου εκλέγεται, συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη με τον δήμαρχο Ναυπλιέων Δημήτρη Κωστούρο και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο.

Από αυτήν προέκυψε ότι, εντός εξαμήνου, θα επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Ναύπλιο-Αργος-Κόρινθος, ως επέκταση του προαστιακού, με ανταπόκριση στον άξονα Κόρινθος-Αθήνα.

Οπως ήταν φυσικό, ο δήμαρχος Ναυπλιέων υποδέχθηκε, με ικανοποίηση, το σχέδιο επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου στο Ναύπλιο, αφού κάτι τέτοιο θα αναβαθμίσει συγκοινωνιακά αλλά και τουριστικά την πόλη.

Αξιο αναφοράς είναι ότι η ανωτέρω εξαγγελία έγινε από τον υπουργό Περιβάλλοντος και όχι τον αρμόδιο υπουργό, δηλαδή τον υπουργό Μεταφορών, πέρα από το γεγονός ότι δεν ανακοινώθηκαν λεπτομέρειες για το κόστος επαναλειτουργίας της γραμμής, τον αριθμό των δρομολογίων, αλλά και τις δυσκολίες που υπάρχουν (συντήρηση της μετρικής γραμμής). Η γραμμή, πάντως, εφόσον δοθεί σε λειτουργία, θα εξυπηρετήσει τις τοπικές κοινωνίες, ενισχύοντας και τα τουριστικά τους έσοδα.

Το 2011 ανέστειλε τη λειτουργία του

Ελέω Μνημονίου, το δίκτυο έπαψε να λειτουργεί το 2011, αν και τα προηγούμενα χρόνια είχαν εκταμιευτεί περισσότερα από 70 εκατ. για την ανακατασκευή του.

«Το δίκτυο έκλεισε, επειδή ήταν ζημιογόνο μόλις κατά 5 εκατ. ευρώ ετησίως», επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, καταγγέλλοντας ότι η εγκατάλειψη της υποδομής είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, αφού δεν είναι λίγες οι φορές που κομμάτια της γραμμής «απαλλοτριώθηκαν» από τους «κυνηγούς μετάλλων».

Από την αναστολή εξαιρέθηκαν ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Πάτρας, που καταγράφει εξαιρετικές επιδόσεις, αλλά και τα, τουριστικής σημασίας, τμήματα Ολυμπία-Κατάκολο και του οδοντωτού Διακοφτού-Καλαβρύτων.

Το εντυπωσιακό είναι ότι λίγα χρόνια πριν αποφασιστεί ότι η γραμμή δεν είναι βιώσιμη, δόθηκαν 70 εκατομμύρια για την ανακαίνιση της υποδομής της μετρικής γραμμής Κορίνθου-Καλαμάτας και 36 εκατομμύρια για την προμήθεια 12 σύγχρονων συρμών, τύπου RailBus.

Οι συρμοί αυτοί χρησιμοποιούνται σήμερα για τον προαστιακό της Πάτρας και τη γραμμή Ολυμπία-Κατάκολο. Επίσης, δαπανήθηκε ποσό 36 εκατ. για την αναβάθμιση γραμμής και τροχαίου υλικού του οδοντωτού Διακοφτού-Καλαβρύτων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ)
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
ΟΣΕ