Έντυπη Έκδοση

ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ 8 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΩΝ, ΟΙ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ

Εφτασαν οι «έξυπνες στάσεις»

Κάλλιο αργά παρά ποτέ. Ηταν Σεπτέμβριος του 2006, όταν ο τότε υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης εγκαινίαζε το πιλοτικό πρόγραμμα «έξυπνων στάσεων» των τρόλεϊ.

Στις αρχές του 2016 η Αθήνα θα αποκτήσει 1.000 «έξυπνες στάσεις» Στις αρχές του 2016 η Αθήνα θα αποκτήσει 1.000 «έξυπνες στάσεις» Το πιλοτικό πρόγραμμα δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, αφού ο σχετικός διαγωνισμός κατέστη άγονος, λόγω δικαστικών εμπλοκών και μετέπειτα αποκάλυψης του σκανδάλου της Siemens.

Τα χρόνια περνούσαν και ενώ όλες οι προηγμένες πόλεις της Ευρώπης αποκτούσαν σύστημα τηλεματικής (στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί εδώ και καιρό), η Αθήνα θύμιζε «παρία».

Τελικά, έπειτα από πολλές προσπάθειες, ο διαγωνισμός τηλεματικής του ΟΑΣΑ τελεσφόρησε και έως τις αρχές του 2016 η Αθήνα θα αποκτήσει 1.000 «έξυπνες στάσεις».

Οι πρώτες «έξυπνες στάσεις» που λειτουργούν είναι: «Ευαγγελισμός» (άνοδος και κάθοδος Βασιλίσσης Σοφίας), «Ρηγίλλης» (άνοδος και κάθοδος Βασιλίσσης Σοφίας), «Πεδίον Αρεως», «Πανελλήνιος», «Πολυτεχνείο», «Πλ. Κάνιγγος», «Ακαδημίας», «Σύνταγμα».

Σε αυτές θα προστεθούν τους επόμενους 6 μήνες άλλες 100 και στις αρχές του 2016 το έργο θα έχει ολοκληρωθεί, με τη λειτουργία 1.000 «έξυπνων» στάσεων και την εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1.750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ.

Στόχοι του έργου είναι αφ' ενός η ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο των επιβατών στις στάσεις των λεωφορείων και τρόλεϊ για τις αφίξεις των δρομολογίων και αφ' ετέρου η βελτιστοποίηση της διαχείρισης του στόλου των οχημάτων, σε συνάρτηση με τις κυκλοφοριακές συνθήκες.

Οι επιβάτες θα έχουν παράλληλα τη δυνατότητα άμεσης πληροφόρησης και εντός του οχήματος, αλλά και ενημέρωση για τροποποιήσεις ή έκτακτα γεγονότα που επηρεάζουν την κυκλοφορία και τη μετακίνησή τους.

Στην πλήρη εφαρμογή της η τηλεματική θα επιτρέπει στους επιβάτες να ενημερώνονται για τα δρομολόγια των γραμμών ή των στάσεων που τους ενδιαφέρουν, μέσω κινητού τηλεφώνου (application) ή PC, με τη βοήθεια ειδικών εφαρμογών, που θα γίνουν ευρέως διαθέσιμες στο κοινό.

Παράλληλα, θα μπορούν να υπολογίσουν με μεγάλο βαθμό ακρίβειας το χρόνο διαδρομής και να προγραμματίσουν τη μετεπιβίβασή τους, καθώς ο χρόνος διέλευσης από κάθε στάση θα είναι διαθέσιμος μέσω της εφαρμογής.

Η συνολική επένδυση ανέρχεται περίπου στα 20 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 5 εκατ. ευρώ προέρχονται από το ΕΣΠΑ, 4 εκατ. ευρώ από το χρηματοδοτικό εργαλείο «Jessica» και τα υπόλοιπα από ίδια συμμετοχή του ιδιώτη επενδυτή.

Επίσης, για τον περιορισμό της εισιτηριοδιαφυγής, από τον επόμενο μήνα θα αρχίσουν να τοποθετούνται ειδικές μπάρες (τουρνικέ) στην μπροστινή πόρτα λεωφορείων και τρόλεϊ.

Η αρχή θα γίνει σε γραμμές με ήπια κίνηση, προκειμένου να ελεγχθούν η λειτουργικότητα και η αποτελεσματικότητα των τουρνικέ, ώστε στη συνέχεια να αποφασιστεί εάν θα τοποθετηθούν και στα υπόλοιπα οχήματα που εξυπηρετούν τις γραμμές με μεγάλη επιβατική κίνηση.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Μεταφορών
ΟΑΣΑ
Συγκοινωνίες-Μεταφορές