Έντυπη Έκδοση

ΜΠΗΚΑΝ ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ

Ενάμιση χρόνο άργησε η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Cosco

Υπερεργασία και έλλειψη προσωπικού καταγγέλλουν οι μηχανοδηγοί

Χρειάστηκε να περάσει 1,5 χρόνος μέχρι να υπογραφεί η πολυπόθητη συμφωνία μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Cosco για τη μεταφορά φορτίων της κινεζικής εταιρείας από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη και αντιστρόφως.

Η εν λόγω συμφωνία, αν και είχε προαναγγελθεί τον Φεβρουάριο του 2013, έλαβε μόλις χθες επίσημη μορφή, αφού στο μεσοδιάστημα οι Κινέζοι τέσταραν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η επίτευξη της στρατηγικής συνεργασίας αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο για τη σιδηροδρομική εταιρεία, αφού θα αυξήσει σημαντικά το εμπορευματικό της έργο, το οποίο ανήλθε πέρσι στα 16 εκατ. ευρώ, έναντι συνόλου 130 εκατ. (συμπεριλαμβάνονται τα 50 εκατ. των άγονων γραμμών).

Παράλληλα, η συμφωνία σκορπά «χαμόγελα» στους επίδοξους μνηστήρες της εταιρείας, δεδομένου ότι ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίησή της βρίσκεται στην τελική ευθεία. Τον Δεκέμβριο αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές, με τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους να εμφανίζονται ως οι μοναδικοί «ενεργοί μνηστήρες».

Και άλλες εταιρείες

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο διαγωνισμός παρέχει τη δυνατότητα εισόδου κι άλλων εταιρειών στα κοινοπρακτικά σχήματα που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι το οποίο σημαίνει ότι οι Κινέζοι μπορούν να «κουμπώσουν» με τους Ρώσους, εάν και κάτι τέτοιο δεν φαντάζει πιθανό.

Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι, παρ' όλο που τάσσονται υπέρ της εμπορικής συμφωνίας με την Cosco, υπογραμμίζουν την τεράστια έλλειψη προσωπικού (μηχανοδηγών), καταγγέλλοντας περιστατικά υπερεργασίας, αλλά και κατάργησης επιβατικών δρομολογίων προς όφελος των εμπορευματικών.

Η συμφωνία ορίζει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεσμεύεται να παράσχει την απαιτούμενη χωρητικότητα, ώστε να διευκολύνει την κίνηση φορτίων που εκκινούν από το λιμάνι του Πειραιά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών άφιξης των πλοίων.

Από την πλευρά της, η Cosco δεσμεύεται να χρησιμοποιεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως τον κύριο πάροχο σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Ελλάδα για τη μεταφορά του φορτίου που εισέρχεται ή εξέρχεται από το λιμένα του Πειραιά.

«Η συμφωνία είναι ιστορικής σημασίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, καθώς δημιουργεί ανεξάντλητες ευκαιρίες ανάπτυξης και ανοίγει το δρόμο για να γίνει η Ελλάδα παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου εμπορευμάτων για την Ευρώπη. Επίσης, αναβαθμίζεται ο ρόλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως κύριας σιδηροδρομικής εταιρείας που θα συντονίζει τη διέλευση φορτίων της Cosco προς την Κεντρική Ευρώπη», ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.

Ως γνωστόν, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δραστηριοποιείται στις εμπορευματικές μεταφορές, από το λιμάνι του Πειραιά, μέσω της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο μήκους 17 χλμ. που βρίσκεται σε λειτουργία και πάνω στην οποία μεταφέρονται τα εμπορεύματα από το Ικόνιο στο Θριάσιο, ενώ στη συνέχεια κατευθύνονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

Ενας από τους σημαντικότερους παράγοντες στη διακίνηση εμπορευμάτων προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη είναι η συντόμευση του χρόνου παράδοσης των προϊόντων, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση κόστους μεταφοράς.

Για τη χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής μέχρι την Κεντρική Ευρώπη έχουν συναφθεί συμφωνίες με Σκόπια, Βουλγαρία, Σερβία, Ρουμανία, Κροατία, Σλοβενία, Αυστρία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Τσεχία κ.ά. και έχουν προχωρήσει οι σχετικές διαδικασίες, ώστε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μπορεί να κάνει, ανά πάσα στιγμή, χρήση του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Επενδύσεις
Συναντήσεις/Συμφωνίες/Συνομιλίες/Διαπραγματεύσεις
Cosco
ΤΡΑΙΝΟΣΕ