Έντυπη Έκδοση

Ο τουρισμός πολυτελείας φέρνει χρήμα

Πρίγκιπες, αξιωματούχοι, στελέχη επιχειρήσεων, σύνεδροι, ζευγάρια σε μήνα του μέλιτος ή σε επέτειο γάμου. Τι κοινό μπορεί να έχουν όλοι αυτοί μεταξύ τους;

Το αμπαλάζ μπορεί να διαφέρει, αλλά, μόνιμα ή περιστασιακά, εντάσσονται σε μια ιδιαίτερη τουριστική ομάδα, που αποκαλείται «τουρισμός πολυτελείας». Αφορά κατεξοχήν το 10% της παγκόσμιας ελίτ, που έχει να πληρώσει, αλλά και τους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν όνειρο ζωής να κάνουν ένα ταξίδι, σε συγκεκριμένο προορισμό ή γιορτάζουν μια ιδιαίτερη στιγμή τους.

Καθώς ο τουρισμός πατά γερά το γκάζι για την επανεκκίνηση της βαριά νοσούσας οικονομίας μας, η στροφή στον ελίτ τουρισμό θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, αφού το 10% της παγκόσμιας τουριστικής ελίτ, ξοδεύει το 20% των χρημάτων, σε σχέση με τους υπόλοιπους τουρίστες.

Το διήμερο συνέδριο για τον τουρισμό πολυτελείας εγκαινίασε η υπουργός Ολγα Κεφαλογιάννη, ενώ το άνοιγμά του έγινε από τον ταξιδιωτικό συντάκτη Βαρούν Σάρμα. Το τουριστικό συνέδριο συνδιοργανώνεται στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρεταννία» από την εφημερίδα «New York Times» και το Ecole Hoteliere Lausanne υπό την αιγίδα του ελληνικού υπουργείου Τουρισμού.

Στην αίθουσα του ξενοδοχείου «Μεγάλη Βρεταννία» δεν έπεφτε καρφίτσα, μίλησαν Ελληνες -κυρίως από το ΣΕΤΕ-, Ευτύχης Βασιλάκης, Ανδρέας Ανδρεάδης, Γιώργος Βερνίκος κ.ά., αλλά και ξένοι με διαφορετικές ειδικότητες στον τουριστικό χώρο, ενώ υπήρξαν κι επενδυτές απ' άλλες χώρες αλλά και εκπρόσωποι ξένων εταιρειών που προσφέρουν μηχανολογικό εξοπλισμό για υπερσύγχρονα ξενοδοχεία.

Στόχος του συνεδρίου ήταν να διερευνήσει τις δυνατότητες προσέλκυσης της παγκόσμιας ελίτ του τουρισμού, που ξοδεύει πολλά περισσότερα απ' τους κοινούς θνητούς αλλά έχει ενίοτε και τρελές απαιτήσεις. Οι ομιλητές επιχείρησαν να ορίσουν το πλαίσιο για τον τουρισμό πολυτελείας, τη διαφορά του απ' το μαζικό τουρισμό και τις ξεχωριστές ανάγκες που δημιουργεί, σε μαρίνες, αεροδρόμια, ελικοδρόμια, πολυτελή αυτοκίνητα, ακόμη και σε υπηρεσίες επικοινωνίας (π.χ. εφαρμογές για κινητά) κ.ά.

Η Ελλάδα ήδη προσφέρει τέτοιου είδους υπηρεσίες, αλλά ο κλάδος θα μπορούσε ν' αναπτυχθεί αισθητά περισσότερο, βελτιώνοντας την ποιότητα (π.χ., αύξηση κλινών σε πεντάστερα ξενοδοχεία), με προσωπικό, π.χ., για φύλαξη των παιδιών, εξειδικευμένους σεφ, που θα γνωρίζουν καλά την παγκόσμια γαστρονομία κ.ά. Χρειάζεται, δε, καλύτερες υποδομές εκ μέρους του κράτους και περισσότερη αποσαφήνιση του ίδιου του τουριστικού προϊόντος, ώστε να καταστεί ελκυστικό, π.χ. βελτίωση των περιφερειακών αεροδρομίων σε Ιωάννινα, Κρήτη, μαρίνες για γιότιγκ κ.ά.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ)
Τουρισμός
Υπουργείο Τουρισμού