Έντυπη Έκδοση

Λίνα Μενδώνη:

«Ως αύριο θα έχουμε δει ολόκληρο το ψηφιδωτό»

Επισπεύδουν στην Αμφίπολη την αποκάλυψη και του υπόλοιπου ψηφιδωτού, για να δούμε επιτέλους αν ακολουθεί ο νεκρός ή η Περσεφόνη πίσω από το άρμα με τον δαφνοστεφή ηλικιωμένο. Ετσι ελπίζεται να δοθεί και ένα τέλος στην παραφιλολογία, που έχει πάλι φουντώσει, σχετικά με το τρίτο πρόσωπο του εξαιρετικού αυτού μωσαϊκού.

 Η γ.γ. του ΥΠΠΟΑ, Λίνα Μενδώνη, ήταν χθες σαφής και κατηγορηματική: «Μέχρι αύριο θα ξέρουμε αν υπάρχει τρίτο πρόσωπο ή διακόσμηση» δήλωσε, προσθέτοντας ακόμη ένα στοιχείο πως «δεν είναι σαφές αν ο επόμενος θάλαμος είναι ο τελευταίος». Επανέλαβε πως πρόκειται για «ταφικό μνημείο», γιατί «έχουν βρεθεί τα χαρακτηριστικά που προδίδουν αυτό το χαρακτήρα» και «ότι το ψηφιδωτό ενισχύει απολύτως τη χρονολόγηση ότι το μνημείο είναι του τελευταίου τετάρτου του 4ου αι. π.Χ.».

Κι επειδή το εύρημα αυτό έχει αναζωπυρώσει το διεθνές ενδιαφέρον για τον τάφο της Αμφίπολης, το CNN πρόβαλε εικόνες από το «εκπληκτικό» ψηφιδωτό και βγήκε ο Βρετανός ερευνητής, Andrew Chugg, σε παρέμβασή του να πει ότι, κατά τη γνώμη του, το τρίτο πρόσωπο στην απεικόνιση αυτή πρέπει να είναι γυναικείο και να αφορά είτε στη γυναίκα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ρωξάνη, είτε στη μητέρα του, Ολυμπιάδα. «Και στις δύο περιπτώσεις θα πρόκειται για μια εξαιρετικά συναρπαστική ανακάλυψη», τόνισε.

Στις προσδοκίες που τρέφει η Ελλάδα για την αξιοποίηση του σημαντικού αυτού μνημείου αναφέρεται δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του ίδιου τηλεοπτικού δικτύου σε μια ανταπόκριση της Ελίντας Λαμπροπούλου από την Αθήνα με τίτλο «Greece hopes tomb discovery breathes life into economy». Το νέο εύρημα, όπως σημειώνεται, χρονολογείται στον 4ο αιώνα π.Χ., δημιουργώντας προφανείς συνδέσεις με τον Μεγαλέξανδρο. «Ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι πρόκειται για τον τάφο της γυναίκας ή της μητέρας του Μεγάλου Αλεξάνδρου, μολονότι σύμφωνα με τις ιστορικές πηγές ο μεγάλος στρατηλάτης θάφτηκε αλλού». Το δημοσίευμα συνδέει την αρχαιολογική ανακάλυψη με τη μεταστροφή της διεθνούς εικόνας της χώρας, που δεν ήταν η καλύτερη λόγω των οικονομικών της προβλημάτων. Και καταλήγει: «Καθώς η Ελλάδα στρέφεται στο παρελθόν για να χαράξει το μέλλον, στους καιρούς της κρίσης, αναδεικνύει παράλληλα ένα ακόμη διάσημο θέμα, τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, που εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Ευρήματα/Ανασκαφές/Ανακαλύψεις
Αρχαιολογία
Υπουργείο Πολιτισμού