Έντυπη Έκδοση

ΣΤΑ ΣΚΑΡΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Αρον άρον πώληση του ΟΛΠ

«Τρέχουν» να πουλήσουν το λιμάνι του Πειραιά υπουργείο Ναυτιλίας και ΤΑΙΠΕΔ. Τα υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών εξέδωσαν Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη σύσταση ομάδας εργασίας, η οποία θα επεξεργαστεί όλες τις αναγκαίες τροποποιήσεις των όρων της σύμβασης παραχώρησης του Δημοσίου προς τον ΟΛΠ.

Στην πενταμελή ομάδα εργασίας μετέχουν από δύο εκπρόσωποι του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και του υπουργείου Οικονομικών και ένας από το ΤΑΙΠΕΔ, οι οποίοι καλούνται να αναμορφώσουν τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ, η οποία υπογράφτηκε το 2002, εν όψει της πώλησης του 67%.

Την αντίδρασή της, τόσο στην τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ΟΛΠ - Δημοσίου, όσο και στον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ - Cosco, εξέφρασε η ΟΜΥΛΕ.

Το ξεπούλημα

Η ΟΜΥΛΕ επισημαίνει ότι «είναι πράγματι θλιβερό και συνάμα πολιτικά γελοίο να βάζουν οι υπουργοί την υπογραφή τους, κάτω από ένα τέτοιο κείμενο. Είναι φανερό ότι μπροστά στην αγωνία να προκάνουν το ξεπούλημα του λιμανιού, προχωρούν σε αλλεπάλληλα πολιτικά και νομικά πραξικοπήματα».

Παράλληλα, η ομοσπονδία ενίσταται και στον φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ - Cosco, τονίζοντας ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας ναι μεν έδωσε, σε δεύτερο βαθμό, το «πράσινο φως», ωστόσο υπό την αίρεση δύο πραγμάτων:

** Δικαιολογεί την αναστολή του εγγυημένου τιμήματος, μέχρι να τεθεί σε λειτουργία η δυτική πλευρά του Προβλήτα ΙΙΙ, που έχει υποχρέωση, βάσει της σύμβασης παραχώρησης, να κατασκευάσει η Cosco.

Δεν αποδέχεται, σύμφωνα με την ΟΜΥΛΕ, τον όρο που έθετε η Cosco στον φιλικό διακανονισμό για αναστολή του εγγυημένου τιμήματος, μέχρι το ΑΕΠ της χώρας να φθάσει στα επίπεδα του 2008 +2% κάθε χρόνο.

** Επιβάλλει να προστεθεί σχετικός όρος, ώστε να επεκταθεί το σταθερό αντάλλαγμα (ενοίκιο), και στο δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ.

«Η Cosco απαιτεί από την κυβέρνηση και τον ΟΛΠ να γράψουν στα παλαιά των υποδημάτων τους την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Είχε, μάλιστα, το θράσος να στείλει εξώδικο, την ώρα που συνεδρίαζε το δ.σ. του ΟΛΠ. Αν η κυβέρνηση, ο ΟΛΠ και το ΤΑΙΠΕΔ κάνουν τα κέφια της Cosco, έχουμε να κάνουμε με μια καραμπινάτη παρανομία», επισημαίνει η ΟΜΥΛΕ.

Πάντως, αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος, προκειμένου η «φιλική» συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και Cosco να περάσει από τη γενική συνέλευση των μετόχων του λιμανιού (με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση του ΤΑΙΠΕΔ). Ο διακανονισμός ανάμεσα στις δύο εταιρείες, που προβλέπει νέες επενδύσεις από τους Κινέζους, αξίας 230 εκατ. ευρώ, με αντάλλαγμα την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος, αναμένεται να τεθεί προς έγκριση, από τη γ.σ. των μετόχων του Οργανισμού, στις 11 Νοεμβρίου.

Ξέχωρα των ανωτέρω, εντύπωση προκάλεσε χθες η δημόσια τοποθέτηση του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη ότι παρά τους νομικούς εκβιασμούς που δέχεται από συγκεκριμένη εταιρεία που κήρυξε έκπτωτη στο Βόρειο Αιγαίο, είναι αποφασισμένος να διαφυλάξει, με κάθε τρόπο και προσωπικό κόστος, την απρόσκοπτη επικοινωνία μεταξύ των νησιωτών. Ο υπουργός, ο οποίος «φωτογράφισε» τη ΝΕΛ, ανέφερε ότι, κάθε χρόνο, συρρικνώνεται η ετήσια επιδότηση των άγονων γραμμών, η οποία φτάνει σήμερα τα 75 εκατ., έναντι 130 εκατ. το 2009.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Συγχωνεύσεις & εξαγορές
ΟΛΠ
Αποκρατικοποιήσεις
Ιδιωτικοποιήσεις
ΤΑΙΠΕΔ
Επενδύσεις