Έντυπη Έκδοση

INFINITY Q80 INSPIRATION

Στην αγορά μέσα στην πενταετία

Αν υπάρχει έστω μία πιθανότητα για την Infiniti να αυξήσει το μερίδιό της στην Ευρώπη, αυτή συνδέεται άμεσα με τη διεύρυνση της γκάμας

Το πρωτότυπο Q80 Inspiration, που παρουσιάστηκε στο Παρίσι, αποτέλεσε ένα από τα πιο εντυπωσιακά εκθέματα. Η είδηση είναι πως η Infiniti σκοπεύει να ανάψει το πράσινο φως για την παραγωγή του.

 Ή σχεδόν, καθώς μπορεί οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες και τα τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα να μη συμπεριληφθούν στο πακέτο που θα δούμε στους δημόσιους δρόμους (τουλάχιστον της υπόλοιπης Ευρώπης), όμως ο υβριδικός κινητήρας των 550 ίππων θα συμπεριλαμβάνεται. Και είναι εξίσου εντυπωσιακός με την εμφάνιση του Q80. Συνδυάζει τον καινούργιο 3λιτρο V6 με διπλό τούρμπο και 440 ίππους με έναν ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων.

Οι διαστάσεις και το σχήμα του Q80 δίνουν μια ένδειξη του πώς θα μπορούσε να είναι ένας ανταγωνιστής των S-Class και Panamera, με καταγωγή από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Είναι κοινό μυστικό πως η Infiniti δεν διαθέτει τη διείσδυση που θα ήθελε στην ευρωπαϊκή αγορά, όμως η ελπίδα αντιστροφής αυτής της κατάστασης εξακολουθεί να υπάρχει. Επιπλέον, υπεύθυνο για τη δημιουργία του Q80 είναι το studio της Infiniti στο Πάντιγκτον του Λονδίνου.

Το Q80 ξεπερνά τα 5 μέτρα σε μήκος, τα 2 μέτρα σε πλάτος και σε συνδυασμό με τις ζάντες 22 ιντσών που «φορούσε» το εκθεσιακό μοντέλο, φαντάζει τεράστιο απ' όποια πλευρά κι αν το δεις. Οπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, η Infiniti πρόκειται να εισέλθει στη μεγάλη κατηγορία μέσα στα επόμενα 3 με 5 χρόνια. Οσο για τον κινητήρα V6 που αναφέρεται πιο πάνω, το ντεμπούτο του στην αγορά θα γίνει λίγο νωρίτερα και συγκεκριμένα μέσα στην επόμενη διετία. Αυτό που δεν μας λένε, είναι σε ποιο μοντέλο, όμως η δήλωση πως πρόκειται για κινητήρα υψηλών επιδόσεων που θα χρησιμοποιείται μόνο από την Infiniti (και όχι από τη Nissan, λόγω υψηλού κόστους), δίνει το στίγμα.

Ενδεικτικά, αυτή τη στιγμή η Infiniti έχει περίπου το 1/8 των πωλήσεων της BMW παγκοσμίως. Και να σκεφτεί κανείς πως με εξαίρεση την Ευρώπη, δεν τα πηγαίνει κι άσχημα. Αυτό που χρειάζεται επειγόντως, είναι να διευρύνει την γκάμα της, κάτι που θα συμβεί κατά 60% μέχρι το 2019. Η αρχή μάλιστα θα γίνει το 2015 με το μικρό χάτσμπακ Q30, που θα χρησιμοποιεί το πάτωμα της Α-Class (ένας από τους καρπούς της συνεργασίας μεταξύ της Mercedes και των Nissan-Infiniti-Renault).

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως έχουν βλέψεις και για τις ακόμη μικρότερες κατηγορίες, επεξεργαζόμενοι ιδέες για ένα Q20. Ο CEO των Nissan-Renault, Κάρλος Γκον, είναι σαφής: «Ο ανταγωνισμός πηγαίνει προς τις μικρότερες κατηγορίες και η Infiniti θα πρέπει να διευρύνει την γκάμα της». Αυτή τη στιγμή, η εταιρεία διαθέτει στην γκάμα της τα Q50, Q60 και Q70, καθώς και τα crossover QX50 και QX70.

Η διεύρυνση, για την οποία κάνει λόγο ο Γκον, δεν αφορά μόνο σε μοντέλα, αλλά και σε εκδόσεις. Πρόθεση είναι κάθε μοντέλο της Infiniti να διαθέτει και έκδοση -ακόμη πιο- υψηλών επιδόσεων και μια καλή βάση είναι ο κινητήρας του Nissan GT-R. Κοντολογίς, μια ιαπωνική version της BMW Μ3 στο ακόμη πιο ισχυρό και με τετρακίνηση. Αλλωστε, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα χρήματα που δεν φέρνουν την ευτυχία, έτσι και οι κορυφαίες εκδόσεις δεν φέρνουν τις υψηλές πωλήσεις, αλλά καλό είναι να υπάρχουν.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων