Έντυπη Έκδοση

JAGUAR

Παίζει τα ρέστα της

Η Jaguar επιχειρεί ξανά στη μεσαία κατηγορία και εύχεται αυτή τη φορά να έχει καλύτερη τύχη απ' ό,τι με την Χ-Type

Σύμφωνα με λόγια του CEO της Jaguar Land Rover (JLR), Ralf Speth, η ΧΕ είναι «εξαιρετικά σημαντική» για την Jaguar, καθώς αναμένεται να φέρει νεότερους -ηλικιακά- πελάτες στη μάρκα, ανάμεσα στους οποίους θα περιλαμβάνονται και... γυναίκες. Τα 34.000 ευρώ που θα κοστίζει η έκδοση με δίλιτρο κινητήρα ντίζελ, όταν έρθει στην ευρωπαϊκή αγορά στις αρχές του 2015, την καθιστούν το φθηνότερο μοντέλο στην γκάμα της Jaguar.

Ωστόσο, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Jag μετράει τις δυνάμεις της στη συγκεκριμένη κατηγορία. Προηγήθηκε η Χ-Type το 2001, με τα στελέχη τής (τότε υπό τον έλεγχο της Ford) Jaguar να κάνουν λόγο για τετραπλασιασμό των πωλήσεων της μάρκας σε χρονικό ορίζοντα τεσσάρων ετών. Υποτίθεται, μάλιστα, πως η εν λόγω πρόβλεψη βασιζόταν στη δυνατότητα της Χ-Type να προσελκύσει μια νέα γενιά αγοραστών.

Μια προσεκτική ματιά στην Χ-Type αρκούσε για να σε πείσει για το αντίθετο. Με ρετρό αισθητική, κλασικές γραμμές και πάτωμα δανεισμένο από το Mondeo, η Χ-Type όχι μόνο δεν τα κατάφερε, αλλά σύμφωνα με τον αναλυτή της Bernstein, Max Warburton, αποτέλεσε «οικονομική καταστροφή» για την Jaguar.

Η οποία υποστηρίζει πως πλέον έχει μάθει από τα λάθη της και δεν πρόκειται να τα επαναλάβει. Η εικόνα της ΧΕ και τα στοιχεία που τη συνοδεύουν δείχνουν πως αυτή τη φορά η Jaguar βαδίζει προς τη σωστή κατεύθυνση. Αυτή τη φορά, δεν υπήρξε τροποποίηση ενός παλιού πατώματος. Δεν θα μπορούσε άλλωστε, καθώς από το 2008 η Jaguar, όπως και η Land Rover, ανήκουν στην ινδική Tata Motors. Αντιθέτως, η ΧΕ αποτελεί καρπό της επένδυσης 2 δισ. λιρών, για την αναβάθμιση των μοντέλων, των κινητήρων και γενικά των εγκαταστάσεων της Jaguar. Το πλαίσιό της είναι αλουμινένιο σε ποσοστό 75% και η μετάδοση της κίνησης θα γίνεται στον πίσω άξονα. «Δεν υπάρχουν όρια, δεν έγιναν παραχωρήσεις. Ξεκινήσαμε από λευκή κόλλα», υπογραμμίζει ο Speth.

Δεν είναι όμως τόσο απλό. Η μάρκα που έχτισε την εικόνα της κατασκευάζοντας πολυτελείς λιμουζίνες, με αδιάφορη έως αναχρονιστική αισθητική, επιχειρεί ολική ανατροπή με μοντέλα σύγχρονης σχεδίασης, που σε αρκετές περιπτώσεις φλερτάρουν με το χαρακτηρισμό σπορ. Εδώ δεν μιλάμε απλά για άνοιγμα σε νέο κοινό, αλλά για επαναλανσάρισμα της μάρκας.

Οι αναλυτές της αγοράς, ωστόσο, δείχνουν να συμμερίζονται την αισιοδοξία των στελεχών της Jaguar. Εκτιμούν πως μέχρι το 2018, οι πωλήσεις της μάρκας θα αγγίξουν τις 220.000, από 76.668 που ήταν το 2013. Μάλιστα, η γκάμα της Jaguar αναμένεται να διευρυνθεί με ένα crossover, που θα δανείζεται το πάτωμα της ΧΕ και θα κληθεί να ανταγωνιστεί μοντέλα όπως η BMW Χ3 και το Audi Q5. Το γεγονός βέβαια πως η Jaguar τοποθετείται στο premium κομμάτι της μεσαίας κατηγορίας, δεν σημαίνει ότι μπορεί να πετύχει τα νούμερα των BMW, Mercedes και Audi. Οι προβλέψεις κάνουν λόγο για περίπου 30.000 πωλήσεις ΧΕ το 2016, νούμερο που απέχει πολύ από π.χ. τις 200.000 μονάδες της Σειράς 3. Υπάρχει όμως και η διαφορετική ανάγνωση, που λέει πως η Jaguar επιθυμεί να διατηρήσει μια εικόνα λιγότερο μαζικής μάρκας. Το ερώτημα, πάντως, είναι ένα: θα μπορέσει η ΧΕ να φέρει κερδοφορία στην Jaguar; Το 2013 η JLR παρουσίασε κέρδη 2,5 δισ. λιρών, ωστόσο στις οικονομικές αναφορές οι δύο εταιρείες δεν διαχωρίζονται. Οι αναλυτές της αγοράς πιστεύουν πως τα κέρδη προέρχονται από τη Land Rover. Με την ΧΕ, η Jaguar έχει πρώτη φορά μια καλή ευκαιρία να συνεισφέρει και αυτή κάτι στο κοινό ταμείο.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων