Έντυπη Έκδοση

PEUGEOT 308 1.6 e-HDi

Περισσότερη ποιότητα, λιγότερα κουμπιά

Το 308 αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, καθώς εκτός από όμορφο είναι επίσης άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση

Αρκεί ένα flat bottom τιμόνι, η τοποθέτηση του στροφόμετρου ανάποδα και η ανάληψη καθηκόντων πρεσβευτή της μάρκας από το Νο1 του παγκόσμιου τένις, Novak Djokovic, για να κατακτήσεις τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς; Το σίγουρο είναι πως όλα αυτά βοηθάνε, αλλά δεν είναι τα μόνα. Το νέο 308 ήρθε να δώσει τέλος σε μια μακρά περίοδο, την οποία στο πολιτικό πεδίο θα χαρακτηρίζαμε ως εσωστρέφεια, για την Peugeot.

Είναι αλήθεια πως είχαμε καιρό να δούμε κάποιο ενδιαφέρον μοντέλο από την Peugeot. Τόσο, που ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Maxime Picat, δήλωσε κατά την παραλαβή του βραβείου για το 308 πως «πολλά έχουν ακουστεί για την Peugeot τελευταία, αλλά ελάχιστα από αυτά αφορούσαν αυτοκίνητα».

Καιρός, λοιπόν, να μιλήσουμε και πάλι για αυτοκίνητα. Τα στελέχη της Peugeot κάνουν λόγο για καινοτόμες επιλογές στο 308, χαρακτηρισμός που μπορεί να εμπεριέχει μια δόση υπερβολής, όμως δεν βρίσκεται εκτός πραγματικότητας. Το 308 βασίζεται στο πάτωμα ΕΜΡ2 και παρά το γεγονός ότι είναι φαρδύτερο και έχει λίγο μεγαλύτερο μεταξόνιο, είναι περίπου 140 κιλά ελαφρύτερο (1.160 κιλά) κατά μέσον όρο από το προηγούμενο 308. Και αρκετά πιο όμορφο, αν μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει όμορφο το παλιό 308, χωρίς να χαρακτηριστεί μεροληπτικός.

Η πραγματική αποκάλυψη, όμως, έρχεται από το εσωτερικό. Εδώ ναι, μπορείς να μιλήσεις για καινοτομία. Η Peugeot διατήρησε το δίπτυχο τιμόνι με στεφάνη μικρής διαμέτρου και τοποθέτηση του πίνακα οργάνων ψηλά που συναντάμε και στο 208 (ο οδηγός τον βλέπει πάνω και όχι μέσα από το τιμόνι), όμως το πιο εντυπωσιακό είναι η -σχεδόν- κατάργηση των κουμπιών. Με εξαίρεση μία και μόνη σειρά 5 κουμπιών στην κεντρική κονσόλα, όλες οι υπόλοιπες λειτουργίες και τα χειριστήρια ενσωματώθηκαν στην οθόνη αφής 9,7 ιντσών. Το 308 αποτελεί τον ορισμό του μοντέρνου αυτοκινήτου στη μικρομεσαία κατηγορία.

Επιπλέον, είναι και η αίσθηση ποιοτικών υλικών που πρώτη φορά φτάνει σε τέτοια επίπεδα σε ένα Peugeot. Το 2004 η Peugeot έκανε με το 1007 τη δική της απόπειρα για δημιουργία μιας γκάμας μοντέλων με έμφαση στην ποιότητα και το πρεστίζ (κάτι αντίστοιχο με αυτό που επιχειρεί σήμερα η Citroen με τη σειρά DS), η οποία όμως δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η γκάμα μοντέλων με τα δύο μηδενικά στην ονομασία κατέληξε να χαρακτηρίζει τα MPV της εταιρείας.

Υπό αυτό το πρίσμα, το 308 φαντάζει ως όαση στη σύγχρονη ιστορία της Peugeot. Ανετο, στιβαρό, με προσεγμένη ποιότητα κύλισης και έναν κινητήρα ντίζελ 1.6, που ανταποκρίνεται άριστα σε κάθε περίπτωση. Δεν είναι πως έχει τα μεγάλα αποθέματα ισχύος, η απόδοσή του δεν ξεπερνά τους 115 ίππους. Ομως η ροπή των 270 Nm είναι παρούσα εκεί που τη χρειάζεσαι και η συνεργασία με το κιβώτιο των 6 σχέσεων είναι ιδανική.

Αναμφίβολα, ο συγκεκριμένος κινητήρας συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία θετικής εικόνας για το 308. Οι κραδασμοί και το κροτάλισμα που χαρακτηρίζουν αρκετούς πετρελαιοκινητήρες εδώ απουσιάζουν, η λειτουργία Stop/Start είναι αρκετά ραφιναρισμένη και η κατανάλωση τέτοια, που δίνει τη δυνατότητα αυτονομίας περίπου 900 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ (χωρητικότητα 53 λίτρα). Με εκπομπές CO2 98 γρ./χλμ. απαλλάσσεται και από τέλη κυκλοφορίας. Το νέο 308 δεν έχει στόχο να ενθουσιάσει τον οδηγό, αυτό άλλωστε σπάνια συμβαίνει στις μέρες μας, εκείνο που καταφέρνει όμως είναι πως παραμένει ευχάριστο και ξεκούραστο υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής κοστίζει 23.700 ευρώ, που με απόσυρση, bonus και δεν ξέρω τι άλλο, μειώνονται στα 20.270 ευρώ. Κάπως έτσι φτάνουμε και στο καίριο ερώτημα. Με δεδομένο πως αν εξαιρέσεις το άνω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας (BMW, Mercedes, Audi), το μέτρο σύγκρισης για κάθε νέο μοντέλο είναι το Golf. Είναι λοιπόν καλύτερο το 308 από το Golf; Οχι, όμως δεν είναι και χειρότερο. Κι αν είχα να διαλέξω ανάμεσα σε δύο πρακτικά ισοδύναμα μοντέλα, θα επέλεγα εκείνο που αισθητικά δεν είναι αδιάφορο.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων