Έντυπη Έκδοση

Νέα «δωράκια» στους μεγαλοεργολάβους

Ο ΣΑΤΕ καταγγέλλει δημοπρασίες 122 εκατ. ευρώ στην Εγνατία Οδό στα μέτρα των μεγάλων κατασκευαστών

Μετά τη δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου ως ενιαίου έργου και την πρόσκληση συμμετοχής σ' αυτή μόνο των ελάχιστων μεγάλων κατασκευαστικών επιχειρήσεων, ακόμη δύο έργα δημοπρατούνται με αποκλεισμό των εκατοντάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αφού καλούνται να συμμετάσχουν μόνο οι κατασκευαστικές εταιρείες 7ης και 6ης τάξης.

Ο σύνδεσμος των μικρομεσαίων εργολάβων καταγγέλλει ότι πρόκειται για τη λειτουργία και συντήρηση της Εγνατίας Οδού για την επόμενη τριετία (2015-2018), η οποία χωρίστηκε σε δύο εργολαβίες, προϋπολογισμού 60.975.609,76 ευρώ η κάθε μία, τις οποίες προκήρυξε η Εγνατία Οδός Α.Ε. για τον επόμενο μήνα.

Και στις δύο προκηρύξεις αναφέρεται πως στο διαγωνισμό καλούνται να συμμετάσχουν μόνο εταιρείες 7ης τάξης ή κοινοπραξία τουλάχιστον δύο εταιρειών 6ης τάξης.

Ο ΣΑΤΕ αντέδρασε και στο νέο κρούσμα αποκλεισμού από δημοπρατήσεις έργων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και, μάλιστα, σε μια περίοδο κατά την οποία τα δημοπρατούμενα έργα είναι ελάχιστα, έως ανύπαρκτα.

Σε έγγραφό του προς την Εγνατία Οδό Α.Ε., το οποίο κοινοποιεί στον υπουργό ΥΜΕΔΙ, υπογραμμίζει ότι δεδομένης της πρόσφατης κατάργησης των κατώτατων ορίων συμμετοχής σε διαγωνισμούς για όλες τις κατασκευαστικές εταιρείες, των προβλέψεων και των προτροπών των νέων Ευρωπαϊκών Οδηγιών για παρτιδοποίηση των έργων (οδηγία 24/2014, άρθρο 46) όπου αυτό είναι εφικτό, προκειμένου και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μπορούν ισότιμα να μετέχουν στις διαδικασίες των δημόσιων συμβάσεων, φρονεί ότι πρέπει και τα συγκεκριμένα έργα να δημοπρατηθούν σε παρτίδες, ώστε να καταστεί εφικτή η συμμετοχή στον διαγωνισμό και μικρότερων εταιρειών.

Επισημαίνει, μάλιστα, πως οι δημοπρατήσεις έργων ως ενιαίων δεν συνεπάγονται κατ' ανάγκην την ταχύτερη και οικονομικότερη υλοποίησή τους, οπωσδήποτε δεν θα διευκολύνουν ούτε τη διατήρηση των περισσότερων εταιρειών του κλάδου ούτε τις θέσεις απασχόλησης που θα δημιουργηθούν στη διάρκεια εκτέλεσής τους.

Αντίθετα, τονίζει ο ΣΑΤΕ, η πρόσφατη κατάργηση των κατώτατων ορίων συμμετοχής σε δημοπρασίες έργων δεν απαγορεύει τη συμμετοχή των μεγάλων ομίλων σε οποιονδήποτε διαγωνισμό. Κι αυτό, σε μια περίοδο που το μεγαλύτερο κομμάτι του τμήματος του νέου κοινοτικού χρηματοδοτικού προγράμματος ΣΕΣ 2014-2020, το οποίο αφορά τεχνικά έργα, έχει ήδη δεσμευθεί για την κατασκευή των έργων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων και άλλων μεγάλων έργων, αφήνοντας ένα πολύ μικρό μέρος σε έργα που ενδεχομένως αναλάβουν μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις.

Με δυο λόγια, υπογραμμίζει ο ΣΑΤΕ, «η κυβέρνηση οδηγεί σε συγκέντρωση των έργων στα χέρια των ελάχιστων, δημιουργώντας συνθήκες καταστροφής για τους πολλούς».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Διαγωνισμοί /Συμβάσεις έργων
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών (ΠΣΑΤΕ)
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
Κατασκευαστικές Εταιρείες