Έντυπη Έκδοση

ΕΜΠΛΟΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ

Το νέο οργανόγραμμα «Βραχυκύκλωσε» τα έργα

Δύο εβδομάδες πριν από την εφαρμογή του νέου σχήματος δεν έχουν ορίσει διευθυντές και ψάχνουν κτήρια να στεγάσουν τους υπαλλήλους

Νέο «βραχυκύκλωμα» εκδηλώνεται στον τομέα των δημοσίων έργων, απειλώντας να βάλει φρένο για πολλούς μήνες στην πολυδιαφημισμένη ανάπτυξη και απασχόληση του κατασκευαστικού τομέα, με άμεσες συνέπειες το «πάγωμα» δημοπράτησης των έτσι και αλλιώς λιγοστών δημοσίων έργων αλλά και νέες εμπλοκές και καθυστερήσεις σε μικρά και μεγάλα έργα, που βρίσκονται σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα.

Αυτή τη φορά το πρόβλημα εκδηλώνεται από την άμεση εφαρμογή του νέου οργανογράμματος του υπουργείου ΥΜΕΔΙ, το οποίο, όπως συμβαίνει και στα άλλα παραγωγικά υπουργεία με ανάλογες συνέπειες, προωθήθηκε από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης ως «μνημονιακή» υποχρέωση, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τον Αύγουστο και ισχύει από το τέλος Οκτωβρίου, φέροντας τα πάνω - κάτω στις κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, χωρίς προετοιμασία και προϋποθέσεις επιτυχούς εφαρμογής του.

Στο υπουργείο Υποδομών δύο εβδομάδες πριν από την εφαρμογή του νέου οργανογράμματος ψάχνουν χώρους στα ήδη ενοικιασμένα κτήρια που καταλαμβάνει το υπουργείο στην ευρύτερη περιοχή της οδού Χαριλάου Τρικούπη και λεωφόρου Αλεξάνδρας και δεν έχουν καταλήξει ακόμη, πού θα εγκατασταθούν οι υπάλληλοι και τα στελέχη των νέων «υδροκέφαλων» υπηρεσιών, που συνενώνονται μεταξύ τους και συγκεντρώνονται στην Αθήνα.

Η ριζική αλλαγή των δομών του υπουργείου εκτιμάται ότι θα επιφέρει προβλήματα στη δημοπράτηση και επίβλεψη των έργων, κυρίως της περιφέρειας λόγω της υπερσυγκέντρωσης των υπηρεσιών στην Αθήνα. Μειώνονται οι διευθύνσεις και οι αντίστοιχοι διευθυντές, ενώ δεν έχουν επιλεγεί οι νέοι διευθυντές και προϊστάμενοι, που έχουν την ευθύνη των έργων.

Πιο συγκεκριμένα στο ΦΕΚ 176/Α/29.08.14 δημοσιεύτηκε το Π.Δ. 109/2014 του νέου Οργανισμού του ΥΠΟΜΕΔΙ. Η ισχύς του Π.Δ. (άρθρο 71) αρχίζει 2 μήνες μετά τη δημοσίευση, δηλαδή στις 29.10.14, χωρίς μεταβατικές διατάξεις. Με τον νέο Οργανισμό καταργούνται όλες οι υφιστάμενες διευθύνσεις του ΥΠΟΜΕΔΙ και συγκροτούνται νέες πολύ μικρότερου αριθμού.

Στην ουσία οι παλιές Ειδικές Υπηρεσίες Δημοσίων Εργων (ΕΥΔΕ) παύουν να είναι προϊστάμενες διευθύνσεις και γίνονται τμήματα κατασκευής έργων, δηλαδή διευθύνουσες υπηρεσίες σε λίγες πόλεις στην Ελλάδα, ενώ δημιουργούνται κεντρικές ΕΥΔΕ με έδρα την Αθήνα, ως εξής: Μία για τα συγκοινωνιακά έργα, μία για τα υδραυλικά και τα κτηριακά και δύο για τις παραχωρήσεις, που έχουν αρμοδιότητες προϊστάμενης Υπηρεσίας (πλην αιτήσεων θεραπείας). Διατηρούνται οι κεντρικές διευθύνσεις για μελέτες, διαγωνισμούς κ.λπ., αλλά όχι για τις λοιπές αρμοδιότητες της προϊστάμενης υπηρεσίας.

Δεδομένου ότι διατρέχουμε το τελευταίο 3μηνο του έτους, περίοδος κατά την οποία συνήθως τακτοποιούνται οι πιστώσεις των έργων και εγκρίνονται και υπογράφονται οι πιο σημαντικές πιστοποιήσεις, είναι απόλυτα δικαιολογημένη η ανησυχία, που εκδηλώνεται από παράγοντες του κατασκευαστικού κλάδου για τις συνέπειες που θα φέρει η αναστάτωση του νέου οργανογράμματος στην πρόοδο των έργων.

Τα θέματα πληρωμών και πιστώσεων τα διαχειρίζονται οι διευθυντές της προϊστάμενης υπηρεσίας, οι οποίοι όχι μόνο θα αλλάξουν αλλά θα βρίσκονται όλοι στην Αθήνα. Παράλληλα οι επιβλέποντες μηχανικοί δημόσιοι υπάλληλοι σε πολλά έργα του υπουργείου δεν έχουν έδρα την έδρα των νέων τμημάτων κατασκευών.

Παρόμοιο θέμα υφίσταται για τους προϊσταμένους των σημερινών διευθυνουσών υπηρεσιών, ενώ η νομοθεσία προβλέπει τη συμμετοχή τους για την παραλαβή του φυσικού εδάφους, την υπογραφή λογαριασμών και γενικότερα την παρακολούθηση και παραλαβή των έργων.

«Εχουμε προειδοποιήσει αρμοδίως ότι η άμεση, χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία και χωρίς μεταβατικό διάστημα εφαρμογής του νέου οργανογράμματος θα προκαλέσει μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία του υπουργείου και θα έχει άμεσες συνέπειες από τις επόμενες εβδομάδες ίσως και για πολλούς μήνες στις δημοπρασίες νέων και στην εξέλιξη εκτελούμενων έργων» δήλωσε στην «Ε» ο Βάιος Τζουμάκας, πρόεδρος της ομοσπονδίας συλλόγων εργαζομένων στο υπουργείο (ΠΟΣΕΥΠΕΧΩΔΕ). Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «το νέο οργανόγραμμα είναι μεγάλη τομή για τη λειτουργία του υπουργείου», ενώ για την αποτελεσματικότητά του σχολίασε ότι «αυτή θα φανεί στην πράξη».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ανωνύμων Τεχνικών Εταιρειών (ΠΣΑΤΕ)
Διαγωνισμοί /Συμβάσεις έργων
Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
Κατασκευαστικές Εταιρείες
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια