Ηλεκτρονική Έκδοση

Βιντεοπαιχνίδια που πολεμούν την κατάθλιψη

Τα βιντεοπαιχνίδια συχνά γίνονται αντικείμενο επικριτικών σχολίων με κυριότερο ότι οδηγούν στην αποξένωση και τη βία. Ωστόσο ένα νέο σουηδικό παιχνίδι εστιάζει στην… αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Σε μία μικρή σουηδική πόλη έξω από τη Στοκχόλμη ο Σίμον Κάρλσον αναπτύσσει ένα νέο παιχνίδι για ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Δεν πρόκειται για ένα βιντεοπαιχνίδι, όπως όλα τα άλλα. Είναι βασισμένο σε μια διαφορετική ιστορία που έχει να κάνει με την κατάθλιψη, αναφέρει ρεπορτάζ στη Deutsche Welle.

Πιο συγκεκριμένα η πλοκή αφορά τα μέλη μιας οικογένειας που παλεύουν να ξεπεράσουν τα ψυχολογικά τραύματα που τους άφησε ένα τραγικό δυστύχημα. Ο πατέρας χτύπησε από αμέλεια με το αυτοκίνητό του το γιο του, τραυματίζοντάς τον θανάσιμα.

«Υπέφερα ο ίδιος από κατάθλιψη κι έτσι με συμβούλεψαν να προσπαθήσω μόνος να βρω έναν τρόπο για να αντιμετωπίσω την ανία και την θλίψη που ένιωθα», αναφέρει ο Σίμον Κάρλσον, συνεχίζοντας: «Έτσι ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη δημιουργία του παιχνιδιού, προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσω τα ψυχολογικά ζητήματα που ανακύπτουν μετά από τραυματική εμπειρία. Είναι ένα θέμα εμπνευσμένο από την καθημερινή ζωή που δεν συναντούμε συχνά σε βιντεοπαιχνίδια».

Ένα παιχνίδι για την πάλη με τη λύπη

«Ένα τραγούδι για τον Βίγκο» (A Song for Viggo) είναι το όνομα του παιχνιδιού. Ο παίκτης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει τον ήρωα θέλει να υποδυθεί εικονικά και να διαμορφώσει ελεύθερα την προσωπικότητά του. «Στόχος μου είναι να φτιάξω ένα παιχνίδι για την κατάθλιψη, τη λύπη, το πένθος. Θέλω να δείξω πως καταστάσεις όπως η κατάθλιψη, δεν θεραπεύονται με τη μία αλλά είναι ένας διαρκής αγώνας», λέει ο σουηδός εμπνευστής του παιχνιδιού.

Η ιδέα για το ιδιαίτερο βιντεοπαιχνίδι δεν είναι μοναδική. Αποτελεί μέρος μιας ανεξάρτητης, εξελισσόμενης αγοράς παιχνιδιών που βασίζονται σε κοινωνικά θέματα. Ένας άλλος δημιουργός αντίστοιχων παιχνιδιών, ο Ολλανδός Μάτα Χάγκις εξηγεί πως στόχος αυτής της νεοφυούς αγοράς δεν είναι ο ανταγωνισμός με τα «κλασσικά» βιντεοπαιχνίδια δράσης και βίας. Ο ίδιος εκτιμά πως το αγοραστικό κοινό έχει συνδέσει τα βιντεοπαιχνίδια με «τα όπλα, τη βία, τα διαστημόπλοια». Σύμφωνα με τον ολλανδό κατασκευαστή «υπάρχει ενδιαφέρον για παιχνίδια που πραγματεύονται ιστορίες βασισμένες σε πραγματικά βιώματα ή ιστορίες με δραματικό χαρακτήρα. Σε μεγάλο βαθμό αυτό οφείλεται στην ίδια την τεχνολογία, αφού προσφέρει πλέον πολλές δυνατότητες για τη δημιουργία μιας μεγάλης γκάμας παιχνιδιών»,

Ο μύθος της βίας

Αναμφίβολα τα ηλεκτρονικά παιχνίδια έχουν συνδέσει το όνομά τους με τη βία. Διάσημα παιχνίδια όπως το «Call of Duty» ή το «Μedal of Honor» έχουν στοχοποιηθεί ότι διαφθείρουν τους νέους, μυώντας τους σε έναν εικονικό κόσμο βίας. «Υπάρχει ένας ηθικού τύπου πανικός σχετικά με τα βιντεοπαιχνίδια», αναφέρει ο Μάικ Λάνγκλοϊς, συγγραφέας και ψυχοθεραπευτής από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Ο ίδιος όμως δε συμμερίζεται την άποψη ότι «τα βιντεοπαιχνίδια βίας δημιουργούν βίαιους ανθρώπους». Τη θεωρεί άδικη γενίκευση. Ο Λάνγκλοϊς μάλιστα λέει πως χρησιμοποιεί βιντεοπαιχνίδια για την ψυχοθεραπεία νέων. Παιχνίδια με ψυχοθεραπευτικό χαρακτήρα, όπως το «Τραγούδι για το Βίγκο», θα μπορούσαν, σύμφωνα με τον αμερικανό ειδικό, να βοηθήσουν στη διαχείριση τραυματικών εμπειριών κάποιους ανθρώπους. «Πιστεύω ότι πολλοί άνθρωποι που βιώνουν έντονα συναισθήματα θλίψης θα τα αποτιμούσαν θετικά», αναφέρει ο Λάνγκλοϊς.

Προς το παρόν, ανεξάρτητα βιντεοπαιχνίδια όπως το «Τραγούδι για τον Βίγκο» κερδίζουν περισσότερους φίλους αλλά και την εμπιστοσύνη γονέων που βιώνουν μαζί με τα παιδιά τους την απώλεια κάποιου αγαπημένου προσώπου τους. Το «Τραγούδι για τον Βίγκο» αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2015 για PC, Android και iOS.

πηγή Deutsche Welle

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Επιστήμη & Τεχνολογία
Με λέξεις-κλειδιά
Οικονομική κρίση
Παιχνίδια
video games
Τεχνολογία/Εφαρμογές