Έντυπη Έκδοση

COSCO: Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΠΟΝΤΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ

23,3% περισσότερα κοντέινερ

Συνεχίζει να κινείται ανοδικά η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco στον Πειραιά.

Ετσι, σύμφωνα με στοιχεία της Cosco Pacific, στο 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου διακινήθηκαν στον Πειραιά 2,22 εκατ. TEUs, έναντι 1,80 εκατ. TEUs, το αντίστοιχο διάστημα του 2013, όπερ σημαίνει αύξηση 23,3%. Το μήνα Σεπτέμβριο διακινήθηκαν 0,227 εκατ. TEUs, έναντι 0,222 εκατ. τον αντίστοιχο περσινό μήνα, σημειώνοντας οριακή άνοδο 2,2%.

Το 2013, η θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα διαχειρίστηκε 2,51 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, σημειώνοντας άνοδο 19,5%, σε σχέση με το 2012.

Εάν επικυρωθεί ο φιλικός διακανονισμός μεταξύ ΟΛΠ-Cosco, για την επέκταση των Κινέζων στο δυτικό τομέα του προβλήτα ΙΙΙ, η δυναμικότητα των προβλήτων ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco θα φτάσει τα 6,2 εκατ. TEUs ετησίως, ενώ μαζί με τον προβλήτα Ι του ΟΛΠ θα φτάσει τα 7,2 εκατ. TEUs.

Σύμφωνα με αναλυτές, η κάθετη αύξηση της διακίνησης containerships στο λιμάνι του Πειραιά οφείλεται σε τρεις λόγους. Από τη μια, εξαιτίας της πτώσης της κίνησης που καταγράφεται στα εμπορικά λιμάνια της Αν. Μεσογείου, λόγω και των εξελίξεων στις αραβικές χώρες.

Το κόστος

Από την άλλη, η θέση του λιμανιού του Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη. Για φορτία προς και από την Απω Ανατολή, με προορισμό την Ανατολική Ευρώπη, διά θαλάσσης, ο Πειραιάς μειώνει το μεταφορικό χρόνο κατά τέσσερις ημέρες ή και περισσότερο.

Μάλιστα, σε μια περίοδο που το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, η μείωση του χρόνου ταξιδιού στα containerships είναι στρατηγικής σημασίας.

Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι και το επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρουν τόσο η ΣΕΠ (Cosco) όσο και ο ΟΛΠ στο ΣΕΜΠΟ, σύμφωνα τουλάχιστον με τις εκτιμήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Cosco
Εμπόριο
Επενδύσεις
ΟΛΠ