Έντυπη Έκδοση

ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ, ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ

Οπισθεν, μέχρι νεωτέρας, για τα τέλη υπέρπτησης

Υστερα από συμφωνία του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα, αποφασίστηκε η τροποποίηση της υπ' αριθ. 1090/29-7-14 απόφασης, ώστε να μεταφερθεί από τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ΟΔΔΗΧ) στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (24η Διεύθυνση) η κίνηση των δύο τραπεζικών λογαριασμών υπ' αριθμόν 2343788 «Ε.Δ.-Λογαριασμός Τελών Διαδρομής που αποδίδονται από το Eurocontrol» και 2343796 «Ε.Δ.-Προϊόν από τη μετάβαση Μελλοντικών Εσόδων του Ε.Δ. από το Eurocontrol».

Η ανωτέρω εξέλιξη έρχεται σε συνέχεια διαμαρτυριών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι κατήγγειλαν ότι το υπουργείο Οικονομικών «βάζει χέρι» στους λογαριασμούς των τελών υπέρπτησης, με στόχο την... αποπληρωμή του δημόσιου χρέους.

Παράλληλα, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, αποφασίστηκε, με τους συναρμόδιους υπουργούς, να προχωρήσει άμεσα η διαδικασία πρόσληψης 32 ατόμων για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού του κλάδου ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ, ώστε να αντιμετωπιστούν στοιχειώδεις ανάγκες του κλάδου.

Πρόβλεψη για προσλήψεις

Μάλιστα, όπως υπογραμμίζουν στελέχη της ΥΠΑ, «ο διοικητής Δ. Κούκης, από τον Μάρτιο του 2014, είχε κάνει σχετική εισήγηση στο υπουργείο Μεταφορών, η οποία και είχε γίνει αποδεκτή. Ηδη, στον προϋπολογισμό της ΥΠΑ, για το 2015, έχει γίνει πρόβλεψη για τις 35 αυτές προσλήψεις».

Μετά τις ανωτέρω εξελίξεις, μένει να αποδειχθεί εάν οι ελεγκτές εμμείνουν στην 4ωρη στάση εργασίας, στις 23.10. Οπως ανέφεραν στελέχη τους, η κήρυξη της στάσης εργασίας, μετά την υπουργική απόφαση που δίνει στον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους πρόσβαση στους λογαριασμούς των τελών διαδρομής αεροναυτιλίας, αποτελεί μια απολύτως δικαιολογημένη αντίδραση, με στόχο την περιφρούρηση των πόρων, που παρέχονται από ιδιωτικές πηγές (αεροπορικές εταιρείες) για τη βελτίωση των αεροπορικών υπηρεσιών. Αυτό, διότι:

** Τα παραπάνω τέλη διαδρομής πληρώνονται από τους χρήστες των υπηρεσιών αεροναυτιλίας, δηλαδή σε τελική ανάλυση από το διεθνές επιβατικό κοινό, και κατευθύνονται σε αυστηρά καθορισμένες χρήσεις, όπως είναι επενδύσεις για αεροναυτιλία, συντήρηση συστημάτων για την ασφάλεια των πτήσεων, μισθολογικό και ασφαλιστικό κόστος προσωπικού της αεροναυτιλίας, εκπαιδεύσεις, κίνητρα και λειτουργικές δαπάνες.

** Δεν μπορεί να αγνοηθεί ότι, πρώτη φορά, γίνεται παρέμβαση στους ειδικούς λογαριασμούς, για σκοπούς αλλότριους από αυτούς της αεροναυτιλίας, της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

** Αν μέχρι τώρα είχαμε μια διεύρυνση των αεροναυτιλιακών υπηρεσιών, για τις οποίες καταβάλλονται τα ανταποδοτικά τέλη που χρηματοδοτούν αυτούς τους ειδικούς λογαριασμούς στο σύνολο της ΥΠΑ, τώρα τα διαθέσιμα των ειδικών λογαριασμών μπορεί να διατίθενται και για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Οικονομικών
Γενικό Λογιστήριο του Κράτους
Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
δημόσιο χρέος
ΟΔΔΗΧ