Έντυπη Έκδοση

Κόκκινη γραμμή

«Λεπτή κόκκινη γραμμή» είναι η σπουδαία αντιπολεμική ταινία του Τέρενς Μάλικ, για μία από τις φονικές μάχες του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, στο Γκουανταλκανάλ. Είναι το όριο ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι οι Αμερικανοι στρατιώτες σ' αυτό το τροπικό νησί του Ειρηνικού.

Η φράση ωστόσο χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά από τους «Times» του Λονδίνου, για να περιγράψει τον ηρωισμό των ανδρών του βρετανικού 93ου Συντάγματος Πεζικού κατά τη Μάχη της Μπαλακλάβα, στις 25 Οκτωβρίου του 1854, κατά τη διάρκεια του Κριμαϊκού Πολέμου.

Στις μέρες μας υποδηλώνει και το «ώς εδώ», το έσχατο σημείο υποχώρησης ενός ανθρώπου ή ενός λαού. Τη δική τους λεπτή κόκκινη γραμμή χαράσσουν τώρα οι κάτοικοι πολλών περιοχών της χώρας, μετά την απόφαση για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, μέσω του ΤΑΙΠΕΔ. Ηδη έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για δύο ομάδες αεροδρομίων. Η ομάδα Α: Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Ακτιο, Καβάλα και Χανιά. Και η ομάδα Β: Ρόδος, Κως, Σαντορίνη, Μύκονος, Μυτιλήνη, Σκιάθος και Σάμος.

Οι πιο δυνατές φωνές ακούγονται από την Κρήτη, τα Ιόνια και τη Βόρεια Ελλάδα.

Ετσι οι εκπρόσωποί τους συνέστησαν κοινή πρωτοβουλία, και μεθαύριο Δευτέρα οργανώνουν διαμαρτυρία έξω από το κτήριο του ΤΑΙΠΕΔ και στη συνέχεια συνέντευξη Τύπου στην ΕΣΗΕΑ.

Οι εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας επισημαίνουν ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια, στη συντριπτική τους πλειονότητα, είναι απόλυτα κερδοφόρες και βιώσιμες επιχειρήσεις υπό δημόσιο έλεγχο και διοίκηση, ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν επιβαρύνουν τον Ελληνα φορολογούμενο και έχουν άμεσες δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας-κερδοφορίας τους.

Στα Χανιά ο ξεσηκωμός είναι γενικός, καθώς θεωρούν αδιανόητη την πώληση ενός τόσο κερδοφόρου αεροδρομίου. Στη γενική σύσκεψη των φορέων στο Επιμελητήριο ο περιφερειακός σύμβουλος Γιώργος Αγοραστάκης κατήγγειλε μάλιστα ότι ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για το αεροδρόμιο Χανίων δεν έδινε το δικαίωμα συμμετοχής σε τοπική σύμπραξη φορέων και επιχειρηματιών. Γιατί άραγε;

Αυτή τη στιγμή το αεροδρόμιο αυτό φέρνει έσοδα ετησίως 12 εκατ. ευρώ. Η τιμή εκκίνησης της πώλησής του ξεκινά από τα 30 εκατ. ευρώ, αλλά δεν λαμβάνεται υπόψη ότι στο αεροδρόμιο και τους πέριξ χώρους είναι σε εξέλιξη έργα προϋπολογισμού 100 εκατομμυρίων ευρώ!

«Πρόκειται για τρέλα, για νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία αυτή η πώληση. Πρέπει να δούμε πώς θα κινηθούμε μαζί και με φορείς από τα συνολικά δεκατέσσερα αεροδρόμια που πωλούνται, ώστε να παλέψουμε μαζί», δήλωσε ο δήμαρχος Σφακίων Παύλος Πολάκης.

Λαμβάνοντας υπόψη τα πιο πάνω, το ΤΕΕ-Τμήμα Δυτικής Κρήτης στην παρέμβασή του θεωρεί ότι «αλλάζουν προς το χειρότερο ουσιώδεις παράγοντες της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου».

Κατάπιαμε πολλά. Νησάκια, νησίδες, βραχονησίδες, λιμάνια. Το νερό -για τους κατοίκους της Αττικής και της Θεσσαλονίκης- και τα αεροδρόμια -για τους κατοίκους της περιφέρειας- είναι οι κόκκινες γραμμές μας. Οσοι σχεδίασαν το πλάνο αυτό ας βάλουν απλώς στη ζυγαριά του κέρδους τι θα αποφέρει σε βάθος χρόνου η κάθε πώληση. Και ας σταματήσουν την καραμέλα ότι αυτές είναι οι... απαραίτητες μεταρρυθμίσεις.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Στη στήλη
Α λα ...καρτ