Έντυπη Έκδοση

ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΑΝ ΚΑΤΕΠΕΣΕ ΑΠΟ ΒΛΑΒΗ Ή ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ...

Η σκοτεινή τραγωδία του Σινούκ στη Δικαιοσύνη

Φοβερά κενά και περίεργη διάκριση στην αποζημίωση ενός μόνο από τα 15 θύματα... Μυστήρια πτώση και δολοφονία λογιστών μετά τη συντριβή...

Μετά 10 ολόκληρα χρόνια το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο της χώρας καλείται να αποφασίσει αν το ελικόπτερο Σινούκ ουσιαστικά συνετρίβη από κάποια μηχανική βλάβη ή αν συνετρίβη από άλλο αίτιο...

Η απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την αποζημίωση συγγενών μόνο ενός θύματος προκαλεί ερωτήματα (φωτ. από τη μεταφορά των σορών) Η απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την αποζημίωση συγγενών μόνο ενός θύματος προκαλεί ερωτήματα (φωτ. από τη μεταφορά των σορών) Είναι το ελικόπτερο της ελληνικής 11ης Σεπτεμβρίου (τρία ακριβώς χρόνια μετά τη θλιβερή 11η Σεπτεμβρίου των Δίδυμων Πύργων), η πτώση του οποίου οδήγησε στο θάνατο τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας, Πέτρο, και άλλα 14 άτομα, μεταξύ των οποίων και πρόσωπα βαρύνουσας σημασίας.

Αύριο εκδικάζονται οι αναιρέσεις της 12μελούς οικογένειας του πατριάρχη και δεκάδων άλλων συγγενών των συνολικά 15 θυμάτων της τραγωδίας. Ζητούν αποζημιώσεις εκατομμυρίων ευρώ και δεν έχουν πάρει, δέκα χρόνια μετά, ούτε ένα ευρώ, αν και κανένας από τους επιβάτες δεν ευθύνεται.

Ο τραγέλαφος:

- Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αναγνώρισε ότι δικαιούνται αποζημίωση οι συγγενείς του ιερομόναχου Κοντογιώργου, ενός από τα θύματα.

- Οταν έκαναν και οι άλλοι αιτήσεις, τις απέρριψε!

- Συνήγορος συγγενών ενός θύματος (Γ. Μαύρου) είναι ο πρώην υπουργός Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος ως υπουργός είχε αρνητική θέση στην αποζημίωση!

Το Δικαστήριο, με την απόφασή του, μπορεί να φωτίσει ή να κρατήσει στο σημερινό σκοτεινό επίπεδο τα αίτια της συντριβής μη απαντώντας στο ερώτημα:

Το Σινούκ έπεσε από μηχανική βλάβη ή το έριξαν με κάποιον τρόπο;

Η ίδια η μήνυση και η αγωγή-αναίρεση των συγγενών αφήνει εντελώς ανοιχτό (ηθελημένα ή αθέλητα...) το ενδεχόμενο η πτώση του Σινούκ να έχει άλλη σκοτεινή αιτία, δηλαδή τη δολιοφθορά.

Χάσμα άνω των 2 ωρών

Αυτό προκύπτει από την εξιστόρηση των γεγονότων και την ανά δευτερόλεπτο καταγραφή. Κατά την καταγραφή προκύπτει χάσμα 2 ωρών και 23 λεπτών από την πτώση έως το συναγερμό, αν και θα έπρεπε στα πρώτα 3-5 λεπτά να σημάνει συναγερμός...

Επίσης, δεν ανασύρθηκε ποτέ και ανεξήγητα η κρίσιμη πτέρυγα του ελικοπτέρου αλλά και παραδόθηκαν στην κατασκευάστρια εταιρεία τα κομμάτια, και εκεί, ένα από τα πλέον κρίσιμα... καταστράφηκε κατά λάθος...

Αυτό που είναι ασύλληπτο στην κοινή λογική, αλλά και για τους ειδικούς, είναι το γεγονός ότι αντί 5-10 λεπτών που θα χρειάζονταν για να εντοπισθεί η απώλεια επαφής με το ελικόπτερο και να σημάνει συναγερμός, χρειάστηκαν δύο ολόκληρες ώρες και άλλα 23 λεπτά!

Ακόμα και αν κανείς υποθέσει ότι «πήραν έναν δίωρο πρωινό-μεσημεριανό υπνάκο» οι αρμόδιοι για την παρακολούθηση των ραντάρ, και πάλι θα βρεθεί σε λογικό αδιέξοδο.

Σύμφωνα με τις καταγραφές της δικογραφίας και της έρευνας, μία ώρα και 45 λεπτά μετά την πτώση του ελικοπτέρου, και συνεπώς την εξαφάνισή του από κάθε ραντάρ, αρμόδιος για την παρακολούθησή του βεβαίωσε ότι είχε προσγειωθεί στο Αγιον Ορος με ασφάλεια!

Από τη μία, λοιπόν, η πλημμελής παρακολούθηση και η καθυστέρηση (σε επίπεδα παγκόσμιου αρνητικού ρεκόρ) κινητοποίησης του κρατικού μηχανισμού έρευνας και διάσωσης. Από την άλλη, η πέραν πάσης λογικής διαβεβαίωση κρατικού υπαλλήλου ότι στις 12.38' μίλησε με τους... διαμελισμένους πιλότους με κινητό και του είπαν ότι «όλα είναι κανονικά και καλά».

Το ελικόπτερο, σύμφωνα με την επίσημη καταγραφή των σημάτων που περιλαμβάνονται στις δικογραφίες, είχε πέσει ακριβώς στις 10.55.50'', δηλαδή μιάμιση ώρα νωρίτερα!

Η τελική κινητοποίηση διατάχθηκε σύμφωνα με την καταγραφή στις 13.18', δηλαδή δύο ώρες και 23 λεπτά μετά τη συντριβή!

Και στη μέση: οι αποφάσεις δύο βαθμών δικαστηρίων, ότι δεν υπάρχει καμία ευθύνη του Δημοσίου για αποζημίωση των οικογενειών, παρ' ότι οι επιβάτες αποζημιώνονται πάντα σε αεροπορικά δυστυχήματα.

Κάτι κρύβεται

Οπως αναφέρεται στη δικογραφία διεκδίκησης αποζημίωσης, υπάρχει απόρρητο πόρισμα του Γενικού Επιτελείου Στρατού του 2008 (έγγραφο: Φ.454/12/25894/Σ.92/ 12.4.2007/ΥΕΘΑ/ΓΕΣ/ΓΕΠΣ/ΓΑΠΕ) για τα αίτια της συντριβής, αλλά το περιεχόμενό του δεν έγινε ποτέ γνωστό και αυτό επιτείνει ακόμα περισσότερο την έντονη φημολογία ότι κάτι πιο σοβαρό κρύβει η ελληνική 11η Σεπτεμβίου.

Ενα ακόμα εξαιρετικά σοβαρό σημείο της υπόθεσης είναι η παράδοση των κρίσιμων συντριμμιών στην κατασκευάστρια εταιρεία, για να αποφανθεί εκείνη για τα αίτια της συντριβής.

Οπως αναφέρεται στα έγγραφα διεκδίκησης αποζημίωσης από τους συγγενείς του πατριάρχη, ένα κρίσιμο τμήμα (DECU) καταστράφηκε κατά... λάθος στην αποθήκη της κατασκευάστριας εταιρείας και έτσι δεν υποβλήθηκε σε εξέταση.

Τι συνέβη στο κρίσιμο δίωρο κατά το οποίο κάποιοι δεν κατάλαβαν την απώλεια του ελικοπτέρου;

Ορισμένα γεγονότα που μπορεί και να έχουν σημασία και υπό τη σκιά των οποίων θα εκδικαστεί αύριο η υπόθεση:

- Εκείνη την ημέρα, ο τότε πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη με όλο το υπουργικό συμβούλιο για τη Διεθνή Εκθεση.

- Στο ελικόπτερο επέβαινε το νομικό και οικονομικό επιτελείο του πατριάρχη και είχε προορισμό τη Μονή Βατοπεδίου, η οποία είχε λάβει προ ελαχίστου χρόνου την έγκριση για τις περίφημες ανταλλαγές οικοπέδων...

- Μεταξύ των επιβατών, και ο δικηγόρος Γιώργος Μαύρος, επίσημα δικηγόρος της αμερικανικής πρεσβείας, της Αρχιεπισκοπής αλλά και των Σαϊεντολόγων Ελλάδας, ενώ στη δίκη για τη «17 Νοέμβρη» ήταν συνήγορος του Γ. Παλαιοκρασσά. Δεν βρέθηκε ποτέ ίχνος του.

- Στα δικόγραφα των συγγενών του Πατριάρχη Αλεξανδρείας, η πτήση χαρακτηρίζεται παράνομη, γιατί δεν έπρεπε να πραγματοποιηθεί με τέτοιο στρατιωτικό-αντισυμβατικό μέσο, καθώς ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας θεωρείται «αρχηγός κράτους». Επίσης χαρακτηρίζεται ως παράνομο στη χρήση και το ελικοδρόμιο στο Αγιον Ορος.

- Ελάχιστα 24ωρα μετά τη συντριβή του ελικοπτέρου και το θάνατο όλου του πατριαρχικού επιτελείου, οι δύο λογιστές του πατριάρχη επέστρεψαν με πτήση στο Κάιρο για να παραλάβουν τα κρίσιμα στοιχεία του Πατριαρχείου. Μόλις μπήκαν στο αυτοκίνητο που ήταν σταθμευμένο στο πάρκινγκ του αεροδρομίου, εκείνο ανατινάχτηκε και ο ένας σκοτώθηκε επί τόπου, ενώ ο δεύτερος τραυματίσθηκε βαρύτατα.

- Αιγύπτιος (Μοχάμεντ Ατα) ήταν και ο βασικός οργανωτής-πιλότος (σκοτώθηκε) της 11ης Σεπτεμβρίου στους Δίδυμους Πύργους.

«Δεν έχουμε κανένα στοιχείο και δεν υποστηρίζουμε κατά κανέναν τρόπο ότι το Σινούκ συνετρίβη από δολιοφθορά» μας τόνισε κατηγορηματικά ο συνήγορος της οικογένειας Στέλιος Γρηγορίου.

Από την πλευρά της, η ιατροδικαστής κ. Ακριβούση είχε υποστηρίξει, μετά την αυτοψία, ότι οι νεκροί ήταν θύματα έκρηξης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αστυνομικές-Δικαστικές έρευνες
Ερευνες & μελέτες
Αυτοκτονίες/Θάνατοι/Δυστυχήματα
Δικαστικό ρεπορτάζ
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων