Έντυπη Έκδοση

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΝΤΙΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ CONSUMERLAB ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ERICSSON

Ιδιοτροπίες και «ψυχώσεις»

Αλλάζουν οι εποχές, αλλάζουν και οι συνήθειες των τηλεθεατών. Οσο περνάει ο καιρός εμφανίζονται όλο και πιο διατεθειμένοι να παρακολουθούν «περιεχόμενο» μέσω Διαδικτύου, να επιδίδονται σε μαραθώνιους τηλεθέασης επεισοδίων μέσω video-on-demand, να ανοίγουν το πορτοφόλι για να βλέπουν φρέσκες ταινίες ταυτόχρονα με την κυκλοφορία τους στους κινηματογράφους.

Ολο και περισσότεροι τηλεθεατές «παίζουν» ταυτόχρονα με το κινητό ή το τάμπλετ. Πολυσυντονισμός  ή αποσυντονισμός; Ολο και περισσότεροι τηλεθεατές «παίζουν» ταυτόχρονα με το κινητό ή το τάμπλετ. Πολυσυντονισμός ή αποσυντονισμός; Χώρια αυτή η ψύχωση με τη second screen, τη δεύτερη δηλαδή οθόνη που χωράει στο χέρι μας (βλέπε ταμπλέτα, βλέπε phablet, βλέπε smartphone) και μας επιτρέπει να κάνουμε κι άλλα πράγματα την ώρα που βλέπουμε την αγαπημένη μας σειρά, τις ειδήσεις, το πρωινάδικο του συρμού. Αυτή η ψύχωση, που έχει πατήσει πόδι γερά και στην Ελλάδα.

Ολα τα ανωτέρω δεν τα βγάζω απ' το μυαλό μου. Είναι αποτελέσματα μιας νέας μελέτης από το ConsumerLab της εταιρείας Ericsson για την ελληνική αγορά και τις ιδιοτροπίες της σε σχέση με την κατανάλωση των μιντιακών εφαρμογών.

Η έρευνα έγινε φυσικά και σε παγκόσμιο επίπεδο, με βάση 23 χώρες, και, μεταξύ άλλων, έδειξε ότι η παρακολούθηση βίντεο μέσω streaming είναι πλέον σχεδόν στα ίδια επίπεδα με την παρακολούθηση παραδοσιακής τηλεόρασης, καθώς το 75% των καταναλωτών παρακολουθεί βίντεο μέσω streaming αρκετές φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με το 77% που παρακολουθεί παραδοσιακή τηλεόραση.

Ας μείνουμε όμως στα δικά μας και ας ξεκινήσουμε την παράθεση στοιχείων από την περίφημη second screen.

Εδώ λοιπόν οι επτά στους δέκα ερωτηθέντες (ποσοστό 70%) απάντησαν ότι τη χρησιμοποιούν για να διαβάζουν τα μέιλ τους την ώρα που βλέπουν τηλεόραση ή παρακολουθούν βίντεο.

Περισσότεροι από πέντε στους δέκα ερωτηθέντες (55%) κάνουν μέσω της second screen χρήση εφαρμογών ή σερφάρουν στο Ιντερνετ για να συγκεντρώσουν πληροφορίες για το πρόγραμμα που βλέπουν εκείνη την ώρα.

Ενας στους τρεις (32%) συζητάει διαδικτυακά μέσω της second screen το περιεχόμενο που παρακολουθεί εκείνη την ώρα. Σχεδόν ένας στους τρεις (29%) χρησιμοποιεί τη δεύτερη οθόνη για να βλέπει δύο ή και περισσότερα προγράμματα την ίδια ώρα. Και σχεδόν ένας στους πέντε (17%) τζογάρει μέσω της second screen, ποντάροντας σε κάποιο αθλητικό γεγονός την ώρα που το παρακολουθεί.

Θα πλήρωναν ευχαρίστως

Πάμε τώρα και στις υπηρεσίες ή τα χαρακτηριστικά για τα οποία θα άνοιγαν το πορτοφόλι οι Ελληνες καταναλωτές.

Ενας στους δύο (ποσοστό 48%) θα πλήρωνε για νέες ταινίες στην τηλεόρασή του ταυτόχρονα με την κυκλοφορία τους στους κινηματογράφους. Κι από εκεί και πέρα το 47% θα πλήρωνε για υψηλή ποιότητα εικόνας (High Definition), το 41% για υπότιτλους στα ελληνικά για κάθε ταινία, σειρά ή άλλο πρόγραμμα, το 36% για one stop εξυπηρέτηση πελατών, το 35% για ζωντανή κάλυψη γεγονότων με τέλεια εικόνα και ήχο (βλέπε ποδοσφαιρικοί αγώνες, συναυλίες κ.λπ. κ.λπ.), το 34% για ανά πάσα στιγμή/on demand περιεχόμενο, το 34% επίσης για να τη σκαπουλάρει από τις διαφημίσεις και πάλι ένα 34% για τρισδιάστατη (3D) τηλεόραση, το 32% για επιλογή συγκεκριμένων καναλιών συνδρομητικής τηλεόρασης, το 31% για βίντεο κλήσεις μέσω τηλεόρασης (Skype, για παράδειγμα), το 31% για υπερυψηλή ποιότητα (4Κ/UHDTV) και το 27% για προηγμένα παιχνίδια στην τηλεόραση.

Ας δούμε όμως και τι είναι πραγματικά σημαντικό για το μέσο τηλεθεατή. Οι περισσότεροι (ποσοστό 63%) ενδιαφέρονται να χαλαρώνουν και να κουλάρουν μπροστά στην τηλεόραση και ύστερα παίρνουν σειρά όσοι θέλουν να βλέπουν κάτι κατά τα γούστα τους και όχι στη σειρά του προγράμματος (61%), όσοι θεωρούν τον κομπιούτερ και το Ιντερνετ σημαντικό τμήμα των οπτικών τους συνηθειών (60%), όσοι καίγονται να βλέπουν όλα τα επεισόδια μιας σειράς ομού και ταυτοχρόνως (51%), όσοι θα ήθελαν να φτιάξουν δικό τους πακέτο εκπομπών και προγραμμάτων (49%), όσοι αγωνιούν να έχουν μια καλή σύνδεση Ιντερνετ για να κατεβάζουν τηλεοπτικές σειρές (49%) και όσοι βλέπουν παρεάκι τηλεοπτικές σειρές (38%).

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Τηλεοπτικοί σταθμοί
Τηλεόραση
Ψυχολογία και Ψυχιατρική
Μέσα & Media