Έντυπη Έκδοση

27ο ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Αρχίζει σήμερα το Διαγωνιστικό

Με την ταινία «Incompresa», τρυφερό πορτρέτο ενός εννιάχρονου κοριτσιού μιας δυσλειτουργικής οικογένειας, που σκηνοθέτησε η ηθοποιός Αζια Αρζέντο, αρχίζει σήμερα το βράδυ το Διαγωνιστικό τμήμα του 27ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

«Ο μεγάλος πόλεμος» «Ο μεγάλος πόλεμος» Ενώ συνεχίζεται το μεγάλο αφιέρωμα στους «Αντικομφορμιστές του ελληνικού κινηματογράφου» με τις ταινίες «Εκδρομή» του Τάκη Κανελλόπουλου και «Εξόριστος στην κεντρική λεωφόρο» του Νίκου Ζερβού. Στο άλλο μεγάλο αφιέρωμα του Πανοράματος, «Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος: ο πόλεμος για να τελειώσει όλους τους πολέμους», ο θεατής μπορεί να δει τις ταινίες «Ο μεγάλος πόλεμος» του Μάριο Μονιτσέλι και «Σταυροί στα χαρακώματα» του Τζόζεφ Λόουζι, ενώ στο αφιέρωμα στον Γάλλο κωμικό Πιερ Ετέξ προβάλλεται η απολαυστική ταινία του «Ο μεγάλος έρωτας». Αναλυτικά οι ταινίες:

* «Η εκδρομή» (1966) του Τάκη Κανελλόπουλου: με φόντο τον πόλεμο του 1940-41 και μέσα από τη σχέση της γυναίκας ενός υπολοχαγού με ένα λοχία, φίλο του συζύγου της, ο σκηνοθέτης αφηγείται έναν παράφορο, χωρίς όρια, έρωτα, όπου το καθήκον, ο γάμος και η φιλία ανατρέπονται. Με μια στιλιζαρισμένη σκηνοθεσία, με το μακεδονικό τοπίο, φωτογραφημένο με ξεχωριστή αγάπη, να παίζει σημαντικό ρόλο. (6 μ.μ. «Ααβόρα»)

* «Εξόριστος στην κεντρική λεωφόρο» (1979) του Νίκου Ζερβού: με αφορμή ένα σαραντάρη που τώρα βρίσκεται σε υπαρξιακό αδιέξοδο, ο σκηνοθέτης βρίσκει την ευκαιρία να καταπιαστεί με τη γενιά της δεκαετίας του '60, τη γενιά του γαλλικού Μάη και των φοιτητικών εξεγέρσεων. Μια γενιά που αμφισβήτησε τις αξίες και τα προβλήματα μιας συγκεκριμένης κοινωνίας και που αισθάνεται πως σήμερα δεν βρίσκει κάποια κοινωνική ομάδα που να την εκφράζει ιδεολογικά. (6.15 μ.μ. «Αστυ»)

«Incompresa» «Incompresa» * «Ο μεγάλος πόλεμος» (1959) του Μάριο Μονιτσέλι: η αριστουργηματική, βραβευμένη με το Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Βενετίας, αμφιλεγόμενη την εποχή της (είχε υποστεί λογοκρισία), ταινία παρουσιάζει τον «πόλεμο για να τελειώσει όλους τους πολέμους» μέσα από τα μάτια δυο κακόμοιρων φαντάρων (απολαυστικοί οι Βιτόριο Γκάσμαν και Αλμπέρτο Σόρντι), που στέλνονται απρόθυμα στο Μέτωπο και προσπαθούν με διάφορους τρόπους να αποφύγουν δύσκολες ή επικίνδυνες αποστολές. Μια καυστική αντιπολεμική σάτιρα που παραμένει πάντα επίκαιρη. (7.45 μ.μ. «Ααβόρα»)

* «Incompresa» της Αζια Αρζέντο: στη Ρώμη του 1984, ένα 9χρονο κοριτσάκι αντιμετωπίζει τους αδιάφορους, εγωιστές πλούσιους γονείς του που ενδιαφέρονται περισσότερο για την καριέρα και τις εξωσυζυγικές σχέσεις τους. Το πορτρέτο μιας δυσλειτουργικής οικογένειας, ταυτόχρονα πορτρέτο κι ενός ευαίσθητου, ισχυρογνώμονα κοριτσιού, δοσμένο με λεπτομέρεια και οξυδέρκεια και με εξαιρετική ερμηνεία από τη νεαρή Αννα Λου Καστόλντι. (8 μ.μ. «Αστυ»)

* «Σταυροί στα χαρακώματα» (1964) του Τζόζεφ Λόουζι: ένας αξιωματικός αναλαμβάνει την υπεράσπιση ενός φαντάρου που κατηγορείται για λιποταξία. Με βάση ένα ημι-αυτοβιογραφικό βιβλίο ο αυτοεξόριστος στο Λονδίνο, κυνηγημένος από τον Μακαρθισμό, Αμερικανός Λόουζι φτιάχνει μια συγκλονιστική ταινία, δριμύ κατηγορώ ενάντια στην υποκρισία μιας κοινωνίας που στέλνει τα παιδιά της σ' έναν παράλογο πόλεμο και στη συνέχεια αρνείται να αναλάβει τις ευθύνες της. Βραβείο ερμηνείας στο φεστιβάλ Βενετίας για τον Ντερκ Μπόγκαρντ. (10 μ.μ. «Αστυ»)

* «Ο μεγάλος έρωτας» (1969) του Πιερ Ετέξ: ο έρωτας ενός παντρεμένου για την πολύ μικρότερή του σε ηλικία γραμματέα του δίνει την ευκαιρία στον Ετέξ για μια σειρά όμορφων, απολαυστικών οπτικών γκαγκ, διανθισμένων με φαντεζίστικο, συχνά σουρεαλιστικό, χιούμορ, όπως την ονειρική σκηνή με τον Ετέξ να βγαίνει, ξαπλωμένος στο κρεβάτι του, στους δρόμους σε αναζήτηση της αγαπημένης του (η ταινία επηρέασε τον Ζαν-Πιερ Ζενέ στην «Αμελί» του). (10.20 μ.μ. «Ααβόρα»)

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Κινηματογράφος