Έντυπη Έκδοση

Ευέλικτο... κουαρτέτο «Ο ήχος ως έχει»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με τον ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΑΤΖΟΥΛΗ

Οταν οι συστάσεις έρχονται από έναν ειδήμονα, τον μουσικό και μαέστρο Παναγιώτη Θεοδοσίου, σχετικά με ένα περιφερειακό κουαρτέτο «Ο ήχος ως έχει», ένα σύνολο που δεν περνά απαρατήρητο, αποτέλεσμα της φιλίας και συνεργασίας των μελών του, τότε οι εισαγωγές περιττεύουν.

«Η μουσική είναι ένας μεσίτης μεταξύ της ζωής του νου και  της ζωής των αισθημάτων» ΜΠΕΤΟΒΕΝ «Η μουσική είναι ένας μεσίτης μεταξύ της ζωής του νου και της ζωής των αισθημάτων» ΜΠΕΤΟΒΕΝ «Καθηγητές του τμήματος των ξύλινων πνευστών του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας, στελέχη της Συμφωνικής Ορχήστρας Λάρισας και έχοντας ο καθένας στο ενεργητικό του έναν μεγάλο αριθμό προσωπικών εμφανίσεων, έχουν στόχο να αναδείξουν το πλούσιο ρεπερτόριο που έχει γραφεί για αυτό το σύνολο, αλλά και να γνωρίσουν καλύτερα οι νέοι μουσικοί τον ήχο, τις δυνατότητες και το ρόλο του κάθε οργάνου», σημειώνει στο φιλόμουσο www.tar.gr ο Παναγιώτης Θεοδοσίου. 

Το σύνολο αποτελείται από τους Γιώργο Τσιαρδάκα (φλάουτο), Δημήτρη Χατζούλη (όμποε), Στέλιο Κοτρώτσιο (κλαρινέτο) και Ευδοξία Αποστολίδου-Καραμανώλη (φαγκότο). Σε έργα κουιντέτου, συνδράμει η κορνίστα Νέλλη Χολέβα. Το καλοκαίρι του 2015 θα παρουσιάσουν ελληνικά ηχοχρώματα στην Ελβετία.

- Πώς ξεκινήσατε;

«Ως μαθητές είχαμε συμμετοχή στη Συμφωνική Ορχήστρα του Δημοτικού Ωδείου Λάρισας και γνωρίσαμε την ομορφιά του συμφωνικού ήχου. Από το 1982 γνωρίζομαι με τον Στέλιο Κοτρώτσιο και τον Γιώργο Τσαρδάκα. Είμαστε από τότε πολύ καλοί φίλοι, κάτι που νομίζω ότι αποτελεί την καλύτερη χημεία για τη δημιουργία όμορφης μουσικής. Το ζητούμενο ολοκληρώθηκε όταν εγκαταστάθηκε μόνιμα στην πόλη μας η φαγκοτίστα Εύη Αποστολίδου και εκφράσαμε με μία φωνή την επιθυμία μας. Από το 2003 είμαστε μαζί. Το σύνολο ανασυντάχθηκε το 2008 και ονομάστηκε "Ο ήχος ως έχει". Εως το 2006 ονομαζόταν "Σύνολο Πνευστών Λάρισας" και υπήρχαν δύο αξιόλογα μέλη, ο κορυφαίος και υπέροχος κορνίστας της Κ.Ο. Αθηνών Ευάγγελος Σκούρας και η συμπολίτισσα φλαουτίστα Σάντρα Αποστολοπούλου».

- Μεταμορφώνεστε;

«Το ρεπερτόριο για κουαρτέτο δεν είναι τόσο μεγάλο όσο του κουιντέτου. Ετσι αναγκαζόμασταν να κάνουμε και μεταγραφές και ενοργανώσεις. Επειτα, ο ήχος με την παρουσία του κόρνου γίνεται πιο πλούσιος. Οσον αφορά τις άλλες μορφές, δηλαδή σε έργα για ντουέτο ή τρίο με πιάνο, είναι για να εμπλουτίσουμε το ρεπερτόριο. Να προσθέσω ότι κάθε χρόνο κάνουμε μία συναυλία για μεγαλύτερα σύνολα, όπως οκτέτα, νονέτα έως και 12 όργανα με τη συμβολή μαθητών και πτυχιούχων, για να χαρούν και να τους επηρεάσουμε, ελπίζοντας να ανθίσουν κι άλλα σύνολα».

- Το ρεπερτόριό σας;

«Ανάλογα με τα έργα που έχουμε στα χέρια μας είτε από αγορά είτε ελεύθερα στο Διαδίκτυο ή ακόμη από προσφορές συνθετών, το σύνολο μεταβάλλεται και παρουσιάζει ποικίλο ενδιαφέρον. Εχουμε ερμηνεύσει έργα για Τρίο Πνευστών με διαφορετική σύνθεση οργάνων, ο αριθμός των οποίων είναι πολύ μεγάλος. Το κλασικό κουαρτέτο ξύλινων που είναι ο πυρήνας του συνόλου, και εκεί που διευρύνεται σε επιλογές εποχών διαφόρων στιλ, είναι η σύνθεση για κουιντέτο πνευστών. Ετσι σε μία συναυλία υπάρχει η δυνατότητα ο ακροατής να δει και να ακούσει το σύνολο σε έργα από Τρίο έως Κουιντέτο με έργα κάποιας εποχής».

- Πάτε στα σχολεία;

«Ναι. Το ξεκινήσαμε από το Ωδείο στις τάξεις της προπαιδείας, παίζοντας και παρουσιάζοντας τα όργανα στους λιλιπούτειους μαθητές και το συνεχίσαμε μερικές φορές στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας, αλλά και σε άλλα Δημοτικά σχολεία. Θυμάμαι, ακόμη και στη Μυτιλήνη όπου βρέθηκα με μετάθεση το 2006-08, οργάνωσα παρουσίαση στο Δημοτικό Σχολείο της γειτονιάς μου. Ο αντίλαλος από τα έργα Bach, Mozart, Morricone και ελληνικά παραδοσιακά παλλόταν γλυκά και όμορφα από τον ήχο του όμποε, με αποτέλεσμα οι τάξεις που έκαναν μάθημα να σταματήσουν και οι μαθητές να κάθονται σιωπηλοί για να ακούσουν, γιατί δεν υπήρχε η δυνατότητα να παρευρεθούν λόγω έλλειψης χώρου».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Μουσική
Ανθρώπινα
Πρόσωπα
Συνεντεύξεις