Έντυπη Έκδοση

«Χωρίς αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις δεν έχεις τουρισμό»

Χειμώνας, η αχίλλειος πτέρνα

Πώς μπορούμε να «χτίσουμε» έναν προορισμό ή να βελτιώσουμε το προφίλ του ώστε να μην πέφτει κυριολεκτικά σε χειμερία νάρκη; Να ξυπνήσει ένας ταξιδιώτης ένα πρωί και να πάει σ' ένα μέρος που μέχρι πρότινος θα το είχε τελευταία επιλογή ή εκτός ατζέντας.

Το παράδειγμα της Μούρθια στην Ισπανία, μιας περιοχής που στην Ελλάδα είναι γνωστή μόνο στους αγρότες για το ζωικό της κεφάλαιο, κατά τον Χουάν Χοσέ Ριβέιρο, από εταιρεία συμβούλων της Βοστόνης, είναι χαρακτηριστικό για το πώς με μια οργανωμένη καμπάνια από πλευράς περιφέρειας - κεντρικής εξουσίας - τουριστικών φορέων - πολιτών βελτιώθηκε το πρόβλημα της εποχικότητας, που στη χώρα μας ταλαιπωρεί όποιον έχει την παραμικρή σχέση με τον τουρισμό.

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής πρώτης ημέρας του 13ου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) με επικεφαλής τον Ανδρέα Ανδρεάδη, σε ξενοδοχείο της Βουλιαγμένης, κυριάρχησε το ζήτημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου αλλά και των θετικών μηνυμάτων που έρχονται για την τωρινή και την επόμενη χρονιά. Η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη έφερε καλά νέα για το 2015 κι επισήμανε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για τουριστικές επενδύσεις.

Στο θέμα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου αναφέρθηκαν αναλυτικά και οι περιφερειάρχες τουριστικών περιοχών, Σταύρος Αρναουτάκης, Κρήτης, Θεόδωρος Γαλιατσάτος, Ιονίων Νήσων, Απόστολος Τζιτζικώστας, Κεντρικής Μακεδονίας και Γιώργος Χατζημάρκος, Νοτίου Αιγαίου, σε πάνελ με τον Νίκο Ευαγγελάτο. Κατέθεσαν τις εμπειρίες και τις δράσεις τους για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και ζήτησαν αν μη τι άλλο να υπάρξει μέριμνα για τους εθνικούς δρόμους. «Δεν μπορεί εδώ και χρόνια μην έχει φτιαχτεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Αρναουτάκης.

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, για να επιμηκυνθεί η χρονική περίοδος χρειάζεται να συμβούν τα εξής:

** Διοργανώσεις γεγονότων, δηλαδή αθλητικών, πολιτιστικών, συνεδρίων κ.ά. κατά τους «ασθενείς» μήνες.

** Δημιουργία οικονομικών πακέτων, που θα είναι ελκυστικά και για τους πολίτες της ίδιας της χώρας αλλά και για τους ταξιδιώτες από το εξωτερικό. Στη Μούρθια λ.χ. πρώτα δημιουργήθηκε μια καμπάνια για real estate, λόγω φτηνής γης, ήρθαν ντόπιοι, επένδυσαν σε εξοχικά κι αμέσως μετά προωθήθηκε τουριστικά η περιοχή.

** Προώθηση δράσεων, όπως μαθητικού τουρισμού, τουρισμού Γ' ηλικίας, πολιτών από ξένες χώρες που δεν ενδιαφέρονται τόσο πολύ για το πακέτο ήλιος και θάλασσα π.χ. Ασιάτες, εκτός καλοκαιριού.

** Επαφή με τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους ώστε να διασφαλιστεί η προσβασιμότητα.

** Συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες για ανοιχτά μαγαζιά, είτε αυτά είναι εμπορικά είτε μαζικής εστίασης, μπαρ, ώστε να μην έρχονται οι τουρίστες και βρίσκουν κατεβασμένα ρολά.

** Προβολή πακέτου διακοπών που θα είναι περισσότερο προσαρμοσμένο στην καθημερινότητα του τοπικού πληθυσμού, π.χ. λαογραφικές γιορτές, ανάδειξη πανηγυριών.

** Ανάπτυξη αγροτουρισμού κι εναλλακτικών μορφών τουρισμού, π.χ. ποδήλατο, αλεξίπτωτο πλαγιάς, ράφτινγκ κ.ά.

** Focus σε αρχαιότητες, θρησκευτικά μνημεία, γενικά προσκυνηματικό τουρισμό.

** Ανάδειξη τοπικής γαστρονομίας.

** Προβολή της χώρας ως ενιαίου προορισμού κι όχι αποσπασματικά, ώστε να υπάρχει ενιαία στόχευση.

** Συμμετοχή σε διεθνείς εξειδικευμένες τουριστικές εκθέσεις (π.χ. θεματικές), αλλά και προβολή μέσω των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

«Χωρίς αεροπορικές ή ακτοπλοϊκές συνδέσεις δεν έχουμε τουρισμό», τονίστηκε από σχεδόν όλους τους ομιλητές, ενώ ο Ευτύχης Βασιλάκης, από πλευράς Aegean, τόνισε πως είτε υπάρξουν ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων είτε όχι, θα πρέπει να είναι αυτοδιοικούμενα, ώστε να μπορούν ν' αναπτυχθούν και να βελτιώσουν τις υποδομές τους. ΑΝΝΑ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

(annastergiou11@gmail.com)

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αεροπορικές Εταιρείες
Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ)
Τουρισμός
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα