Έντυπη Έκδοση

«Το μυστικό του Σοκολατόδεντρου», στο Μικρό Παλλάς

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με την ΕΡΣΗ ΝΙΑΩΤΗ

Πριν από μερικούς μήνες, ιστορίες με ευτυχισμένο τέλος και πεντανόστιμες συνταγές συγκεντρώθηκαν στο λαχταριστό βιβλίο «9 Παραμύθια και μια ξύλινη κουτάλα» των Ιωάννας και Ερσης Νιαώτη, εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.

«Η συγκίνηση ήταν μεγάλη όταν οι ηθοποιοί απέδωσαν τα τραγούδια της παράστασης. Η ένωση στίχων και μουσικής ήταν ξεχωριστή» Ε.Ν. «Η συγκίνηση ήταν μεγάλη όταν οι ηθοποιοί απέδωσαν τα τραγούδια της παράστασης. Η ένωση στίχων και μουσικής ήταν ξεχωριστή» Ε.Ν. Από τις 18 Οκτωβρίου στο Μικρό Παλλάς, Βουκουρεστίου 5, η Σταχτοπούτα, η Χιονάτη με τους Νάνους, το Αστερόπαιδο, ο Τζακ (με τη φασολιά του), η μαμά τής Τοσοδούλας, το ζαχαροπλαστείο του Χάνσελ και της Γκρέτελ, το Σοκολατόδεντρο κ.ά. Μιλάμε με τη συγγραφέα Ερση Νιαώτη.

- Πώς ξεκινήσατε;

«Η διαδικασία της ανάγνωσης φαινόταν πάντα μαγική. Οι ώρες περνούσαν, τα βράδια μίκραιναν, και τα πρόσωπα των βιβλίων, κάποιες φορές ειδικά, ζούσαν κάπου τριγύρω στην καθημερινότητά μου. Ξεκινώντας από τη μυθολογία, σε πολύ μικρή ηλικία είχα τη βαθιά πεποίθηση ότι οι μύθοι αφορούσαν πρόσωπα εντελώς υπαρκτά και κανείς δεν μπορούσε να με πείσει για το αντίθετο. Με ειδική αδυναμία στον Ερμή και τον Οδυσσέα μεγάλωσα. Και συνέχισα να αντιμετωπίζω με τον ίδιο τρόπο και τη λογοτεχνία. Οι ήρωες, οι χαρακτήρες, οι περσόνες των βιβλίων με απασχολούσαν πάντα και μετά το τέλος της ιστορίας τους. Φτιάχνοντας εναλλακτικά σενάρια, δεν έχαναν το ενδιαφέρον τους. Οχι όλοι φυσικά. Με απασχολούσε με έναν τρόπο το μετά».

- Απ' την κουζίνα στο σανίδι;

«Ξεκινώντας να κάνεις τη μεταφορά ενός βιβλίου σε έργο, έρχεσαι αντιμέτωπος με προκλήσεις. Οχι πολλές, στη συγκεκριμένη περίπτωση. Και έρχεσαι αντιμέτωπος με πολλά πρακτικά θέματα. Από τα 9 παραμύθια του βιβλίου, έπρεπε να επιλεγούν όχι μόνο εκείνα που παρουσίαζαν το μεγαλύτερο ίσως ενδιαφέρον, αλλά και εκείνα τα οποία θα μπορούσαν με το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα να μεταφερθούν στη σκηνή. Επρεπε σαφώς να βρεθεί ο συνδετικός κρίκος που θα δημιουργήσει τη ραχοκοκαλιά του έργου και της παράστασης. Μία βασική ιστορία, γύρω από την οποία εκτυλίσσονται πολλές μικρότερες και μπλέκονται μεταξύ τους. Κάπως έτσι ο Χάνσελ και η Γκρέτελ επελέγησαν ως κεντρικοί ήρωες. Και το μυστηριώδες τους ζαχαροπλαστείο έγινε ο βασικός σκηνικός χώρος και τόπος συνάντησης των ηρώων».

- Η θεατρική σύμπραξη;

«Η συνεργασία του συγγραφέα με το σκηνοθέτη αποτελεί μια πολύ ειδική συνθήκη. Παλαιότερα πίστευα ότι από τη στιγμή που το έργο φεύγει από τα χέρια του συγγραφέα, είναι ελεύθερο και ανοιχτό σε ερμηνείες. Τώρα πια, έχω λίγο διαφορετική άποψη. Γράφοντας το έργο, επιλέγεις επί της ουσίας σχεδόν και τη σκηνοθεσία που φαντάζεσαι. Με κάποιον τρόπο βλέπεις το έργο στο μυαλό σου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πολλές απόψεις ταυτίστηκαν, οι συζητήσεις ήταν αδιάκοπες και δημιουργικές και η όλη διαδικασία επέτεινε το ενδιαφέρον για το τελικό αποτέλεσμα, που είναι πάντα η παράσταση».

- Τι ξεχωρίζετε;

«Οι στίχοι των τραγουδιών αποτέλεσαν ένα από τα αγαπημένα μου κομμάτια κατά τη διάρκεια της συγγραφής. Η ουσία του χαρακτήρα έπρεπε να χωρέσει σε ένα τραγούδι».

- Οι συντελεστές;

«Πολλοί. Θα ήθελα ειλικρινά να ευχαριστήσω τους ανθρώπους που συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτής της παράστασης. Την αδερφή μου Ιωάννα, με την οποία γράψαμε μαζί το βιβλίο που αποτέλεσε τη βάση του έργου και την αρχή του ταξιδιού. Και κυρίως γιατί με παρακινούσε πάντα. Τον Σταύρο, που εκτός από σκηνοθέτης είναι και φίλος, με τον οποίο ζήσαμε μαζί όλη αυτήν την περιπέτεια. Τον Πάρι, την Αγγελική, την Ισιδώρα, τη Φωτεινή, τον Σταύρο, τη Μαρία και τον Εκτορα, που δίνουν ζωή στο έργο. Τον Κωνσταντίνο Ζαμάνη για το τρελό σκηνικό του, τη Στέλλα Κρούσκα για τις χορογραφίες της, τον Νίκο Βλασσόπουλο για τους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς, την Τζίνα για τα κοστούμια, τον Πάνο που είναι πάντα εκεί, τη Μαιριλία για τις φωτογραφίες της παράστασης και τη δική μου και τη Μαρίνα για τη μοναδική μουσική της. Και φυσικά τα αθηναϊκά θέατρα που μας έδειξαν εμπιστοσύνη και μας έδωσαν μια μοναδική ευκαιρία».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Συνεντεύξεις
Θέατρο
Ανθρώπινα