Έντυπη Έκδοση

Η διαμάχη για τον ΦΠΑ πάει πίσω την ιδιωτικοποίηση

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) βρίσκεται σε φάση περαιτέρω αποκρατικοποίησης, αφού το ελληνικό Δημόσιο, το οποίο διαθέτει 55%, θέλει να ελαχιστοποιήσει τη συμμετοχή του.

Ωστόσο, ο διαγωνισμός έχει πολλές εκκρεμότητες (διαμάχη με το Δημόσιο για τον ΦΠΑ), όπως παραδέχτηκε ο κ. Παράσχης.

Ο γενικός διευθυντής του αεροδρομίου ανέφερε ότι ο ΔΑΑ δεν έχει καμία ληξιπρόθεσμη οφειλή προς το Δημόσιο, τονίζοντας ότι οι αναφορές περί οφειλών 500-600 εκατ., από ΦΠΑ, είναι εκτός πραγματικότητας. Οπως έχει δηλώσει το υπουργείο Οικονομικών, η διαφορά ανέρχεται στα 167 εκατ., κατόπιν διαφωνίας για τον τρόπο επιστροφής του ΦΠΑ, κατά την περίοδο κατασκευής του αεροδρομίου. Το 2010, το Δημόσιο αμφισβήτησε επιμέρους όρους της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ για τον ΦΠΑ, καταλογίζοντας πρόστιμο, το οποίο, με τις προσαυξήσεις, έφτασε τα 167 εκατ. ευρώ.

Το «Ελ. Βενιζέλος» κατέβαλε τον κύριο φόρο και προσέφυγε στα ελληνικά δικαστήρια, αλλά και στο διεθνές δικαστήριο του Λονδίνου, το οποίο δικαίωσε την εταιρεία.

Ωστόσο, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους επέλεξε να προσφύγει, εκ νέου, στα ελληνικά δικαστήρια, ώστε να μην γίνει εφαρμογή της απόφασης της διαιτησίας, προσφεύγοντας στο Εφετείο, το οποίο απεφάνθη υπέρ των θέσεων του Δημοσίου. Οπως είπε ο κ. Παράσχης, το αεροδρόμιο εξετάζει τις νομικές επιλογές, ανάμεσα στις οποίες είναι η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Οπως είναι φυσικό, όσο συνεχίζεται η διαμάχη Δημοσίου - ΔΑΑ, οι Καναδοί μέτοχοι, που ελέγχουν το 40% του αεροδρομίου και το management, εμφανίζονται επιφυλακτικοί στις κινήσεις του Δημοσίου για την περαιτέρω αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αεροδρόμια
ΦΠΑ
Αποκρατικοποιήσεις
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ)