Έντυπη Έκδοση

BMW i3

Το αύριο (;) σήμερα

Οπως ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος,έτσι και το i3 σου δίνει τη δυνατότητα να κινείσαι αθόρυβα, οικονομικότατα και με απαράμιλλο στιλ. Πρώτα, βέβαια, έχεις πληρώσει και τα δύο ακριβά

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι κάτι καινούργιο. Για την ακρίβεια, μετράει τόσα χρόνια όσα περίπου και το αυτοκίνητο καθαυτό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, όμως, αποτέλεσε από αδιάφορο έως αρκετά προβληματικό μέσο μετακίνησης, καθώς δεν ήταν τίποτε παραπάνω από ένα συμβατικό αυτοκίνητο με μια μπαταρία και έναν ηλεκτροκινητήρα. Κι όλα αυτά, σε περιόδους που η λογική της επαναφόρτισης απλά δεν υπήρχε στην καθημερινότητα κανενός.

Σήμερα το περιβάλλον όπου ζούμε είναι εντελώς διαφορετικό. Ολοι είναι «καλωδιωμένοι» και τα πάντα μπαίνουν στην πρίζα. Γιατί όχι και το αυτοκίνητο; Ενδιαφέρον ακούγεται και θα μπορούσε να είναι και τάση της μόδας, όμως το κόστος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ακόμη τόσο υψηλό, που όποιος το επιλέξει, το πιθανότερο είναι πως λαμβάνει μέρος εκούσια σε ένα πείραμα που εφαρμόζεται σε δημόσιους δρόμους.

Η BMW, ωστόσο, είναι η πρώτη εταιρεία που δικαιούται να υποστηρίζει πως πήρε την πρωτοβουλία να κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σε μεγάλο βαθμό αλλάζει τα δεδομένα στη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων. Το i3 είναι το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε ως αμιγώς ηλεκτρικό. Είναι όσο φουτουριστικό χρειάζεται ώστε να ξεχωρίζει απ' ό,τι κινείται τριγύρω, χωρίς όμως να ξενίζει. Παράλληλα, ενσωματώνει όλη εκείνη την τεχνολογία που πλέον χρησιμοποιούμε καθημερινά.

Από το εσωτερικό του i3 μπορείς να σερφάρεις στο Ιντερνετ, να ακούσεις μουσική, να επιλέξεις δορυφορική πλοήγηση για να φτάσεις στον προορισμό σου, να συνδέσεις το τηλέφωνό σου ασύρματα, ακόμη και να δεις την αγαπημένη σου ταινία σε wide screen στο επάνω μέρος του ταμπλό. Και φυσικά, μπορείς να οδηγήσεις ένα όχι αδιάφορο, αλλά αρκετά ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Ο χαρακτηρισμός ήρεμη δύναμη αποκτά την ιδανική του διάσταση στο i3. Με 170 ίππους και άμεση απόκριση σε κάθε πάτημα του γκαζιού, αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που είναι διασκεδαστικό στην οδήγηση. Και το καλύτερο; Είναι BMW ακόμη και στην αίσθηση.

Το ερώτημα είναι, πόσο μπορεί να διαρκέσει όλο αυτό το παιχνίδι; Επειτα από μια πλήρη φόρτιση, ξεκινάς από τα 150 χλμ. και αφαιρείς, ανάλογα με τον τρόπο που κινείσαι και τις απώλειες ενέργειας που έχεις από άλλες λειτουργίες, όπως π.χ. ο κλιματισμός ή το καλοριφέρ (μια ρεαλιστική αυτονομία είναι γύρω στα 100 χλμ.). Ναι, με το i3 είναι πολύ πιθανό να αποκτήσεις το σύνδρομο «άγχους αυτονομίας», έχοντας μάλιστα πληρώσει κοντά στα 40.000 ευρώ γι' αυτό. Αν μείνεις, δεν μπορείς να το παρκάρεις στην άκρη και να πεταχτείς μέχρι το διπλανό πρατήριο για 2-3 λίτρα βενζίνης. Με άλλα λόγια, έχεις πρόβλημα. Ποιος ο λόγος λοιπόν να προσθέσεις ακόμη ένα άγχος στη ζωή σου;

Από το εσωτερικό του i3 μπορείς να σερφάρεις στο Ιντερνετ, να ακούσεις μουσική, να επιλέξεις δορυφορική πλοήγηση για να φτάσεις στον προορισμό σου, να συνδέσεις το τηλέφωνό σου ασύρματα, ακόμη και να δεις την αγαπημένη σου ταινία σε wide screen στο επάνω μέρος του ταμπλό Από το εσωτερικό του i3 μπορείς να σερφάρεις στο Ιντερνετ, να ακούσεις μουσική, να επιλέξεις δορυφορική πλοήγηση για να φτάσεις στον προορισμό σου, να συνδέσεις το τηλέφωνό σου ασύρματα, ακόμη και να δεις την αγαπημένη σου ταινία σε wide screen στο επάνω μέρος του ταμπλό Ακόμη και η φόρτισή του δεν είναι η πιο απλή διαδικασία, καθώς είναι απαραίτητη προϋπόθεση η ύπαρξη παροχής ρεύματος εκεί που παρκάρεις. Και μετά, πρέπει να περιμένεις ολόκληρο το βράδυ μέχρι η μπαταρία να φορτίσει πλήρως. Το βέβαιο, πάντως, είναι πως συμβιώνοντας με το i3 αντιλαμβάνεσαι ότι κάπως έτσι θα ήθελες να είναι το αυτοκίνητο που θα οδηγείς καθημερινά. Και αν ήταν δυνατόν, όχι μόνο εσύ, αλλά και οι υπόλοιποι γύρω σου. Θα ήταν σίγουρα ένας πολύ πιο ήσυχος και «καθαρός» κόσμος.

Μπορεί κανείς να μην είναι σε θέση να πει αυτή τη στιγμή αν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι το μέλλον. Αποτελεί όμως μια αλλαγή. Επιλέγοντάς το, δηλώνεις πως την εγκρίνεις και αυτό είναι ασφαλώς θετικότερο από το να της αντιστέκεσαι. Από την άλλη, δεν είναι απλά θέμα ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά «έξυπνων» συσκευών που έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. Οπως παρατηρεί και ο James May, ένας εκ των τριών του τηλεοπτικού Top Gear, «στην πραγματικότητα δεν είναι αυτοκίνητο. Είναι ένα γιγάντιο iPad. Η δυνατότητά του να κινείται στους δρόμους είναι απλά μία από τις εφαρμογές του».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων