Έντυπη Έκδοση

ΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΑΣΥΔΟΣΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΙΣΑΓΩΓΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

«Γερασμένο 1 στα 4 φορτηγά»

Ανεξέλεγκτα τα ΚΤΕΟ. Οσοι έλεγχοι διενεργούνται αφορούν ζητήματα «ρουτίνας»

Ακόμα και οι εισαγωγείς αυτοκινήτου διαμαρτύρονται για την... αναρχία στους ελληνικούς δρόμους. Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) υποστηρίζει ότι, εάν και συνεχώς επαναλαμβάνονται πολύνεκρα δυστυχήματα, στα οποία εμπλέκονται βαρέα οχήματα και παρ' όλο που οι αρμόδιοι φορείς προβαίνουν σε εξαγγελίες ελαχιστοποίησης του φαινομένου, αυτό που επικρατεί είναι η πλήρης ασυδοσία.

Πολλά ΚΤΕΟ «διευκολύνουν» τους ελέγχους, ακόμα και εξ αποστάσεως, λέει ο ΣΕΑΑ Πολλά ΚΤΕΟ «διευκολύνουν» τους ελέγχους, ακόμα και εξ αποστάσεως, λέει ο ΣΕΑΑ Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ:

* Ο πραγματικός μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων βαρέων φορτηγών υπερβαίνει τα 20 έτη, εκ των οποίων το 26% είναι άνω της 30ετίας! Ο αντίστοιχος μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 11,5 έτη και σε χώρες όπως η Γερμανία 8,0 έτη ή η Αγγλία 6,7 έτη.

* Εννιά στα 10 βαρέα φορτηγά και λεωφορεία που τίθενται για κυκλοφορία στη χώρα μας είναι ήδη μεταχειρισμένα, ηλικίας πλέον των δέκα ετών, έχοντας εξαντλήσει την «ωφέλιμη ζωή» τους για τους μεταφορείς στα κράτη της Ε.Ε., από τα οποία προέρχονται με συνέπεια να χρειάζονται υπερβολικό κόστος συντήρησης για να περνούν ΚΤΕΟ.

* Τα βαρέα οχήματα οφείλουν να περνούν ΚΤΕΟ κάθε χρόνο, ενώ στη συντριπτική πλειονότητά τους τα ΚΤΕΟ είναι πλέον ιδιωτικά. Κατά τους ελέγχους οφείλεται να επιβεβαιωθεί τυχόν γήρανση των εξαρτημάτων και άρα επικείμενη αστοχία.

Είναι αναληθές ότι στα ΚΤΕΟ δεν πρέπει να εντοπίζονται εξαρτήματα που θα αστοχήσουν ως τον επόμενο τακτικό έλεγχο, λόγω της εύλογης φθοράς τους.

Ελεγχοι και ΚΤΕΟ

* Οι ίδιοι οι μεταφορείς αναγνωρίζουν ότι πολλά ΚΤΕΟ «διευκολύνουν» τους ελέγχους, ακόμη και εξ αποστάσεως! Ισχυρισμοί υφίστανται ακόμη και για πλαστά έγγραφα ΚΤΕΟ, που η Τροχαία αδυνατεί να διασταυρώσει, ελλείψει ενιαίας μηχανογράφησης με το υπ. Υποδομών!

* Το υπουργείο Υποδομών, από τη θέσπιση των ΚΤΕΟ το 2001, δεν έχει προβεί ποτέ σε πλήρη έλεγχο αυτών, αν πράγματι διενεργούνται άρτια οι έλεγχοι των οχημάτων. Στην πράξη τα ΚΤΕΟ είναι ανεξέλεγκτα και όσοι έλεγχοι διενεργούνται αφορούν ζητήματα «ρουτίνας». Για τους παραπάνω λόγους γίνεται αντιληπτό γιατί τα βαρέα οχήματα που προκαλούν δυστυχήματα έχουν περάσει ΚΤΕΟ «κανονικά».

* Με βάση μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τα βαρέα φορτηγά συμμετέχουν κατά 4,7 φορές περισσότερο σε ατυχήματα στη χώρα μας. Εκτός των δραματικών συνεπειών σε ανθρώπινο πόνο, το κόστος για τη δημόσια οικονομία υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ ετησίως. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα παραμένει «πρωταθλήτρια» στα θανατηφόρα ατυχήματα στην Ε.Ε. των 15 (στοιχεία 2012).

* Ο πράσινος δακτύλιος, που είναι σε πλήρη ισχύ από το 2012, επιβάλλει την απαγόρευση της κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων 1ης ταξινόμησης στη χώρα μας ώς το 1990 (άρα πραγματικής ηλικίας 30+ ετών). Ακόμη και αυτός ο ελάχιστος περιορισμός δεν αστυνομεύεται (καταγράφονται περίπου 40 κλήσεις ετησίως!), με το επιβλέπον υπ. Περιβάλλοντος να αδρανεί.

* Τα περίφημα «μεικτά» κλιμάκια, αποτελούμενα από στελέχη της περιφέρειας και της Τροχαίας, παραμένουν αναποτελεσματικά. Είτε διενεργούν ελέγχους σε γνωστά σημεία (σε ώρες γραφείου!), είτε αδυνατούν να ελέγξουν τα οχήματα, κυρίως αλλοδαπών συμφερόντων.

Αποτέλεσμα είναι να νοθεύεται βαρύτατα ο ανταγωνισμός και οι μεταφορείς να εξωθούνται στην κακή συντήρηση των οχημάτων τους, για να μειώσουν τα κόστη. Το επιβλέπον υπ. Υποδομών δεν αναλαμβάνει την ευθύνη διόρθωσης του νόμου που θέσπισε και απεδείχθη αναποτελεσματικός, καθώς δεν έλαβε υπόψη, ως όφειλε, την πραγματικότητα στις περιφέρειες.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Οδικό δίκτυο και ασφάλεια
ΚΤΕΟ
Συγκοινωνίες-Μεταφορές