Έντυπη Έκδοση

ΝΤΟΝΑ ΤΑΡΤ

Στοχαστική πρόζα

«Εχουμε την τέχνη για να μην πεθάνουμε απ' την αλήθεια» Φρίντριχ Νίτσε

Αλυσοδεμένη καρδερίνα

Η«Καρδερίνα», το μυθιστόρημα-ποταμός της Ντόνα Ταρτ, έχει ήδη αποσπάσει το Βραβείο Πούλιτζερ και έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις και διενέξεις ανάμεσα σε κριτικούς, συγγραφείς και αναγνώστες για το τι συνιστά λογοτεχνικό έργο.  Πολλοί μίλησαν για τη διαφορά ανάμεσα σε μια καλά ειπωμένη ιστορία και σε μια ιστορία που μπορεί να διεκδικήσει μια θέση στον «Κανόνα», την απόσταση ανάμεσα στο εφήμερο και στο μακράς πνοής μυθιστόρημα· άλλοι, για τον εθισμό που προκαλούν τα μυθιστορήματα με δυνατή πλοκή· και άλλοι, για την απόλαυση που προσφέρει η παράθεση των καλά μασημένων στερεοτύπων και θεωριών περί τέχνης και ζωής από το «συγγραφικό μπλέντερ». Και όλοι έθεσαν το ερώτημα: Μπορεί ένα ευπώλητο έργο με ευρύτερη απήχηση να διεκδικήσει μια θέση στο πάνθεον των μεγάλων έργων και να δώσει το στίγμα της εποχής μας;

Ο Στίβεν Κινγκ το επαίνεσε ως «ένα συγκλονιστικό έργο μυθοπλασίας», η «ιέρεια» της κριτικής Μιτσούκο Κακουτάνι στους «New York Times» το χαρακτήρισε ένα σύγχρονο κλασικό και το συνέκρινε με τα έργα του Ντίκενς και τις μεγάλες ντοστογιεφσκικές αφηγήσεις, άλλοι το χαιρέτισαν ως το πρώτο μεγάλο αμερικανικό μυθιστόρημα του 21ου αιώνα.

Ο Τζέιμς Γουντ, κριτικός στο «New Yorker», αντιθέτως, μίλησε για μια νέα τάση στο σύγχρονο μυθιστόρημα, το «χαριποτερισμό» στη λογοτεχνία, καθώς -όπως ο ίδιος ισχυρίζεται- ο κεντρικός ήρωας, ο δεκατριάχρονος Θίο Ντέκερ, με τις απίστευτες περιπέτειές του δεν είναι ένας πειστικός ήρωας σε ακόμη ένα μυθιστόρημα ενηλικίωσης· η «Καρδερίνα» δεν διαθέτει την απαραίτητη αληθοφάνεια όπως ο «Φύλακας της Σίκαλης» του Σάλιτζερ, και πρόσθεσε πως πρόκειται για ένα μυθιστόρημα ενδεικτικό της κυρίαρχης τάσης παλιμπαιδισμού και απλοποίησης που έχει περάσει και στη λογοτεχνία, μετά τη δημοτικότητα νεαρών ηρώων τύπου Χάρι Πότερ.

Κεντρική αρτηρία και δευτερεύουσες αφηγήσεις

Χρειάστηκαν έντεκα χρόνια για να γραφεί η «Καρδερίνα» μετά τη «Μυστική Ιστορία» το 2002. Η Ντόνα Ταρτ -μια συγγραφέας που ξέρει καλά τους κανόνες του μάρκετινγκ, έχει καλλιεργήσει μια ιδιότυπη περσόνα και ένα μυστηριώδες και γοητευτικό προφίλ, δίνει σπανίως συνεντεύξεις, ενισχύοντας έτσι το μύθο που την περιβάλλει- καταθέτει ένα μυθιστόρημα που παρά τις αντικρουόμενες απόψεις, δεν γίνεται να περάσει απαρατήρητο τόσο από τους κριτικούς όσο και από τους απαιτητικούς αναγνώστες.

Και οπωσδήποτε η «Καρδερίνα» δεν πρόκειται για ακόμη ένα μυθιστόρημα που προορίζεται για μαζική κατανάλωση. Ανάμεσα στα θετικά του είναι οι καλοσχηματισμένοι χαρακτήρες -ακόμη και οι δευτερεύοντες-, πειστικοί και ιδιοσυγκρασιακοί, εγγράφονται στη μνήμη, ενώ ο καθένας συμβολίζει και μια στάση ζωής, μια τάξη και έναν τρόπο διαχείρισης της πραγματικότητας.

Επίσης το θέμα, μάλλον τα θέματά του έχουν ερευνηθεί ενδελεχώς και η γραφή του σε σημεία απογειώνεται -αν και υπάρχουν σελίδες όπου επαναλαμβάνονται σκηνές και απόψεις. Μία από τις αρετές του είναι ο τρόπος που χειρίζεται τα θέματα που ταλανίζουν το σύγχρονο άνθρωπο και τα εντάσσει στην πλοκή μέσα από ένα πλήθος δευτερευουσών αφηγήσεων, όλων δεμένων αριστοτεχνικά, σαν παραπόταμοι της μεγάλης κεντρικής αρτηρίας (την ιστορία ενός πίνακα).

Θέματα όπως μοναξιά, μετανάστευση, εθισμός, τρομοκρατία, υπαρξιακή αγωνία, πένθος, νοσταλγία, φιλία, γνησιότητα και πλαστότητα, η δύναμη της τέχνης να παρηγορεί και να τροφοδοτεί, όλα αυτά επανέρχονται στο μυθιστόρημα. Επιπλέον η «Καρδερίνα» βρίθει από λογοτεχνικές αναφορές και ανελλιπή διακειμενικότητα, η οποία σε σημεία ξενίζει κάπως, ειδικά όταν απόψεις περί τέχνης και λογοτεχνίας εκφέρονται από το δεκατριάχρονο ήρωά της, ο οποίος σε κάποιο σημείο μιλά ακόμα και για τη δύναμη της «συνειδησιακής ροής».

Στη σκιά του μεγάλου έργου

Ο πίνακας «Καρδερίνα» (1654) του Κάρελ Φαμπρίτσιους, εντάσσεται στην πλοκή του μυθιστορήματος  της Ντόνα Ταρτ Ο πίνακας «Καρδερίνα» (1654) του Κάρελ Φαμπρίτσιους, εντάσσεται στην πλοκή του μυθιστορήματος της Ντόνα Ταρτ Η «Καρδερίνα» περιστρέφεται γύρω από τον Θίο Ντέκερ, έναν δεκατριάχρονο, του οποίου ο κόσμος διαλύεται όταν σε μια επίσκεψη στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης μια βόμβα εκρήγνυται και σκοτώνει τη μητέρα του. Ο Θίο γλιτώνει και προλαβαίνει να «περισώσει» ένα μικρό πίνακα, τον οποίο κατορθώνει να βγάλει ανέπαφο από τα συντρίμμια και να περάσει απαρατήρητος. Η «Καρδερίνα» γίνεται ο κρίκος που τον συνδέει με τη μητέρα του και την προηγούμενη ζωή του, και θα περάσει όλων των ειδών τις δοκιμασίες προκειμένου να τον διασώσει. Μαζί με τον πίνακα περνά κι αυτός σε ένα άλλο επίπεδο, η μοίρα του ακολουθεί τη μοίρα του πίνακα και μεγαλώνει στη «σκιά» του μεγάλου έργου: «Ενα κίτρινο πουλάκι σε ένα γυμνό, άχρωμο φόντο, με μια αλυσίδα να το κρατάει δεμένο στην κούρνια του από το σαν κλαράκι αδύνατο ποδαράκι».

Στο σημείο αυτό ξεκινά και το δεύτερο αφηγηματικό νήμα του μυθιστορήματος. Ο σαγηνευτικός πίνακας είναι η «Καρδερίνα» του Κάρελ Φαμπρίτσιους -μαθητή του Ρέμπραντ και δασκάλου του Βερμέερ-, ο οποίος πέθανε μόλις τριάντα δύο χρόνων, όταν ένα εργοστάσιο πυρίτιδας εξερράγη κοντά στο εργαστήριό του. Σχεδόν όλα τα έργα του καταστράφηκαν. Η «Καρδερίνα» θεωρείται ο καλύτερος από τους διασωθέντες πίνακές του: «Οι άνθρωποι πεθαίνουν, είναι δεδομένο. Αλλά είναι τόσο θλιβερός και επιπόλαιος ο τρόπος με τον οποίο χάνουμε αντικείμενα. Από καθαρή απερισκεψία. Πυρκαγιές, πόλεμοι. Οτιδήποτε καταφέρνουμε να διασώσουμε από την ιστορία είναι θαύμα», λέει η μητέρα του Θίο, λίγα λεπτά πριν πεθάνει -μια ιδέα που διατρέχει ολόκληρο το μυθιστόρημα.

Το να διασώσει τον πίνακα από τα συντρίμμια και να βγει από το μουσείο δεν είναι ακριβώς κλοπή, αλλά μια συνειδητή απόφαση, παρ' ότι η πράξη του γίνεται σε κατάσταση πνευματικής σύγχυσης, σύμφωνα με τις οδηγίες ενός ετοιμοθάνατου που τον διατάζει να πάρει τον πίνακα. Ο ίδιος άντρας τυγχάνει να είναι κηδεμόνας της Πίπα, μιας κοπέλας που θα παίξει σημαντικό ρόλο στη ζωή του, θα εμφανιστεί και θα εξαφανιστεί πολλές φορές, καθώς το συμβάν και το μετατραυματικό στρες που υπέστησαν αμφότεροι δημιουργεί έναν ισχυρό δεσμό μεταξύ τους.

Μόλις ο Θίο διαβάζει στις εφημερίδες για τον πίνακα ο οποίος θεωρείται πως έχει καταστραφεί στην έκρηξη, αποφασίζει να μην τον φανερώσει· κρύβει και κουβαλά το μυστικό του για πολλά χρόνια. Με τον καιρό αποκτά μια στενή σχέση μαζί του· δεν είναι μόνο ένα έργο τέχνης, αλλά και ό,τι πιο ιερό και βαρυσήμαντο και δεν θα διστάσει να βάλει σε κίνδυνο ακόμη και τη ζωή του για να τον κρατήσει.

Στο δεύτερο κεφάλαιο η αφήγηση επιβραδύνεται, καθώς μας δίδεται η αποδιοργάνωση της ζωής του Θίο. Η μητέρα του είναι νεκρή, ο πατέρας του απών εδώ και καιρό, και βρίσκεται φιλοξενούμενος στο σπίτι των Μπάρμπορ, την οικογένεια ενός συμμαθητή του, ένα προσωρινό, μεταβατικό στάδιο, καθώς πάντα υπάρχει η πιθανότητα να αναλάβουν την κηδεμονία του οι ψυχροί και αδιάφοροι παππούδες του, μια απειλή που αιωρείται για ένα διάστημα έως ότου εμφανιστεί ο πατέρας του με τη φιλενάδα του, τη Ζάντρα (ακόμα ένας αλησμόνητος χαρακτήρας), και τον πάρουν μαζί τους στο Λας Βέγκας.

DONNA TARTT  Η καρδερίνα  ΜΤΦΡ.: ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ  Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη  Σελ. 989  Τιμή 19,90 ευρώ  e-book 15,49 ευρώ DONNA TARTT Η καρδερίνα ΜΤΦΡ.: ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη Σελ. 989 Τιμή 19,90 ευρώ e-book 15,49 ευρώ Θα υπάρξουν πολλές ανατροπές και αναπάντεχες εξελίξεις στην ιστορία του ορφανού Θίο, η ζωή του θα υποστεί δραματικές αλλαγές, ένα πλήθος από χαρακτήρες θα εισέλθουν στο προσκήνιο· οι προθέσεις και τα αισθήματα των οποίων δεν είναι πάντοτε σαφή και προβλέψιμα. Πολλοί κριτικοί μίλησαν για αναφορές στον Ντίκενς, νομίζω πως είναι σαφής η αναφορά στις «Μεγάλες Προσδοκίες», καθώς υπάρχει και στην «Καρδερίνα» το κορίτσι που το λένε Πίπα, συνομήλικη του Θίο, αλλά και σε πολλά άλλα σημεία της αφήγησης τόσο η ατμόσφαιρα όσο και η γλώσσα ανακαλεί τον Ντίκενς.

Ανεμος, άμμος και αστέρια

Η «Καρδερίνα» δεν είναι ακόμη ένα μυθιστόρημα δράσης και σασπένς, τα κεφάλαια που εκτυλίσσονται στο Λας Βέγκας είναι γραμμένα με δυνατή πρόζα και στοχασμό. Εξαιρετικές παράγραφοι παρεισφρέουν μέσα σε ένα μυθιστόρημα που σε έχει ήδη παρασύρει με τη δράση του. Οσα είχε ζήσει «μετουσιωμένα τώρα, ψυχρά και περίλαμπρα σαν θεότητες που αποκαλύπτονται απεκδυόμενες κάθε μεταμφίεση, ήταν λες και είχαν διαπεράσει την οροφή και είχαν εκτοξευτεί στον ουρανό, για να καταλάβουν τις πραγματικές ουράνιες έδρες τους».

Οι περιγραφές του άδειου ουρανού, των αστερισμών, της ερήμου, η πλασματική υφή του κόσμου γύρω του, σε σχέση με το λάφυρό του, τον κρυμμένο πίνακά του, είναι και οι πιο δυνατές σελίδες του μυθιστορήματος, γεμάτες λυρισμό και ποίηση.

Κάθε φορά που κοιτάζει τον πίνακα που τον συντροφεύει περνά μέσα σε μια χρονοδίνη...

DONNA TARTT  Ο μικρός φίλος  ΜΤΦΡ.: ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ  Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη  Σελ. 969  Τιμή 13,88 ευρώ  e-book 17,99 ευρώ DONNA TARTT Ο μικρός φίλος ΜΤΦΡ.: ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη Σελ. 969 Τιμή 13,88 ευρώ e-book 17,99 ευρώ «Χρονοδίνη: Ενας τρόπος να βλέπει κανείς τα πράγματα δύο ή και περισσότερες φορές... Ο πίνακας, η μαγεία και η ζωντάνια του θύμιζε εκείνη την παράξενη, αιθέρια στιγμή που πιάνει να χιονίζει, πρασινωπό φως και νιφάδες να χορεύουν μπροστά στις κάμερες, τότε που δεν σε νοιάζει πια ο αγώνας, ποιος κερδίζει ή ποιος χάνει, αλλά θέλεις μόνο να ρουφήξεις την εκστατική, φευγαλέα στιγμή. Οταν κοίταζα τον πίνακα, ένιωθα τα πάντα να συγκλίνουν σε ένα και μοναδικό σημείο: στη μια, τρεμουλιαστή, ηλιόβλητη στιγμή που υπήρχε τώρα και για πάντα. Μόνο αραιά και πού πρόσεχα την αλυσίδα στο ποδαράκι της καρδερίνας ή σκεφτόμουν πόσο σκληρή πρέπει να ήταν η ζωή για το ζωντανό πλασματάκι -να χτυπάει για λίγο τα φτερά του, για να προσγειωθεί αναγκαστικά στην ίδια πάντα απελπιστική θέση».

«Κόσμος αμέτρητος και οπτασίες»

Στη ζωή του Θίο θα υπάρξουν πολλές αιφνίδιες ανατροπές, μεταβολές, διαγραφές και επανεκκινήσεις, μια ζωή στο μοτίβο του αμερικανικού ονείρου: η πεποίθηση μιας νέας αρχής, μιας δεύτερης πράξης και η συνεχής προσπάθεια επινόησης του εαυτού. Ο Θίο από το Λας Βέγκας θα επιστρέψει στη Νέα Υόρκη, θα βυθιστεί στα σκοτεινά στέκια του Μανχάταν και στον υπόκοσμο του Αμστερνταμ, θα γίνει εκτιμητής αντικών, θα κερδίσει χρήματα και θα ρισκάρει τα πάντα για μια ουτοπία.

Η «Καρδερίνα» -εκτός από όλα τα άλλα- είναι ένα μυθιστόρημα για τη φιλία μεταξύ αντρών. Στο κέντρο του μυθιστορήματος υπάρχει ο δυνατός δεσμός του Θίο με τον περιθωριακό Ουκρανό Μπόρις, ένα αγόρι που συναντά την πρώτη μέρα που θα πάει στο σχολείο του Λας Βέγκας. Στο πρόσωπο του Μπόρις θα βρει το σύμμαχο, το σύντροφο, τον άνθρωπο που θα τον μυήσει στις ουσίες, στην υπερβολή, αλλά και στην αξία της φιλίας μέσα στο χρόνο.

Στο τέλος, το δοκίμιο περί τέχνης

DONNA TARTT  Η μυστική ιστορία  ΜΤΦΡ.: ΣΑΝΤΥ ΠΑΡΙΣΗ  Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη  Σελ. 642  Τιμή 9,90 ευρώ  e-book 7,49 ευρώ DONNA TARTT Η μυστική ιστορία ΜΤΦΡ.: ΣΑΝΤΥ ΠΑΡΙΣΗ Εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη Σελ. 642 Τιμή 9,90 ευρώ e-book 7,49 ευρώ Οταν η συγγραφέας δεν αφηγείται τις περιπέτειες των χαρακτήρων της και περνά στον εσωτερικό τους κόσμο, η γραφή γίνεται πιο πυκνή και οι ιδέες πιο σύνθετες. Οι τελευταίες σελίδες του μυθιστορήματος, οι οποίες θα μπορούσαν να είναι και ένα αυτοτελές δοκίμιο περί τέχνης, φέρνουν στην επιφάνεια όλες τις ιδέες που υπάρχουν κάτω από την επίστρωση της δράσης και των συνεχών ανατροπών. Στο σημείο όπου η πλοκή τελειώνει, η συγγραφέας φαίνεται να παίρνει μια βαθιά ανάσα και να μας οδηγεί σε έναν τόπο όπου συνυπάρχουν η τέχνη και η μαγεία.

«Οσο κι αν ήθελα να πιστέψω πως υπάρχει μια αλήθεια πέρα από την ψευδαίσθηση, κατέληξα να πιστεύω ότι δεν υπάρχει. Γιατί ανάμεσα στην "πραγματικότητα" από τη μια πλευρά και στην αντίληψη της πραγματικότητας από το μυαλό υπάρχει μια ενδιάμεση ζώνη, μια άκρη του ουράνιου τόξου όπου γεννιέται η ομορφιά, όπου δύο πολύ διαφορετικές επιφάνειες εφάπτονται και συγχωνεύονται για να προσφέρουν αυτό που δεν προσφέρει η ζωή: Και αυτός είναι ο χώρος όπου υπάρχει όλη η τέχνη και όλη η μαγεία».

Η μετάφραση της Χριστιάννας Σακελλαροπούλου απέδωσε σε όμορφη γλώσσα αυτό το πολυκύμαντο κείμενο.

**

GIORGIO RIZZO (ΤΖΟΡΤΖΙΟ ΡΙΤΣΟ)

Ο πικρός πόλεμος

Η ελληνο-ιταλική σύγκρουση (1940-1941)

Εκδόσεις Historical Quest

Σελ. 422, Τιμή 22 ευρώ

Το ιστορικό έργο του φιλολόγου και ελεύθερου δημοσιογράφου Τζόρτζιο Ρίτσο (πρωτότυπος τίτλος: «Grecia-La Guerra Subdola») έρχεται να συστήσει πρώτη φορά στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό ο εκδοτικός οίκος Historical Quest.

Ο συγγραφέας κατάφερε να αξιοποιήσει τα ημερολόγια του Γκαλεάτσο Τσιάνο (1903-1944), στελέχους του ιταλικού φασισμού και γαμπρού του Μουσολίνι, αλλά και τις ομιλίες και τις σημειώσεις του Μουσολίνι, παραθέτοντας παράλληλα πολεμικά ανακοινωθέντα. Μέσα από τις σελίδες ξετυλίγεται όλο το κουβάρι του παρασκηνίου, με τις ιταλικές προκλήσεις που στηρίχθηκαν σε πολιτικές και στρατιωτικές δολοπλοκίες.

Λόγος για να γραφτεί το βιβλίο αυτό -όπως μας εξομολογείται ο ίδιος ο συγγραφέας- ήταν πρωτίστως να τιμήσει τους συμπατριώτες του που έπεσαν στο πεδίο της μάχης και σε ένα δεύτερο επίπεδο, γιατί έκρινε ως αναγκαία μια αναθεώρηση και εκ νέου αξιοποίηση των ιστορικών πηγών προκειμένου να δούμε από μια άλλη σκοπιά τον ελληνοϊταλικό πόλεμο.

Θετική εντύπωση δεν προκαλεί μόνο ο τρόπος αξιοποίησης του διαθέσιμου αρχειακού και εν πολλοίς σπάνιου υλικού, αλλά και ο συνδυασμός του με σπάνιο φωτογραφικό υλικό που κεντρίζει το ενδιαφέρον.

Στον καθρέφτη των εικόνων

Η συγγραφέας και μεταφράστρια Αργυρώ Μαντόγλου συνεργάζεται με το ένθετο «Βιβλιοθήκη» της «Ελευθεροτυπίας» από το 1999. Και συνεχίζει, μετά την επανεκκίνηση της ιστορικής εφημερίδας, από τον Ιανουάριο του 2012. Από αυτό το τεύχος, αρχίζουμε τη συνεργασία με το Κέντρο Δημιουργικής Φωτογραφίας «Εννέα», δίνοντας έμφαση στο διάλογο κειμένου και φωτογραφίας, λόγου και εικόνας.

Αργυρώ Μαντόγλου Αργυρώ Μαντόγλου Σ' αυτόν τον χώρο πρωτότυπης δημιουργίας και επιμορφωτικών σεναρίων, κάθε Πέμπτη (6.30-9.30 μ.μ.), η Αργυρώ Μαντόγλου ξεδιπλώνει τη διδακτική της πρόταση η οποία βασίζεται σε μια δική της ιδέα: «Η χρήση της εικόνας στη δημιουργική γραφή». Γιατί πιστεύει ότι η συγγραφή είναι και μια τέχνη οπτική, και έχει κάθε λόγο να το πιστεύει, αφού η εποχή μας είναι κατά τεκμήριο η εποχή των εικόνων. Οι δύο πρώτες θεματικές είχαν τους τίτλους «Ενστικτα» και «Χαρακτήρες» αντίστοιχα.

Ενας περίπατος στους δρόμους της πόλης αρκεί, για να αντιληφούμε ότι οι τοίχοι των κτηρίων είναι ένας απέραντος καμβάς, όπου αποτυπώνονται αφηγήσεις με γκράφιτι, στένσιλ, ευφυή σχόλια και ενίοτε έργα πρωτότυπα και με πρωτογενή οπτική και αισθητική.

Ετσι, δεν είναι δύσκολο οι εξωτερικοί χώροι να προσφέρουν άφθονο υλικό προς «εκμετάλλευση», ιδανικό για έναν συγγραφέα που μπορεί να μετατρέψει έναν περίπατο σε μια δημιουργική εμπειρία, αν μάθει πώς να αποσπά και πώς να ενσωματώνει στο γραπτό του τα οπτικά ερεθίσματα.

Φωτογραφία του Παναγιώτη Κασίμη για το μάθημα «χαρακτήρες» Φωτογραφία του Παναγιώτη Κασίμη για το μάθημα «χαρακτήρες» Αν, εν ολίγοις, «τροχίσει» τη ματιά του, προκειμένου να αποκτήσει το ασκημένο βλέμμα του «διαρρήκτη», και μάθει το πώς να περνάει από την εικόνα στην εικονοποιία -πώς δηλαδή μια απτή, χειροπιαστή εικόνα μπορεί να «μεταφραστεί» σε λέξεις.

Παράλληλα, κάθε δεύτερη και τέταρτη Τρίτη του μήνα (7-9 μ.μ.), οργανώνει Λέσχη Ανάγνωσης, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Η επόμενη συνάντηση θα γίνει την Τρίτη, 4 Νοεμβρίου, με το τελευταίο μυθιστόρημα της Αμερικανίδας συγγραφέως Ντόνα Ταρτ, «Η καρδερίνα» (εκδόσεις Λιβάνη).

info: Θησέως 20 & Κολοκοτρώνη (Σύνταγμα), τηλ.: 210-3304060.

Για το ένθετο «Βιβλιοθήκη» Βασίλης Κ. Καλαμαράς

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Μυθιστορήματα
Βιβλιοθήκη
Βιβλίο
Συγγραφείς/Συγγράμματα