Έντυπη Έκδοση

Η αναπλήρωση της λογικής

Στο τηλέφωνο η φωνή του αναγνώστη της εφημερίδας ακουγόταν ταραγμένη: «Τι θα γίνει με τα κενά των εκπαιδευτικών στα Επαγγελματικά Λύκεια; Εδώ στη Μαγνησία δεν έχουν καλυφθεί ακόμα οι θέσεις τεσσάρων καθηγητών με ειδικότητα γεωπόνων. Πέρασε και ο Οκτώβριος. Εως πότε τα παιδιά μας θα συνεχίσουν να χάνουν μαθήματα;»

Μας εξήγησε ακόμα ότι στην προχθεσινή συνεδρίαση των υπηρεσιακών οργάνων ορίστηκαν κάποιοι αναπληρωτές, αλλά οι συγκεκριμένες θέσεις παραμένουν κενές. Εως πότε; Κανείς δεν ξέρει.

Τα κονδύλια για τους αναπληρωτές βγαίνουν με το σταγονόμετρο, ιδιαίτερα για την επαγγελματική εκπαίδευση, που είναι και το μεγάλο θύμα των «μεταρρυθμίσεων» που ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2013. Ναι, η επαγγελματική εκπαίδευση που θα έβαζε μια τάξη στα τεχνικά επαγγέλματα και θα μείωνε την υπερπαραγωγή επιστημόνων, που δεν μπορεί να απορροφήσει η ελληνική κοινωνία.

Αντ' αυτών, μία ωραία ημέρα, και κάτω από τον πέλεκυ της τρόικας, 2.500 εκπαιδευτικοί 50 ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Παράλληλα, καταργήθηκαν 3 σημαντικοί τομείς στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, με αποτέλεσμα 20.000 μαθητές να χάσουν τον εκπαιδευτικό τους προσανατολισμό.

Από τότε πέρασαν 15 μήνες και ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν τοποθετηθεί σε κενές θέσεις, ενώ περισσότεροι από 1.600 εκπαιδευτικοί παραμένουν όμηροι σε διαθεσιμότητα, ορισμένοι μάλιστα, όπως επισημαίνει η ΟΛΜΕ, και χωρίς μισθό από τις 22 Μαρτίου 2014.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας άλλαξε, αλλά για να αντιμετωπιστεί το σοβαρό αυτό ζήτημα δεν έχει γίνει ούτε ένα βήμα. Και όλοι καταλαβαίνουμε τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές επιπτώσεις στους εκπαιδευτικούς, αλλά και στους μαθητές και τις οικογένειές τους.

Ο εκπρόσωπος των καθηγητών στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Νεκ. Κορδής, υπολογίζει σήμερα τα λειτουργικά κενά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε 1.064 και τα πλεονάσματα σε 133. «Είναι προφανές, επισημαίνει, ότι με τα σημερινά δεδομένα, τα κενά αυτά δεν καλύπτονται».

Ο κ. Λοβέρδος επικαλείται τις μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας και κάπου ανέφερε και ως δικαιολογία τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών. Αυτό εξόργισε την ΟΛΜΕ, που επισημαίνει ότι, μετά τον δραματικά περιορισμένο αριθμό μεταθέσεων, οι αποσπάσεις αποτελούν όχι απλά προϋπόθεση συνέχισης του εργασιακού τους βίου αλλά και απαραίτητο όρο επιβίωσης των εκπαιδευτικών που βρίσκονται για πολλά χρόνια μακριά από τις οικογένειές τους και τον τόπο συμφερόντων τους.

Η ΟΛΜΕ ζητεί από τον κ. Λοβέρδο να καταπολεμηθούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια και να αξιοποιηθεί και το παραμικρό κονδύλι από το ΕΣΠΑ, με παράλληλη στήριξη στην Ειδική Αγωγή και προσλήψεις ωρομισθίων στα Μουσικά Σχολεία. Υπενθυμίζουν, μάλιστα, ότι ένας αναπληρωτής κοστίζει περίπου τα μισά απ' όσο ένας μόνιμος εκπαιδευτικός.

Μπροστά στο αδιέξοδο, κάποιοι εκπαιδευτικοί ζητούν άδεια άνευ αποδοχών, αλλά συνήθως οι περισσότερες απορρίπτονται. Η ΟΛΜΕ ζητάει να ικανοποιηθούν οι αιτήσεις για άδειες άνευ αποδοχών που κατατίθενται την περίοδο αυτή, καθώς και να επανεξεταστούν όσες απορρίφθηκαν. Τα δε ποσά που θα εξοικονομηθούν από τη μισθοδοσία τους, να δοθούν για αναπληρωτές. Ακούγεται λογικό, αλλά δεν προχωρεί ούτε αυτό. Αλλά φαίνεται ότι και η λογική έχει φύγει από αυτή τη χώρα.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Στη στήλη
Α λα ...καρτ