Έντυπη Έκδοση

Η Κλούνεϊ ασχολείται με τα Γλυπτά τρία χρόνια

«Τα Γλυπτά του Παρθενώνα επιβάλλεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα, γιατί απλούστατα είναι κλεμμένα». Με δύο απλά και μεστά λόγια τα είπε όλα ο Αυστραλός νομικός Τζέφρι Ρόμπερτσον, μετά την επιστροφή του από την Αθήνα, όπου τον είδαμε στο πλευρό της Αμάλ Κλούνεϊ.

Μιλώντας στο ABS, την αυστραλιανή δημόσια τηλεόραση, ο Ρόμπερτσον χαρακτήρισε το λόρδο Ελγιν ως ένα χρεοκοπημένο διπλωμάτη, που έκλεψε τα Γλυπτά για να βγάλει χρήματα, καταστρέφοντας μάλιστα αρκετά. Κι όταν η δημοσιογράφος παρατήρησε πως δεν είναι μόνο το Βρετανικό Μουσείο που αρνείται να επιστρέψει τα Γλυπτά στην Ελλάδα, αλλά την ίδια άποψη έχουν ο Βρετανός πρωθυπουργός και ο δήμαρχος του Λονδίνου, ο κ. Ρόμπερτσον απάντησε: «Ναι, αλλά το 88% των Βρετανών είναι υπέρ της επιστροφής τους και αυτό είναι σημαντικό». Και της θύμισε πως υπάρχει και το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τα οποία αναγνωρίζουν πως υπάρχει θέμα.

«Η UNESCO έδωσε προθεσμία έξι μηνών στη Βρετανία να διαπραγματευθεί με την Ελλάδα. Αν δεν το κάνει, η δικαστική προσφυγή είναι πιθανή», υποστηρίζει.

Αναφερόμενος στην Αμάλ Κλούνεϊ, ο κ. Ρόμπερτσον είπε ότι «ήταν συμπτωματικό ότι παντρεύτηκε πρόσφατα». Υπογράμμισε μάλιστα πως η κ. Κλούνεϊ ασχολείται εδώ και τρία χρόνια με το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών.

Εν τω μεταξύ, η «Telegraph» γράφει πως, ούτε λίγο-ούτε πολύ, ο λόρδος Ελγιν μάς έκανε... χάρη που λεηλάτησε τα έργα τέχνης μας, διότι διαφορετικά «θα μπορούσαν να έχουν καταλήξει στα θεμέλια κάποιου κεμπαπτζίδικου της Αθήνας». Ο κ. Πάξμαν, ο οποίος τιτλοφορεί το άρθρο του «Τα Ελγίνεια ανήκουν στη Βρετανία, κυρία Κλούνεϊ», αναφέρεται στη «συνήθεια» των Αθηναίων, επί τουρκικής κατοχής, «να καταστρέφουν τα μαρμάρινα αγάλματα για την παραγωγή ασβέστη».

Με προσβλητικότατο δε τρόπο μιλά για «μια φτωχή μεσογειακή κουλτούρα» ενώ θεωρεί μοναδική περίπτωση αυτή του Μουσείου της Ακρόπολης, το οποίο σκοπό έχει «να δείξει όχι τι έχει στην κατοχή του, αλλά τι δεν έχει». Και για να ολοκληρώσει το «ποιηματάκι» του, καταλήγει στη γνωστή «καραμέλα»: το ελληνικό χρέος. «Νωρίτερα, αυτό το μήνα, οι ελληνικές αρχές ξενάγησαν την κ. Κλούνεϊ στο υπέροχο νέο μουσείο, για το οποίο η χώρα έχει ξοδέψει εκατομμύρια τα οποία δεν έχει».

Να πούμε πως σε πείσμα του κάθε κυρίου Πάξμαν, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ξεκινά μια πολύ πρωτότυπη καμπάνια υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα. Από τις 19 Νοεμβρίου οι επιβάτες, μέσα από ειδικές διαδραστικές οθόνες στις αίθουσες αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου, θα μπορούν να «συναρμολογήσουν» σε δύο κινήσεις τη Δυτική Μετόπη του Παρθενώνα και να επαναφέρουν την έκτη Καρυάτιδα στο φυσικό της χώρο. Με αυτόν το διαδραστικό τρόπο θα μπορούν να εκφράζουν τη γνώμη τους για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στη χώρα μας. ΕΥ.Β.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Τέχνη/Πολιτισμός
Μάρμαρα του Παρθενώνα