Έντυπη Έκδοση

Καμπάνια και για το αιγοπρόβειο κρέας

5,4 εκατ. για την προβολή των αγροτικών προϊόντων

Με ποσό ύψους 5,4 εκατομμυρίων ευρώ, με ορίζοντα τριετίας, για προβολή και προώθηση ελληνικών αγροτικών προϊόντων στην εσωτερική αγορά και στις αγορές του εξωτερικού, αν δεν πάει σε άσκοπες ενέργειες και πανηγυράκια, θα συγχρηματοδοτήσει η Ε.Ε., για τη χώρα μας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε χθες 27 προγράμματα για την προώθηση γεωργικών προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ενωση και σε τρίτες χώρες. Τα περισσότερα απ' τα προγράμματα θα διαρκέσουν τρία χρόνια κι ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 77,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων η Ε.Ε. συνεισφέρει τα 39 εκατ. ευρώ.

Τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα εντός τριετίας θα λάβουν χρηματοδότηση περίπου 5,4 εκατομμυρίων ευρώ. Το ποσό αυτό θα καλύψει κατά 52% το κόστος υλοποίησης τεσσάρων προγραμμάτων προώθησης των ελληνικών γεωργικών προϊόντων τόσο στην εσωτερική αγορά, όσο και στο εξωτερικό.

Συγκεκριμένα στη Γερμανία, την Κύπρο, τη Λευκορωσία, τη Ρωσία, την Τουρκία και τη Μέση Ανατολή θα χρηματοδοτηθεί η προώθηση προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ενδειξης (ΠΓΕ) ή/και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων (ΕΠΙΠ). Στην εσωτερική αγορά οι προωθητικές ενέργειες αφορούν νωπά οπωροκηπευτικά, ενώ για τα μεταποιημένα οπωροκηπευτικά οι χώρες στόχοι βρίσκονται στη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.

Τα προγράμματα που επιλέχθηκαν καλύπτουν διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως νωπά και επεξεργασμένα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, προϊόντα με ποιοτικές ενδείξεις (ΠΟΠ, ΠΓΕ, βιολογικά κ.ά.) λουλούδια, ποιοτικό κρέας και, για πρώτη φορά, κρέας αιγοπροβάτων. Βεβαίως, στις χώρες που υπάρχει το μουσουλμανικό στοιχείο, τα ζώα προτού σφαγούν πρέπει να είναι «διαβασμένα».

Ο απερχόμενος επίτροπος Γεωργίας Ντατσιάν Τσιόλος δήλωσε: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσω την υποστήριξή μας για τα νέα αυτά προγράμματα προώθησης, τα οποία περιλαμβάνουν για πρώτη φορά το αιγοπρόβειο κρέας. Ελπίζω ότι θα τονώσουν την κατανάλωση και τις πωλήσεις στη δύσκολη αυτή περίοδο. Την τελευταία πενταετία, η Ε.Ε. έχει γίνει καθαρός εξαγωγέας γεωργικών προϊόντων διατροφής, και η αξία των εξαγωγών αυτών αυξάνεται ταχύτερα από τον όγκο τους, καθώς οι καταναλωτές σε άλλα μέρη του κόσμου εκτιμούν τις παραδόσεις, τις ποιοτικές προδιαγραφές και τις γεύσεις της Ευρώπης. Τα σημερινά νέα μέτρα θα αυξήσουν περισσότερο αυτή τη φήμη».

Ως τις 15 Ιουνίου 2014,οι υπηρεσίες της Επιτροπής έλαβαν 43 προτάσεις για προγράμματα που στοχεύουν τόσο στην εσωτερική αγορά της Ε.Ε. όσο και σε τρίτες χώρες. Οι προτάσεις αυτές εντάσσονται στο δεύτερο «κύμα» επιλογής προγραμμάτων για το 2014.

Κατόπιν αξιολόγησης, επιλέχθηκαν για συγχρηματοδότηση 27 προτάσεις προγραμμάτων, εκ των οποίων 21 στοχεύουν στην εσωτερική αγορά και 6 σε τρίτες χώρες. Οι τρίτες χώρες και οι περιφέρειες στις οποίες στοχεύουν είναι η Βόρεια Αμερική, η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Νοτιοανατολική Ασία, η Ιαπωνία, η Βόρεια Αφρική και η Τουρκία.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αγροτικά θέματα & αγροτική πολιτική