Έντυπη Έκδοση

1 Νοεμβρίου 2014 Παγκόσμια Ημέρα Χορτοφαγίας

Να γίνω χορτοφάγος ή όχι;

Σίγουρα όλοι έχουν ακούσει ότι το να αποφεύγουμε το κρέας και σε κάποιες περιπτώσεις και το ψάρι, και να βάλουμε στη διατροφή μας χόρτα, φρούτα και λαχανικά, κάνει καλό στην καρδιά. Ερευνα από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης έρχεται να οριοθετήσει ακριβώς τα οφέλη αυτά για την καρδιά, αλλά και να υπογραμμίσει πως οι χορτοφάγοι μπορούν να μειώσουν μέχρι και κατά 1/3 τον κίνδυνο να πάθουν κάποιο καρδιαγγειακό πρόβλημα.

Με απλά λόγια, οι επιστήμονες της Μονάδας Επιδημιολογίας Καρκίνου του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης κατέληξαν ότι η χορτοφαγία μειώνει τους παράγοντες κινδύνου, που είναι η χοληστερίνη, η πίεση και το βάρος. Στη διαπίστωσή τους μάλιστα που δημοσίευσαν στο περιοδικό κλινικής διαιτολογίας «American Journal of Clinical Nutrition», συμπέραναν, αφού μελέτησαν 44.500 ανθρώπους, ότι οι 15.100 (34%) που ακολουθούσαν χορτοφαγική διατροφή είχαν κατά 1/3 μειωμένες πιθανότητες να έχουν κάποιο πρόβλημα καρδιάς.

Η μελέτη έδειξε ότι οι χορτοφάγοι έχουν σε γενικές γραμμές χαμηλότερη κακή χοληστερίνη (LDL), χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο για διαβήτη. Το βάρος αυτών των ανθρώπων επίσης βρίσκεται στο μέσον όρο του φυσιολογικού.

Πάντως, το Βρετανικό Καρδιολογικό Ιδρυμα, αναφερόμενο στην έρευνα, τονίζει ότι η ισορροπημένη διατροφή, που συμπεριλαμβάνει και κρέας, είναι η ιδανική και διευκρινίζει πως μόνο η χορτοφαγία δεν αποτελεί θέσφατο για μια υγιή καρδιά.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υγεία
Υγεία & Διατροφή