Έντυπη Έκδοση

Τι κινδύνους κρύβουν οι πρωινές λιγούρες;

Ενώ πολλοί άνθρωποι ξυπνούν και το πρώτο πράγμα που σκέφτονται είναι ένα φλιτζάνι καφέ, άλλοι ψάχνουν απεγνωσμένα να φάνε κάτι γλυκό.

Οι λιγούρες, ανεξάρτητα από την ώρα που συμβαίνουν, δείχνουν συνήθως μια συναισθηματική ή σωματική ανάγκη που πρέπει να καλυφθεί και ο οργανισμός χρησιμοποιεί αυτό τον τρόπο για να την αναδείξει. Διαβάστε τους κινδύνους που μπορεί να κρύβουν οι λιγούρες στο επιστημονικό άρθρο που ακολουθεί:

Χαμηλά επίπεδα σακχάρου

Τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορεί να είναι ο λόγος που ξυπνάτε με έντονη επιθυμία για γλυκό. Το σάκχαρο μπορεί να πέσει κατά τη διάρκεια της νύχτας, γιατί δεν τροφοδοτείται το σώμα σας με φαγητό. Ετσι όταν ξυπνάτε ο οργανισμός αποζητά τη ζάχαρη ως μια γρήγορη λύση για τα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη διαταραχή αφορά πιο συχνά τους ανθρώπους που έχουν διαβήτη, μπορεί να εμφανιστεί στον καθένα. Ο κύριος λόγος είναι η λανθασμένη διατροφή, ειδικά πριν από τον ύπνο. Αν αυτό συμβαίνει συχνά, τότε ένα μικρό σνακ με υδατάνθρακες και πρωτεΐνες πριν από τη νυχτερινή κατάκλιση μπορεί να αποτρέψει την επικίνδυνη βουτιά του σακχάρου όσο κοιμάστε.

Αν δεν έχετε κοιμηθεί αρκετά ή ο ύπνος σας δεν είναι ποιοτικός, με αποτέλεσμα να ξυπνάτε κουρασμένοι, πιθανά να έχετε λιγούρες όχι μόνο το πρωί, αλλά καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οταν το σώμα και το μυαλό είναι κουρασμένα, εμφανίζεται μία έντονη επιθυμία για υδατάνθρακες επειδή παρέχουν ενέργεια.

Επειδή η ζάχαρη είναι ένας απλός υδατάνθρακας, παρέχει ένα πολύ γρήγορο αποτέλεσμα στα επίπεδα της ενέργειας. Δυστυχώς, η τόνωση που προσφέρει η ζάχαρη διαρκεί λίγο και σύντομα θα αισθάνεστε ξανά κουρασμένοι και μπορεί και λίγο περισσότερο απ' ό,τι πριν από την «επίθεση» στο κουτί με τα γλυκά.

Κακή συνήθεια

Οπως ακριβώς το σώμα σας συνηθίζει να ξυπνά μία συγκεκριμένη ώρα, με τον ίδιο τρόπο συνηθίζει τους τύπους των τροφίμων που τρώτε πιο συχνά. Ετσι, αν τρώτε σοκολάτα για πρωινό ο οργανισμός σας έχει συνηθίσει σε αυτή την αύξηση του σακχάρου κάθε πρωί.

Η διαδικασία της διακοπής μιας κακιάς συνήθειας δεν είναι εύκολη, αλλά είναι απαραίτητη αν θέλετε να υιοθετήσετε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Ξεκινήστε αργά μειώνοντας σταδιακά την ποσότητα της ζάχαρης που τρώτε κάθε πρωί, μέχρι να την κόψετε εντελώς.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υγεία & Διατροφή
Υγεία