Έντυπη Έκδοση

MERCEDES AMG GT

Ρίχνει το γάντι στην 911

Η ΝΕΑ AMG GT ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΠΙΟ MAINSTREAM ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ SLS, ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ HARDCORE ΜΟΝΤΕΛΟ ΣΤΗ ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ MERCEDES

Το τράβηγμα του σεντονιού, που κάλυπτε την AMG GT στο stand της Mercedes στο Παρίσι, έγινε με κάθε επισημότητα. Τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου, που τυπικά αντικαθιστά την SLS, στην πραγματικότητα σήμαιναν κάτι πολύ περισσότερο από αυτό.

Την απ' ευθείας αντιπαράθεση με ένα sports car icon, την Porsche 911. Και μπορεί αυτή τη φορά να απουσιάζουν επιλογές όπως οι πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω, όμως αυτό δεν κάνει το «πακέτο» της AMG GT λιγότερο εξωτικό.

Το δεύτερο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε αποκλειστικά από την AMG και το πρώτο που δεν περιλαμβάνει και το «Benz» στην ονομασία του, βασίζεται στην ίδια συνταγή με το μέχρι πρότινος κορυφαίο μοντέλο στην γκάμα της μάρκας. Κινητήρας V8 τοποθετημένος μπροστά και κίνηση πίσω. Με τη διαφορά πως αυτή τη φορά ο κινητήρας δεν είναι ατμοσφαιρικός, αλλά τούρμπο. Αφού το εγχείρημα λειτούργησε στις εκδόσεις AMG των μικρών Mercedes, με το δίλιτρο των 360 ίππων, γιατί να μη βρει εφαρμογή και στην κορυφαία Merc;

Τηρουμένων των αναλογιών μάλιστα, η Mercedes μπορεί να καυχιέται πως προχώρησε και σε downsizing, καθώς από τα 6.2 λίτρα της SLS, ο κινητήρας της AMG GT είναι 4.0 λίτρων. Που με την προσθήκη διπλού τούρμπο, έχει άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και τίποτα να ζηλέψει από το ατμοσφαιρικό σύνολο του προκατόχου της. Εκτός ίσως από λίγες δεκάδες ίππων ισχύος. Σε επίπεδο ροπής τα δύο μοντέλα βρίσκονται αρκετά κοντά, ενώ σε συνδυασμό με τη διαφορά βάρους περίπου 100 κιλών υπέρ της AMG GT, οι τιμές επιδόσεων μπορούν να χαρακτηριστούν συγκρίσιμες.

Θα πρέπει βέβαια να διευκρινίσουμε πως το νέο δημιούργημα της AMG έρχεται σε δύο «γεύσεις», μία spicy και μία extra hot. Πώς μεταφράζεται αυτό; Σε 462 ίππους για την πρώτη εκδοχή και 510 για τη δεύτερη (GT S). Οι τιμές επιδόσεων που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 0-100 σε 4'' και 3,8'' αντίστοιχα, με την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα επίπεδα των 300 χ.α.ώ.

Και στις δύο περιπτώσεις το κιβώτιο είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Στην περίπτωση της GT S, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια σειρά τεχνολογικών εφαρμογών, που περιλαμβάνουν από τη ρύθμιση του ήχου του κινητήρα μέχρι ηλεκτρονικό διαφορικό (υποτίθεται μεγαλύτερης ευαισθησίας από το μηχανικό της GT) και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Σε όλα αυτά, υπολογίστε ένα μακροσκελή κατάλογο προαιρετικού εξοπλισμού, ικανό να φτάσει τον προϋπολογισμό σας στα όριά του.

Σχεδιαστικά η AMG GT αποτελεί τον ορισμό του αεροδυναμικού σχήματος, ενώ το εσωτερικό και η θέση οδήγησης είναι αυτό ακριβώς που θα περίμενες από ένα πολυτελές αυτοκίνητο με καθαρό σπορ προσανατολισμό. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις roadster και Black Series, όμως αυτά είναι λεπτομέρειες. Η ουσία είναι πως με 172.100 ευρώ (GT) και 200.200 ευρώ (GT S), το νέο αστέρι της Mercedes είναι έτοιμο να αναμετρηθεί επί ίσοις όροις με το κατεστημένο της κατηγορίας.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων