Έντυπη Έκδοση

VW GOLF SPORTSVAN 1.6 TDI

Τα λεγόμενα απατούν

ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑ GOLF ΝΑ ΕΙΝΑΙ VAN; ΚΑΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ, ΜΠΟΡΕΙ ΕΝΑ VAN ΝΑ ΕΙΝΑΙ SPORT; ΑΡΑ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ ΕΝΑ GOLF, ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ SPORTSVAN;

Ο Κλούνεϊ παντρεύτηκε, η BMW έβγαλε προσθιοκίνητο μοντέλο και ο Λαζάρου μονομαχεί με τον Σκαρμούτσο μέχρι τελικής πτώσεως (δικής μας, όχι δικής τους).

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι αλήθεια πως δεν μπορείς να ελπίζεις σε πολλά. Εκτός κι αν έχεις το τέλειο τμήμα μάρκετινγκ, για το οποίο τίποτα δεν είναι αδύνατο. Θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει βάσιμα πως ο όμιλος VW διαθέτει αν όχι το τέλειο, τουλάχιστον ένα από τα καλύτερα τμήματα μάρκετινγκ στην πιάτσα. Τόσο, που για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα κατάφερε να πλασάρει στην αγορά τη Seat σαν σπορ μάρκα.

Στην περίπτωση της VW, βέβαια, δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις πολύ για να κάνεις το προϊόν σου να πετύχει. Το προσπάθησαν και τα κατάφεραν άλλοι, αρκετές γενιές (μοντέλων) πριν. Η πλειονότητα των μοντέλων της VW αφορά σε ονόματα που έκαναν την παρθενική τους εμφάνιση στην αγορά τη δεκαετία του 1970 (Passat-1973, Golf-1974, Scirocco-1974, Polo-1975, Jetta-1979) για να μην αναφερθούμε στο Beetle που μετρά αρκετά πάνω από μισό αιώνα.

Η μόνη δυσκολία για το εμπορικό τμήμα της μάρκας στη σημερινή εποχή είναι να προσπαθεί να κάνει πετυχημένη και την κάθε έκδοση των μοντέλων, ακόμη κι όταν αυτή είναι εκ πρώτης όψεως περιττή, ή έχει άστοχη ονομασία. Μια τέτοια περίπτωση είναι το Golf Sportsvan. Για όσους δεν κατάλαβαν, πρόκειται για το διάδοχο του Golf Plus, ακόμη μιας έκδοσης με άστοχη ονομασία. Στη νέα του εκδοχή, μάλιστα, η ονομασία είναι συν τοις άλλοις και αντιφατική. Γιατί, πώς μπορεί ένα van να είναι ταυτόχρονα και sport;

Θεωρητικά, μπορεί να είναι το ένα από τα δύο, όμως το συγκεκριμένο Golf δεν είναι τίποτα από τα δύο. Με τη γλώσσα των αριθμών, είναι μεγαλύτερο κατά 13,4 εκατ. από το Golf Plus, κατά 8,3 εκατ. από το Golf, αλλά και 22,4 εκατ. μικρότερο από την έκδοση Variant. Την ίδια ώρα, είναι ψηλότερο από όλες αυτές τις εκδόσεις. Αν εξακολουθείτε να βρίσκετε ενδιαφέρουσα την ανάγνωση αριθμών, το μεταξόνιο του Sportsvan είναι 2,68 μ., ενώ τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα σε ένα εύρος 18 εκατ., διαμορφώνοντας το χώρο αποσκευών στα 500 λίτρα (76 περισσότερα από το παλιό, αλλά 105 λιγότερα σε σχέση με το Variant).

Ουσιαστικά διαθέτει καλύτερους χώρους από ένα Golf, αλλά συνολικά υπολείπεται ενός Golf Variant, οπότε η van διάσταση πάει περίπατο. Με την γκάμα των κινητήρων να αποτελείται από τον 1.4 TSI σε διάφορες εκδοχές ισχύος και στα ντίζελ, τον 1.6 με 90 και 110 ίππους και το δίλιτρο με τους 150 ίππους, μην περιμένεις ούτε σπορ διάσταση -κι ας κρατάς στα χέρια σου flat bottom τιμόνι. Για την ακρίβεια, θυμίζει αρκετά Golf -τι σύμπτωση- με μόνη διαφορά την αίσθηση στις στροφές λόγω ψηλότερου κέντρου βάρους.

Το Golf Sportsvan δεν είναι κακό αυτοκίνητο, πώς θα μπορούσε άλλωστε. Ισα ίσα που με ένα κιβώτιο 6 -αντί για 5- σχέσεων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ολοκληρωμένο, καθώς ικανοποιεί τις ανάγκες μιας οικογένειας, προσφέροντας τη χαρακτηριστική ουδέτερη συμπεριφορά, με την ποιότητα κατασκευής και τους πολύ καλούς κινητήρες TSI και TDI. Με τη διαφορά ότι τα κάνει όλα αυτά χωρίς τα επίπεδα πρακτικότητας ενός κλασικού MPV ούτε την επιβλητική εμφάνιση ενός SUV.

Αν δηλαδή η οικογένειά σας δεν θα μπορούσε να αποτελεί και ομάδα μπάσκετ, οπότε το ύψος οροφής είναι καθοριστικής σημασίας, τότε τη δουλειά σας την κάνετε το ίδιο καλά και σε μερικούς τομείς καλύτερα και με ένα Golf Variant. Το οποίο είναι και φτηνότερο κατά 1.200 ευρώ. Εκείνο που καλείται να αποδείξει η συγκεκριμένη έκδοση, λοιπόν, δεν είναι η αξία της, αλλά το αν έχει λόγο ύπαρξης στην γκάμα του Golf. Εδώ ακριβώς είναι που αναλαμβάνει δουλειά το τμήμα μάρκετινγκ που λέγαμε και στην αρχή. Τι πρέπει να κάνει; Τι άλλο, από το να πείσει τον κόσμο πως αυτό που αγοράζει δεν είναι απλά Golf, αλλά ένα Sports Van.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκίνητο
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων