Έντυπη Έκδοση

Εν αναμονή εξελίξεων

Το νέο Jazz φαίνεται πως θα είναι το μοντέλο που θα κρίνει την τύχη των υβριδικών εκδόσεων της Honda στην Ευρώπη

Ενδεικτικά, οι πωλήσεις του υβριδικού Jazz στην Ευρώπη την προηγούμενη χρονιά δεν ξεπέρασαν τις 4.500 μονάδες, την ώρα που το υβριδικό Yaris πούλησε σχεδόν 50.000 μονάδες.

Μια βασική αιτία γι' αυτό ήταν και το γεγονός ότι οι εκπομπές CO2 του Jazz είναι 104 γρ./χλμ., την ώρα που εκείνες του Yaris είναι μόλις 79 γρ./χλμ., κάτι που συνεπάγεται απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας (στην Ελλάδα) ή γενικότερα ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Αυτό είναι κάτι που με το νέο Jazz πρόκειται να αλλάξει, υποστηρίζει η Honda. Με την ευκαιρία, ο αντικαταστάτης του μοντέλου της ιαπωνικής εταιρείας στο segment Β παρουσιάστηκε πριν από λίγο καιρό στο Παρίσι. Και μπορεί να εμφανίστηκε ως εκθεσιακό μοντέλο, όμως είναι κοινό μυστικό πως η έκδοση παραγωγής, που θα έρθει στην αγορά το ερχόμενο καλοκαίρι, δεν θα διαφέρει ουσιαστικά. Η υβριδική έκδοση αναμένεται να ακολουθήσει κάποια στιγμή μέσα στο 2016.

Βέβαια, για να έρθει η πολυπόθητη αύξηση των πωλήσεων, χρειάζονται αρκετά περισσότερα από τη μείωση των εκπομπών CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ. Η επιλογή της Honda να σταματήσει τη διάθεση των υβριδικών CR-Ζ και Insight στην Ευρώπη, εξαιτίας των χαμηλών πωλήσεων, δεν αποτελεί και την καλύτερη εξέλιξη. Ο προβληματισμός θα μπορούσε να διατυπωθεί απλά και καθαρά. Πόσο υψηλές μπορεί να είναι οι προσδοκίες σου από μια αγορά, όταν δραστηριοποιείσαι σε αυτή με ένα μόνο υβριδικό μοντέλο;

Ο επικεφαλής πωλήσεων της Honda στην Ευρώπη, Φίλιπ Ρος, σε δηλώσεις του στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου στο Παρίσι, εμφανίστηκε αισιόδοξος για την πορεία των υβριδικών μοντέλων στη Γηραιά Ηπειρο, ωστόσο παραδέχτηκε πως για την ώρα η εταιρεία του εστιάζει στο νέο κινητήρα ντίζελ 1.6.

Είναι σαφές πως πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία του νέου Jazz στην ευρωπαϊκή αγορά. Το οποίο, να θυμίσουμε, πωλείται ήδη από τα τέλη του 2013 στην Ιαπωνία ως Fit. Η υβριδική του έκδοση συνδυάζει μπαταρία ιόντων λιθίου με κινητήρα βενζίνης 1.5 και τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 130 ίππους.

Φαίνεται όμως πως υπάρχει και ένας άσος στο μανίκι της Honda. Το νέο HR-V. Προς το παρόν, η Honda δεν έχει διευκρινίσει αν θα έρθει στην Ευρώπη υβριδική έκδοση του συγκεκριμένου μοντέλου, όμως η λογική λέει πως αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία των συμβατικών εκδόσεων στην αγορά. Αν η αναβίωση του ονόματος HR-V συνοδευθεί από υψηλές πωλήσεις, θα είναι μια καλή αρχή ώστε η Honda να αρχίσει να σκέφτεται εκ νέου τη διεύρυνση των επιλογών υβριδικών εκδόσεων. Αν όχι...

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Αυτοκίνητο