Έντυπη Έκδοση

Η ΜΙΚΡΟΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΔΕΙΧΝΕΙ ΝΑ ΑΝΑΚΤΑ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΠΟΥ «ΕΧΑΣΕ» ΛΟΓΩ ΚΡΙΣΗΣ

«Ζυμώνονται» άλλες 5 νέες μπίρες

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι στο σύνολο του 2014 η αγορά μπίρας θα αυξηθεί από 2% έως 5%, καθώς μετά τα απογοητευτικά μηνύματα του καλοκαιριού οι πωλήσεις της ανέκαμψαν εντυπωσιακά

ΚΑΘΕ μήνα και μία τοπική μικροζυθοποιία έρχεται να προστεθεί στον ξεχωριστό κατάλογο των ''ελληνικών μικρών παραγωγών'' εμπλουτίζοντας τον αριθμό των εταιρειών που πλέον φτάνουν τις 25 ενώ βάσει των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου τουλάχιστον άλλες 5 «ζυμώνονται».

Η Θεσσαλική Ζυθοποιία κυκλοφορεί δύο μπίρες με ετικέτες Ζήτα και Θήτα Η Θεσσαλική Ζυθοποιία κυκλοφορεί δύο μπίρες με ετικέτες Ζήτα και Θήτα Οπως εξηγούσε στην Γωνιά της Μπίρας, παλιό ποτήρι του χώρου, τα τελευταία 1-2 χρόνια τείνει να δημιουργηθεί τάση, καθώς όλο και περισσότεροι πειραματίζονται, επιχειρούν, δοκιμάζουν και βρίσκουν διέξοδο εν μέσω σκληρής ύφεσης.

Διαβάζω (στο agronews) για την εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων ελληνικής μπίρας με την κορύφωση της τουριστικής περιόδου. Ανεβαίνουν συνέχεια οι πωλήσεις της ελληνικής μπίρας με κύριο παράγοντα τη δραστηριοποίηση των ελληνικών μικροζυθοποιιών.

Τάση, κόντρα στη γενικότερη κάμψη της κατανάλωσης κινείται και τη φετινή χρονιά η κατανάλωση μπίρας, που δείχνει να ανακτά σταδιακά το έδαφος που «έχασε» τα προηγούμενα χρόνια λόγω της κρίσης.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι στο σύνολο του 2014, η αγορά μπίρας θα αυξηθεί από 2% έως 5%, καθώς μετά τα απογοητευτικά μηνύματα που έφθασαν στις αρχές του καλοκαιριού λόγω των άστατων καιρικών συνθηκών οι πωλήσεις της ανέκαμψαν εντυπωσιακά. Το καλοκαίρι έκλεισε καλά με μεσοσταθμική αύξηση περίπου 5% που εάν κρατηθεί υψηλότερα του 2% στο φθινοπωρινό τρίμηνο τότε ο κλάδος θα είναι από τους λίγους που θα ενισχυθεί συνολικά το 2014.

Οπως σημειώνεται στο εξειδικευμένο beerakias.gr (*) στον χώρο των μικροζυθοποιείων πραγματοποιείται μια μικρή «επανάσταση» την τελευταία πενταετία. Παρά τον σκληρό ανταγωνισμό των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, όπως η Heineken (Αθηναϊκή Ζυθοποιία) και η Carlsberg (Μύθος Ζυθοποιία), νέα μικροζυθοποιεία κάνουν την εμφάνισή τους, καθώς βλέπουν πως υπάρχει ανάγκη για νέες προτάσεις που στηρίζονται στην καινοτομία και στην ποιότητα.

Ωστόσο παρά την ραγδαία ανάπτυξη των τελευταίων 1-2 ετών η εγχώρια αγορά είναι ακόμη πολύ πίσω.

Ας κοιτάξουν οι Ελληνες μικρο-ζυθοποιοί μας το παράδειγμα της γειτονικής Ιταλίας η οποία ποτέ στην ιστορία της δεν είχε και την καλύτερη μπιρο-παιδεία ή μπιρο-κουλτούρα, όπως ακριβώς συμβαίνει και με εμάς.

Ομως η λειτουργία περίπου 300 μικροζυθοποιιών στην Ιταλική χερσόνησο, η δημιουργία φορέων και σωματείων υπέρ της στήριξης του ανάλογου στοιχήματος που έβαλε ο Ιταλός μικρό-ζυθοποιός, αλλά και η οργανωμένη και στοχευμένη προσπάθεια αυτών των φορέων, έχουν πλέον ως αποτέλεσμα οι μικρό-ετικέτες στην Ιταλία να βρίσκουν σιγά σιγά το σωστό δρόμο προς το ποτήρι του Ιταλού καταναλωτή σε όλα τα μήκη αυτής της μεγάλης σε έκταση χώρας και μάλιστα με κόστος που ολοένα μειώνεται ... Διακίνηση, διανομή είναι δύο από τα βασικότερα ''αγκάθια'' αν και τελευταία μεγάλες αλυσίδες λιανικής έχουν δώσει χώρο στα ράφια τους σε πολλές ελληνικές ετικέτες.

* Την μπίρα ΘΗΤΑ της Θεσσαλικής Ζυθοποιίας την πρωτοδοκίμασα σε φερώνυμο εστιατόριο, κοντά στην πλατεία Νέας Κηφισιάς. Θεσσαλική κουζίνα, ψητά και μία δεύτερη ΘΗΤΑ προσφορά σε κάθε μία φιάλη της αρχικής επιλογής.

Ρωτώντας μαθαίνεις πού μπορεί να βρεις την Θεσσαλική μπίρα, σε επιλεγμένες ταβέρνες, εστιατόρια αλλά και σε κάβες, καταστήματα που προωθούν την ελληνική μπίρα. Ανετα έρχεται και σπίτι σου παραγγέλοντας μέσω του greekbeershop.gr που πουλά την Θεσσαλική ΖΗΤΑ και την Θεσσαλική ΘΗΤΑ.

Πρόκειται για την δεύτερη μπύρα της νεοφώτιστης Θεσσαλικής ζυθοποιίας, μια Lager ελαφριά και δροσερή με ελαφρύ σώμα, μια καλοκαιρινή επιλογή και μια προσεγμένη ζυθοποίση για καθημερινές απολαύσεις σκέτη ή με συνοδεία φαγητού.

Για τις μέρες του χειμώνα και τα κρύα που έρχονται καλύτερη είναι μία weiss, σταρένια κατά 70% και βεβαίως αφιλτράριστη.

Με σύνθημα Ζήσε τα Θέλω σου (thessaliki-beer.gr) η ζυθοποίηση γίνεται- προσώρας- στις εγκαταστάσεις της Πειραϊκής, κυκλοφορεί με δύο ετικέτες Ζήτα και Θήτα, δίνει έμφαση στην Lager γεύση και φιλοδοξεί να ακουστεί περισσότερο τους επόμενους μήνες.

Το έδαφος αρκετά πιο γόνιμο απ' ότι στην 3ετία 2011-2013 θυμίζοντας την βουτιά της τάξης του 8-10% το 2012 κυρίως λόγω της υποχώρησης στο κανάλι της εστίασης και ελπιδοφόρο από την αρχή του 2014.

Να συμπληρώσω πως το 65% της κατανάλωσης (συνολικά περί τα 57 εκατ. λίτρα) προέρχεται από την λεγόμενη κρύα αγορά και το υπόλοιπο από την ζεστή (παντοπωλεία, περίπτερα, mini markets, super markets κ.λ.π).

Υπερδιπλάσιος είναι ο μέσος ευρωπαϊκός όρος, με την ιταλική αγορά να προσομοιάζει περισσότερο στην δική μας. Και να κλείσω αναφερόμενος σε ένα από τα πολλά πλεονεκτήματα της ανάπτυξης του κλάδου, μόνο το 2013 τριπλασιάστηκαν οι παραγωγοί κριθαριού από την Κομοτηνή (Ζυθοποιία Μακεδονίας- Θράκης), τη Μακεδονία, μέχρι τα Τρίκαλα, Αχαΐα, Βοιωτία κ.α. (Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Ολυμπιακή κ.λ.π) δίνοντας όχι μόνο δουλειά σε περισσότερα εργατικά χέρια αλλά ξαναζωντανεύοντας μέχρι πρόσφατα ερειπωμένες, χέρσες εκτάσεις της πανέμορφης υπαίθρου μας.

(*) πολλές που όλο και πληθαίνουν οι εξειδικευμένες «σελίδες» για την ζυθοποιία, τη μπίρα, τα συνοδευτικά, τον τρόπο ζωής που χαρακτηρίζει αυτή την απόλαυση. Ενδεικτικά (και μόνο) αναφέρω τις greeksforbeer.blogspot.com, beeramatismoi.blogspot.com, beerbartender.gr και επιφυλάσσομαι.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Επιχειρηματικότητα
Επιχειρήσεις