Έντυπη Έκδοση

Πρώτα τα σουπερμάρκετ σε διαφήμιση

Κορυφαία στη διαφημιστική δαπάνη για το πρώτο εννιάμηνο του 2014 είναι τα Carrefour Μαρινόπουλος με 8.669.152 ευρώ και ακολουθούν τα Lidl με 8.570.109 ευρώ, τα ΑΒ Βασιλόπουλος με 7.871.753 ευρώ και τα σουπερμάρκετ Βερόπουλος με 7.475.296 ευρώ

Πολλά και ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της Media Services για τη διαφημιστική δαπάνη του πρώτου εννιαμήνου στο τρέχον έτος. Θα σας τα γράψω στη συνέχεια, αλλά λέω να ξεκινήσω από το πλέον χαρακτηριστικό, από το στοιχείο που αντικατοπτρίζει πλήρως την κατάσταση τόσο της διαφημιστικής αγοράς όσο και της Ελλάδας γενικότερα.

Οι τέσσερις πρώτοι διαφημιζόμενοι στο διάστημα Ιανουάριος-Σεπτέμβριος του 2014 δεν είναι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, δεν είναι ο τζόγος, δεν είναι τα αυτοκίνητα ή τα λαχεία. Είναι σουπερμάρκετ!

Μάλιστα, καλά το διαβάσατε, για σουπερμάρκετ γίνεται ο λόγος. Για αυτές τις αλυσίδες τις πανελλαδικές, που φιλοξενούν πλέον την καταναλωτική έκφραση του νεοέλληνα. Του νεόπτωχου νεοέλληνα για να είμαι ακριβής, που δεν έχει λεφτά για να αγοράσει ρούχα και παπούτσια και ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς. Τρόφιμα μόνο και απορρυπαντικά και είδη πρώτης ανάγκης εν γένει, ίσα ίσα φτάνουν τα εισοδήματά του για να περνάει από τα σουπερμάρκετ και να ψωνίζει πέντε δέκα πράγματα. Για παραπάνω ούτε λόγος να γίνεται...

Μ' αυτά και μ' αυτά λοιπόν, κορυφαία στη διαφημιστική δαπάνη για το πρώτο εννιάμηνο του 2014 είναι τα Carrefour Μαρινόπουλος με 8.669.152 ευρώ και ακολουθούν τα Lidl με 8.570.109 ευρώ, τα ΑΒ Βασιλόπουλος με 7.871.753 ευρώ και τα σουπερμάρκετ Βερόπουλος με 7.475.296 ευρώ. Λογικό και κατανοητό, να κατέχουν τις πρώτες θέσεις του σχετικού καταλόγου μιας και από τις πόρτες τους διέρχονται οι περισσότεροι (για να μην πω οι μοναδικοί...) πελάτες των ημερών μας. Κι όπου υπάρχει κίνηση, υπάρχει ανταγωνισμός. Μαζί με τον ανταγωνισμό έρχεται η διαφήμιση και πάει λέγοντας στους καιρούς της κρίσης.

Από εκεί και πέρα, σειρά παίρνει για συμπεράσματα η διαφημιστική δαπάνη των καναλιών. Στο πρώτο εννιάμηνο του 2014 είναι αυξημένη κατά +16,44 % σε σχέση με τη διαφημιστική δαπάνη για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του περασμένου έτους. Υπενθυμίζουμε ότι και στο πρώτο εννιάμηνο του 2013 η διαφημιστική δαπάνη των καναλιών ήταν ανεβασμένη κατά +21,79 % σε σχέση με το πρώτο εννιάμηνο του 2012. Πράγμα το οποίο σημαίνει πως η τηλεοπτικά αγορά ανάρρωσε λίγο νωρίτερα από όλες τις υπόλοιπες και επιβεβαιώνει τις θετικές κρίσεις του Θοδωρή Κυριακού για μια σχετικώς καλή φετινή σεζόν. Δεν θα μας συνταράξουν τα νούμερα, αυτό είναι σίγουρο, αλλά αν συνεχιστεί η ανοδική τάση που βλέπουμε ώς τώρα μπορεί και να ξεκολλήσει το κάρο από τη λάσπη.

Να δούμε όμως αναλυτικά τη διαφημιστική δαπάνη των καναλιών, υπενθυμίζοντας ότι ο Σεπτέμβριος είναι ο αρχικός μήνας της σεζόν και ο πρώτος που έχει κάποιο νόημα μετά τον αναμενόμενο ψόφο του καλοκαιριού. Ενα Μουντιάλ ήταν όλο κι όλο, το πήρε η ΝΕΡΙΤ σχόλασε ο γάμος. Εξ ου και τα κανάλια κάνανε κράτει σε παραγωγές για το θέρος. Τον Σεπτέμβριο, από την άλλη, ξεκινήσανε δειλά, οπότε τα στοιχεία είναι απλώς ενδεικτικά. Η μάχη άναψε για τα καλά τον Οκτώβριο και από εκεί θα βγάλουμε συμπεράσματα. Οπως και να έχει το πράγμα όμως, ακόμη και από του Σεπτεμβρίου τα νούμερα κάτι καταλαβαίνει κανείς για το πού φυσάει ο άνεμος.

Εχουμε και λέμε λοιπόν πρώτο το Mega με δαπάνη 15.340.348 ευρώ και 34,08 % της διαφημιστικής πίτας για το πρώτο εννιάμηνο του 2014 (από 14.550.178 ευρώ και 34,9 % το αντίστοιχο περυσινό διάστημα) και έπειτα παίρνουν σειρά ο Αντέννα με 14.955.417 ευρώ και 33,22 % (13.355.035 ευρώ και 32,03 %), ο Alpha με 7.536.825 ευρώ και 16,74 (6.652.982 ευρώ και 15,96 %) και το Star που είναι το μοναδικό από τα μεγάλα κανάλια με πτώση καθώς κατέγραψε δαπάνη 6.822.246 ευρώ και μερίδιο 15,15 % από 7.085.778 ευρώ και 16,99 % πέρυσι.

Οσο για τη δόλια τη ΝΕΡΙΤ στάθηκε στα 243.419 ευρώ με μερίδιο 0,54 %, με την ΝΕΡΙΤ Sports να καταγράφει διαφημιστική δαπάνη 88.494 ευρώ και μερίδιο 0,2%. Θλιβερά ποσοστά αναμφισβήτητα για την κάποτε κρατική δημόσια τηλεόραση, αλλά δεν περιμέναμε και τίποτα καλύτερο από έναν δίαυλο που ταλανίζεται διαρκώς από μικρούς και μεγάλους εσωτερικούς σεισμούς...

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Διαφήμιση
Μέσα & Media