Έντυπη Έκδοση

ΤΕΛΗ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΟΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αρχισε η αντίστροφη μέτρηση

Καθ' οδόν οι Ρώσοι για τις τελικές συζητήσεις εξαγοράς

Κληρώνει στα τέλη Δεκεμβρίου για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στις 22 ή στις 30 Δεκεμβρίου ενδέχεται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την εξαγορά της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας.

Η ημερομηνία δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα, καθώς στο μεσοδιάστημα θα πρέπει να ψηφιστεί το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών», το οποίο περιλαμβάνει διάφορα προαπαιτούμενα για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ (είναι ευρύτερα γνωστή ως Rosco).

Το διάστημα αυτό αναμένεται να κορυφωθούν οι διαπραγματεύσεις των υποψήφιων μνηστήρων για τις δυο εταιρείες. Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες, την Αθήνα, επισκέπτονται υψηλόβαθμα στελέχη των Ρωσικών Σιδηροδρόμων και ίσως, και ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος της Ρωσίας (υπουργός Μεταφορών).

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ, εμφανίζονται ως οι μοναδικοί μνηστήρες, που ενδέχεται να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αντίθετα, έχει ατονήσει το ενδιαφέρον των γαλλικών (SNCF) και ιδιωτικών ρουμανικών σιδηροδρόμων (GFR).

Για την ΕΕΣΣΤΥ, επί του παρόντος, ενεργοί εμφανίζονται και οι τρεις επενδυτές, δηλαδή Siemens, Alstom - Damco του ομίλου Κοπελούζου και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι με την ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ. Οι δεσμευτικές προσφορές για την ΕΕΣΣΤΥ αναμένονται το ίδιο διάστημα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Παίζουν μόνοι

Οι Ρώσοι έχουν καταλάβει ότι «παίζουν μπάλα» μόνοι τους για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή ότι είναι οι μοναδικοί που ενδέχεται να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά, οπότε διαπραγματεύονται σκληρά. Το γεγονός αυτό συμπεραίνεται από την τελευταία, κατ' ιδίαν, συνάντηση που είχε ο διευθύνων σύμβουλος των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντιμίρ Γιακούνιν, με τον Ελληνα πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, στο Μέγαρο Μαξίμου. Η ρωσική αρκούδα «βρυχάται» για να πάρει πακέτο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΟΛΘ, αλλά και τον... ΟΣΕ, δηλαδή, την υποδομή του δικτύου. Για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, όλα θα εξαρτηθούν από το προσφερόμενο τίμημα.

Ωστόσο, για τον ΟΛΘ, οι Ρώσοι θα πρέπει να συμπράξουν με κάποια εταιρεία, με εξειδίκευση σε λιμενικές υπηρεσίες, όπως ορίζει ο διαγωνισμός. Οσον αφορά το δίκτυο του ΟΣΕ, γι' αυτό θα «καθαρίσει» η ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ (έχει αναλάβει και την εκμετάλλευση των αυτοκινητοδρόμων Ε-65 και Ιόνια Οδός), η οποία «ορέγεται» το συμβόλαιο για την συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ, το οποίο θα βγει σε διαγωνισμό, με προϋπολογισμό 175 εκατ. (ακούγεται ότι έχουν εξασφαλιστεί τα 105 εκατ.).

Πάντως, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ φημολογείται ότι η αποτίμησή της φτάνει τα 30-40 εκατ. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρόκειται για σκάνδαλο, δεδομένου ότι η εταιρεία έχει εξασφαλισμένες τις άγονες γραμμές έως το 2018-19, έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως, πέρα από το γεγονός ότι υπέγραψε συμβόλαιο με την Cosco, ως κύριος σιδηροδρομικός συνεργάτης στην Ελλάδα, κάτι που ανεβάζει την αποτίμησή της.

Αντίστοιχα, η ΕΕΣΣΤΥ θεωρείται φιλέτο, διότι, πέρα από την συντήρηση του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (περί τα 20-25 εκατ. ετησίως), θα λάβει πιθανότατα την αντίστοιχη εργασία του μετρό, του τραμ και του ηλεκτρικού.

Ξέχωρα των ανωτέρω, η ΕΕΣΣΤΥ θα υπογράψει και συμβόλαιο για την ανάταξη του τροχαίου υλικού, κυριότητας ελληνικού δημοσίου. Ηδη, σύμφωνα με έκθεση Βέλγων ειδικών, υπολογίζεται ότι το 30% των τρένων θέλει ολική ανακατασκευή, σκορπώντας... χαμόγελα στους μνηστήρες της ΕΕΣΣΤΥ, πόσω μάλλον, όταν ακούγονται ποσά κοντά στα 100 εκατ. για την εν λόγω εργασία! Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι, δια μέσου της ΠΟΣ, ετοιμάζονται για δυναμικές κινητοποιήσεις, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στην ιδιωτικοποίηση των δυο εταιρειών, φοβούμενοι μειώσεις μισθών και απολύσεις.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Διαγωνισμοί /Συμβάσεις έργων
ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ
Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ)