Έντυπη Έκδοση

ΠΕΝΕΝ: ΣΕ ΑΜΕΣΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΟΙ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

«Εργασία γαλέρας ονειρεύεται ο Βαρβιτσιώτης»

Ως ο πλέον νεοφιλελεύθερος και αντεργατικός υπουργός Ναυτιλίας τείνει να μετατραπεί ο Μιλτιάδης Βαρβιτισώτης. Αυτό υποστηρίζουν ναυτεργατικά σωματεία, ερμηνεύοντας τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργού, στην παρουσίαση της έρευνας του ΙΟΒΕ για την συνεισφορά του κλάδου της ακτοπλοΐας στο ΑΕΠ.

Η ΠΕΝΕΝ υποστηρίζει ότι, το υπουργείο Ναυτιλίας, σε συνεννόηση με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες (ΣΕΕΝ), θα προσπαθήσει να μειώσει περαιτέρω τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και κυρίως το σύνολο του ξενοδοχειακού προσωπικού και πιθανότατα μέρος των πληρωμάτων καταστρώματος και μηχανοστασίου.

«Το ξενοδοχειακό προσωπικό αποτελούσε και αποτελεί ενιαίο, αδιαίρετο και αναπόσπαστο τμήμα του πληρώματος ενός πλοίου. Οποιαδήποτε απόπειρα από τους πολιτικούς λακέδες του εφοπλιστικού κεφαλαίου να αμφισβητηθεί η πραγματικότητα αυτή, συνιστά πράξη και ενέργεια που δυναμιτίζει και υπονομεύει την ασφάλεια του επιβατικού κόσμου, του πληρώματος και των ίδιων των πλοίων», υποστηρίζει, σε σκληρή ανακοίνωση, η ΠΕΝΕΝ.

Το φιτίλι άναψαν οι κάτωθι αναφορές του υπουργού Ναυτιλίας: «Είμαστε διατεθειμένοι να αλλάξουμε πολλά πράγματα στο νόμο για τα πληρώματα, ιδιαίτερα μετά την αναθεώρηση του Προεδρικού Διατάγματος, που αφορά τα προσόντα των ναυτικών, έτσι όπως εκδόθηκε μετά από δική μας πρωτοβουλία πριν από μερικές μέρες. Ενα διάταγμα που ουσιαστικά εκσυγχρονίζει τα προσόντα των ναυτικών και σε αυτή τη βάση, είμαστε διατεθειμένοι, τηρώντας τις διεθνείς συνθήκες για την ελάχιστη επάνδρωση των πληρωμάτων να συζητήσουμε».

Παράπονα ακτοπλόων

Οπως σημειώνεται στη μελέτη, η ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη και η συμβολή της στην ελληνική οικονομία είναι ιδιαίτερα σημαντική. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης, επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι η σημασία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δεν έχει γίνει κατανοητή, δεδομένου ότι οι αποζημιώσεις για την εκτέλεση δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας, στις χερσαίες μεταφορές, ανέρχεται σε 260 εκατ. ευρώ, ενώ στις θαλάσσιες στα 80 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 25 εκατ. ευρώ επιβαρύνουν τους επιβάτες.

Δηλαδή, οι χερσαίες μεταφορές λαμβάνουν το 72% των κρατικών επιχορηγήσεων, ενώ οι θαλάσσιες το 16,8%, ενώ είναι απορίας άξιο, πως είναι δυνατόν να έχει εξαιρεθεί ο κλάδος, από την εφαρμογή των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, που εφαρμόζονται στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

** Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις κατά της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου των ΟΛΠ και ΟΛΘ και τον λεγόμενο φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ και ΣΕΠ (COSCO), οι εργαζόμενοι στα λιμάνια.

Στα πλαίσια της κλιμάκωσης του αγώνα τους, σήμερα, πραγματοποιούν πανλιμενική απεργιακή κινητοποίηση. Την ημέρα της απεργίας, οι εργαζόμενοι στα λιμάνια θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος στις 12 το μεσημέρι και πορεία στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, όπου θα ζητήσουν συνάντηση με τον υπουργό Γ. Χαρδούβελη.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Πανελλήνια Ενωση Ναυτών (ΠΕΝΕΝ)
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Υπουργείο Ναυτιλίας