Έντυπη Έκδοση

Η πίτα της διαφήμισης τσίμπησε 5,5% τον Οκτώβριο

Ολο και πιο μικρό μερίδιο της δαπάνης πάει στις εφημερίδες

Θετικά είναι τα νέα από το μέτωπο της διαφημιστικής δαπάνης, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Media Services. Οπως προκύπτει εξ αυτών, τα πρόσημα είναι θετικά τόσο για τον μήνα που μας πέρασε όσο και για το πρώτο δεκάμηνο του τρέχοντος έτους.

Η άνοδος μάλιστα είναι ανώτερη από τα αντίστοιχα περσινά διαστήματα, πράγμα που δικαιολογεί τη σχετική αισιοδοξία κύκλων της αγοράς. Το γεγονός πάντως ότι στα σύνολα έχουμε συν, δεν σημαίνει ότι όλοι οι κλάδοι των ΜΜΕ είναι χαμογελαστοί. Υπάρχουν πάντα οι εφημερίδες, που από την αρχή του έτους βλέπουν τη διαφημιστική τους δαπάνη να μειώνεται. Αλλά δεν είναι αυτό το μοναδικό βάσανο των φύλλων...

Να δούμε όμως αναλυτικά τα νούμερα, ξεκινώντας από τα σύνολα. Φέτος τον Οκτώβριο, λοιπόν, η διαφημιστική δαπάνη σημείωσε αύξηση +5,52%, το οποίο μεταφράζεται σε 107.735.008 ευρώ για όλα τα ΜΜΕ από 102.098.170 τον Οκτώβριο του 2013. Σημειώνουμε ότι η αύξηση από τον Οκτώβριο του 2012 στον Οκτώβριο του 2013 ήταν +3,43%.

Οσον αφορά στο πρώτο δεκάμηνο, είχαμε ανοδική τάση +8,8 % και 1.010.829.320 ευρώ από 929.058.199 ευρώ. Το πρώτο δεκάμηνο του 2013, η άνοδος σε σχέση με το πρώτο δεκάμηνο του 2012 ήταν μόλις +1,75%. Εδώ δηλαδή έχουμε να κάνουμε με πραγματικό ξετίναγμα, που όλοι ελπίζουν ότι θα διατηρηθεί και στη συνέχεια.

Οσον αφορά σε κάθε ΜΜΕ ξεχωριστά για τον περασμένο Οκτώβριο, τη μεγαλύτερη άνοδο σημείωσαν τα ραδιόφωνα με +58,13% (9.405.032 ευρώ από 5.947.539 ευρώ τον Οκτώβριο του 2013) και ακολούθησαν τα κανάλια με +7,89% (53.290.710 ευρώ από 49.391.829 ευρώ), τα περιοδικά με ελαφρά διολίσθηση -1,72% (25.625.745 ευρώ από 26.073.828 ευρώ) και οι εφημερίδες με τη γνωστή κακή πορεία και πτώση -6,15% (19.413.520 ευρώ από 20.684.974 ευρώ).

Ας πάμε και στο πρώτο δεκάμηνο του 2014 και τις κατηγορίες των «μέσων». Πάλι τα ραδιόφωνα καταγράφουν το καλύτερο ποσοστό ανόδου με +39% (68.070.983 ευρώ έναντι 48.971.293 ευρώ) και ύστερα παίρνουν σειρά τα κανάλια με +15,49% (514.318.648 ευρώ έναντι 445.325.306 ευρώ), τα περιοδικά με +3,55% (234.703.986 ευρώ έναντι 226.660.855 ευρώ) και οι εφημερίδες πάντα με αρνητικό πρόσημο -6,9% (193.735.703 ευρώ έναντι 208.100.745 ευρώ).

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)
Τηλεόραση
Διαφήμιση
TV & Media