Έντυπη Έκδοση

Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ ΕΠΕΣΕ 1,7% ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ, ΑΛΛΑ...

Η ακρίβεια... τρέχει

Συνεχίστηκε η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,7% τον μήνα Οκτώβριο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2013, ωστόσο στο ένα τρίτο των προϊόντων και υπηρεσιών που εμφάνισε η ΕΛΣΤΑΤ οι τιμές συνέχισαν να αυξάνουν, ενώ το επίπεδο τιμών έπειτα από 5 χρόνια (2009-2014) ύφεσης, ανεργίας και δραματικής κάμψης μισθών-συντάξεων παραμένει υψηλότερο κατά 7%.

Η εξέλιξη αυτή αποδεικνύει το μεροληπτικό όσο κι αναποτελεσματικό χαρακτήρα της πολιτικής «εσωτερικής υποτίμησης», η οποία δεν κατόρθωσε τόσα χρόνια να σπάσει τα ολιγοπωλιακά κυκλώματα που κρατάνε τις τιμές καταναλωτή σε δυσανάλογα υψηλά επίπεδα αναλογικά τόσο με την κατάρρευση των εισοδημάτων όσο και με τα επίπεδα τιμών στην Ευρώπη.

Σημειώνεται πως εκτός από την ετήσια μείωση του πληθωρισμού κατά 1,7% τον Οκτώβριο, που ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη του έτους (-2% ήταν η μεγαλύτερη κάμψη τον Μάιο), οι τιμές κατανάλωσης μειώθηκαν και σε μηνιαία βάση κατά 0,9% όπως επίσης και σε βάση 12μήνου μειώθηκαν κατά 1,4%. Η ετήσια μείωση του πληθωρισμού τον Οκτώβριο προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά».

β) Κατά 1,7% της ομάδας «Ενδυση και υπόδηση».

γ) Κατά 5,4% της ομάδας «Στέγαση».

δ) Κατά 1,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες».

ε) Κατά 1,6% της ομάδας «Υγεία».

στ) Κατά 0,5% της ομάδας «Μεταφορές».

ζ) Κατά 1,9% της ομάδας «Αναψυχή - Πολιτιστικές δραστηριότητες».

η) Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση».

θ) Κατά 0,1% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια».

ι) Κατά 2,2% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες».

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

Κατά 2,0% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός».

Από τις 35 κατηγορίες για τις οποίες εμφάνισε τις ετήσιες μεταβολές τιμών Οκτωβρίου η ΕΛΣΤΑΤ, στις 8 σημειώθηκε άνοδος τιμών. Συγκεκριμένα:

Λαχανικά νωπά 6,6%

Ελαιόλαδο 2,1%

Αλκοολούχα ποτά 1,9%

Καπνός 1,8%

Ηλεκτρισμός 4,9%

Αεροπορικά εισιτήρια 13,8%

Αστικές συγκοινωνίες 10,6%

Εξοδα ξενοδοχείων 4,2%.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Θέματα καταναλωτή
Κοινωνικά θέματα
Οικονομικές έρευνες και μελέτες
Πληθωρισμός