Έντυπη Έκδοση

Αμφιπολίτευση ή το χαμένο Κέντρο

Ας κάνουμε μια υπόθεση εργασίας. Η αρχαιολογική ανασκαφή στην Αμφίπολη δεν έφερε στο φως ένα πανέμορφο ψηφιδωτό απ' το απώτερο παρελθόν, αλλά την ακριβή εικόνα του πολιτικού μας παρόντος. Κυρίως όταν, τόσο το κέντρο του ψηφιδωτού της Αμφίπολης όσο και το «Κέντρο των Αλλαγών» του Σταύρου Θεοδωράκη αφήνουν χώρο στη φαντασία μας να γεμίσει το κενό τους.

 Θα καταβάλουν, λέει, ιδιαίτερα φιλότιμες προσπάθειες οι αρχαιολόγοι για να ξανασυναρμολογήσουν το χαμένο κέντρο της εικόνας, τα σκόρπια ψηφία του οποίου βρίσκονται χαμένα, δεξιά κι αριστερά, μες στα χώματα των μνημονίων, συγγνώμη, της Αμφίπολης. Κυριολεκτικά, δεξιά κι αριστερά. Ας υποθέσουμε, επίσης, ότι η αρπαγή της Περσεφόνης είναι η αρπαγή της Κεντροαριστεράς. Η ανάκτησή της από τον Κάτω Κόσμο, μάλλον χρειάζεται κάτι περισσότερο από την επικοινωνιακή ευκολία κι αναγνωρισιμότητα ενός αναμφιβόλως έμπειρου δημοσιογράφου, εμφανιζόμενου ως μεταπολιτικό πασπαρτού, όπως ο Σταύρος Θεοδωράκης. Ο οποίος «αποκλείεται να λέει ψέματα, έχοντας δουλέψει τόσα χρόνια στην τηλεόραση», σύμφωνα με τα λόγια του. Δυο λόγια τώρα για την Κεντροαριστερά ως Περσεφόνη.

Κόρη της Θεάς τής πρώην ερωτευμένης με τα πακέτα Ντελόρ και νυν στο ράφι Περήφανης Αγροτιάς και τού one and only μεγαλοπαράγοντα του Ολύμπου, είχε το δύσκολο προνόμιο μιας σκοτεινής ομορφιάς. Την ερωτεύτηκε σφόδρα ο Αρχοντας του Κάτω Κόσμου κι αποφάσισε να την κάνει με το έτσι θέλω δική του. Η αμοιβαιότητα στο φλερτ δεν είχε ποτέ μεγάλη επιτυχία στην αρχαιότητα. Ενώ εκείνη έκανε τη βόλτα της, ανέμελη και λαρτζ όπως πάντα, προς άγραν του ομορφότερου άνθους -και τ' όνομα αυτού, Νάρκισσος! Τυχαίο;- την άρπαξε κι έφυγε ταχύτατα το καταχθόνιο άρμα, μια Lincoln Town ή μια Cadillac One, μια λιμουζίνα της εποχής τέλος πάντων. Η αρπαγή της Κεντροαριστεράς εγκαινίασε την εποχή που έμεινε γνωστή στην ιστορία ως Αμφιπολίτευση, λόγω των διάσημων ανασκαφών, η οποία διαδέχτηκε τη χρεοκοπημένη Μεταπολίτευση. Εποχή έντονης απογοήτευσης και παρακμής, νοσταλγίας του παρελθόντος, διαρκούς αμφιταλάντευσης και σχιζοφρένειας απ' το πολύ να κοιτάς αδιάκοπα δεξιά κι αριστερά πριν διαλέξεις κατεύθυνση. Ειδικά αν έχεις χαθεί κάπου στο «Κέντρο των Αλλαγών» ή στο χαμένο κέντρο του ωραίου αρχαίου ψηφιδωτού. Εποχή, κατά την οποία μπορείς, αν έχεις και το εξασκημένο χάρισμα, να εναλλάσσεις μέσα σου τον μπουχτισμένο από την πολιτική δημοσιογράφο με τον μπουχτισμένο από τη δημοσιογραφία πολιτικό, ούτως ώστε κανείς να μην είναι σίγουρος αν, την ώρα που σε παρακολουθεί ν' αγορεύεις, ακούει μια πολιτική εξαγγελία και δέσμευση ή ένα ρεπορτάζ σε απευθείας σύνδεση που αφορά την αποκατάσταση ολόκληρης της αρπαγής της Περσεφόνης.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Καλλιτεχνικό ρεπορτάζ
Αναλύσεις
Γνώμες/Απόψεις
Δημοσιεύματα/Αρθρα/Σχολιασμοί/Παρεμβάσεις