Έντυπη Έκδοση

Η ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΚΡΙΘΗΚΕ ΑΦΕΡΕΓΓΥΑ ΑΠΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ

Κόπηκε η ΝΕΛ από το Β. Αιγαίο

«Οχι» είπε ο Μ. Βαρβιτσιώτης στη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ), που ζήτησε να αναλάβει και χωρίς επιδότηση τη γραμμή του Βορείου Αιγαίου (Καβάλα, Λήμνος, Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος, σε συνέχεια του δρομολογίου από Πειραιά).

Η ΝΕΛ είχε ζητήσει να καλύπτει τη γραμμή στο Β. Αιγαίο χωρίς επιδότηση, ενώ ήδη είχε αναλάβει άλλη εταιρεία Η ΝΕΛ είχε ζητήσει να καλύπτει τη γραμμή στο Β. Αιγαίο χωρίς επιδότηση, ενώ ήδη είχε αναλάβει άλλη εταιρεία Η ΝΕΛ είχε ζητήσει να καλύψει τη γραμμή με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μυτιλήνη», ενώ τώρα εξυπηρετείται με το πλοίο «Νήσος Μύκονος» της Hellenic Seaways. Εκτελεί δρομολόγια δύο φορές την εβδομάδα, έναντι μισθώματος 196.650 ευρώ εβδομαδιαίως.

Η γραμμή

Στην απόφαση του υπουργού τονίζεται ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την αποδοχή της αίτησης ήταν να γίνεται από επιχειρηματικά φερέγγυο πρόσωπο ή πλοιοκτήτη, δεδηλωμένης οικονομικής και λειτουργικής αξιοπιστίας, προκειμένου -όπως αναφέρει- να μην τίθεται σε κίνδυνο η άρτια εκτέλεση των δρομολογίων της γραμμής, της κοινωνικής συνοχής των κατοίκων των νησιών, της τροφοδοσίας, της υγείας του εμπορίου και της εθνικής ασφάλειας.

Προστίθεται ότι σύμφωνα με το νόμο 2932/2001 ο νομοθέτης ορίζει τον αποκλεισμό όσων πλοιοκτητών τελούν υπό διαδικασία πτώχευσης, εκκαθάρισης και αναγκαστικής διαχείρισης. Ακόμα χαρακτηρίζεται προβληματική η εκτέλεση της συγκεκριμένης γραμμής από την ίδια εταιρεία, όταν αυτή την εκτελούσε έναντι επιδότησης και στην οποία κηρύχθηκε έκπτωτη με σχετική απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας στις 9 Σεπτεμβρίου 2014.

Υπέρ της ΝΕΛ

Υπενθυμίζεται ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), σε πρόσφατη γνωμοδότησή του, είχε ταχθεί υπέρ του αιτήματος της ΝΕΛ, που ζητούσε να καλύψει τη γραμμή του βορείου Αιγαίου χωρίς επιδότηση. Η εταιρεία, με επιστολή της προς το ΣΑΣ, είχε κάνει λόγο για την ύπαρξη συγκεκριμένου σχεδίου που έχει ως στόχο να αφαιρεθούν από τη ΝΕΛ οι επιδοτούμενες γραμμές που έχουν καταστεί ζημιογόνες και να δοθούν με αυξημένη επιδότηση, έπειτα από διαγωνισμό, σε ανταγωνίστριες εταιρείες.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Υπουργείο Ναυτιλίας
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Νησιωτική Ελλάδα