Έντυπη Έκδοση

74% ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΣΤΟΝ ΔΙΣΤΑΓΜΟ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΜΕΤΡΑ

Ζητούν διαφάνεια στα ΜΜΕ

Ποιότητα, διαφάνεια και αξιοπιστία στα ρεπορτάζ. Κριτική σε κράτος και επιχειρήσεις και παρακίνηση των πολιτών για συμμετοχή στα κοινά, με τα οικολογικά θέματα στην πρώτη γραμμή. Αυτές είναι μερικές από τις αξιώσεις των Ελλήνων από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, όπως καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας με τη συνεργασία του Παντείου Πανεπιστημίου και της MRB. Τα ΜΜΕ για ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών αυτής της χώρας αποτελούν ανεξάρτητο κοινωνικό θεσμό, που οφείλει να τηρεί αυστηρά τον κώδικα δημοσιογραφικής και επιχειρηματικής δεοντολογίας, χωρίς εξωτερικές παρεμβάσεις.

Η διερεύνηση της υπευθυνότητας των ΜΜΕ υλοποιήθηκε από την εταιρεία δημοσκοπήσεων στο πλαίσιο της διεθνούς έρευνας για την «Υπεύθυνη Κατανάλωση και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη 2009», που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο και το Πάντειο και τα στοιχεία της οποίας παρουσιάστηκαν στο Ιωνικό Κέντρο Ερευνών χθες το πρωί. Σύμφωνα με το 78% των Ελλήνων, η αλληλεξάρτηση ανάμεσα σε ΜΜΕ, πολιτική εξουσία και διαφημιστικές εταιρείες «αποτυπώνεται» στην ποιότητα των ειδήσεων.

Στο γεγονός αυτό συμβάλλει, όπως πιστεύει το 73,9% των πολιτών, ο δισταγμός των εκάστοτε κυβερνήσεων να εφαρμόσουν τα αναγκαία ρυθμιστικά μέτρα ώστε τα ΜΜΕ να λειτουργούν με διαφάνεια και υπευθυνότητα, ενώ το 57,9% θεωρεί πως ευθύνη για την έλλειψη υπευθυνότητας στη λειτουργία των ΜΜΕ φέρουν και οι δημοσιογράφοι. Οι προσδοκίες των Ελλήνων, πάντως, από τα ΜΜΕ είναι ιδιαίτερα υψηλές, καθώς η ευθύνη τους απέναντι στην κοινωνία είναι σημαντικό ζήτημα στην εποχή μας, σύμφωνα με το 84,7% των ερωτηθέντων, την ίδια στιγμή που το 55,3% υποστηρίζει τη συμμετοχή τους (των ΜΜΕ) στην υποστήριξη κοινωνικών και φιλανθρωπικών έργων.

Η ευθύνη των εταιρειών γενικότερα και η ισορροπία ανάμεσα στην αναζήτηση του κέρδους και την υπευθυνότητα απέναντι σε πολίτες και περιβάλλον, τόνισαν οι ομιλητές (Δημήτρης Γ. Μαύρος, πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας, Γιάννης Οικονόμου, γενικός γραμματέας Καταναλωτή, Νίκος Αναλυτής, πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου για την Εταιρική Ευθύνη, Δημήτρης Α. Μαύρος, διευθύνων σύμβουλος της MRB, δρ Μπέτυ Τσακαρέστου, επίκουρη καθηγήτρια Πάντειου), αποτελούν ζητούμενο για την πλειονότητα των πολιτών παγκοσμίως. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)