Έντυπη Έκδοση

Την Παρασκευή στα Λύκεια οι βαθμολογίες από τις Πανελλαδικές

Την Παρασκευή, 19 Μαρτίου, ανακοινώνονται οι βαθμολογίες των μαθητών που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, δίνοντας έτσι τέλος στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων.

Μετά τις 12 το μεσημέρι, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, οι βαθμοί -που θα προσδιορίσουν και τα επίπεδα των βάσεων εισαγωγής στις σχολές των ΑΕΙ και των ΤΕΙ- θα αναρτηθούν σε όλα τα Λύκεια της χώρας.

Χθες, όμως, συζητήθηκαν και οι αλλαγές στα Λύκεια αλλά και στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης, και μάλιστα στο καθ' ύλην αρμόδιο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό την προεδρία του καθηγητή Γιώργου Μπαμπινιώτη. Βασικά σημεία συμφωνίας αποτέλεσαν:

* Η κατάργηση των επιστημονικών πεδίων στο Λύκειο και η καθιέρωση ενός συστήματος με λίγα υποχρεωτικά και πολλά μαθήματα επιλογής.

* Η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε δύο χρόνια (από ένα).

* Η διεύρυνση του θεσμού του ολοήμερου σχολείου σε όλες τις βαθμίδες.

Στη βάση της ατζέντας, που πλέον έχει εξειδικευθεί, το συμβούλιο προχωρά σε καταγραφή βασικών συμφωνιών ή τάσεων. Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, πάγιο αίτημα των δασκάλων, αποτέλεσε σημείο αδιαμφισβήτητης σύγκλισης καθώς διατυπώθηκε ομοφωνία. Αντιθέτως, διαφωνίες εκφράστηκαν για την επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και προς το Λύκειο, πρόταση που τέθηκε με αφορμή τη γενικότερη συζήτηση για τη «διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης», όπως υπαγόρευε η ατζέντα.

Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στο Λύκειο και το θεσμό του ολοήμερου, οι επικρατούσες απόψεις έχουν αρχίσει πλέον να διαφαίνονται. Οι περισσότεροι εκ των συνομιλητών έχουν διατυπώσει θετική γνώμη στις βασικές κατευθύνσεις, που ήδη προσδιορίζουν τη βάση των συζητήσεων εντός του συμβουλίου. Στο πλαίσιο αυτό σχηματίζεται ένα σύστημα όπου δεν υπάρχουν επιστημονικά πεδία ή γενικότερα η λογική των κατευθύνσεων αλλά η διάκριση ανάμεσα σε υποχρεωτικά και επιλογής μαθήματα, με τα δεύτερα να είναι λιγότερα. Ειδικά στην τρίτη Λυκείου, υπάρχει η πρόταση να είναι 4-5 τα υποχρεωτικά και όλα τα υπόλοιπα επιλογής.

Τέλος, το ολοήμερο Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο είναι θέση κοινής αποδοχής αρκεί, όπως επισημάνθηκε, να αναβαθμιστεί και να μη λειτουργεί ως χώρος πάρκινγκ των μαθητών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Εκπαίδευση