Έντυπη Έκδοση

Η «σκούπα» της σύγχρονης τέχνης

Αυτή κι αν είναι σκούπα. Για την περιοχή του Μεταξουργείου, μιλώ, απ' όπου έφυγαν ταχύτατα οι αλλοδαποί, χάριν της τέχνης.

Διαβάζουμε έγγραφο του 2008 του Νομάρχη Αττικής προς τους αρμόδιους υπουργούς όπου αναφέρει μερικά κτίρια στην περιοχή του ευρύτερου κέντρου ως τα πλέον πολυπληθή σε αριθμό μεταναστών, που ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες παρέα με κατσαρίδες και τρωκτικά.

Οι υπουργοί την αναφορά του Νομάρχη την έκαναν γαργάρα και τη θυμήθηκαν πρόσφατα, με τα γεγονότα του Αγίου Παντελεήμονα. Και τώρα, το Remap, έκθεση παράλληλη με την Μπιενάλε της Αθήνας, μας πληροφορεί ότι αυτά τα κτίρια «αναπροσαρμόστηκαν», για τις ανάγκες της σύγχρονης τέχνης.

Συγκεκριμένα, στην οδό Ιάσωνος 26, ο νομάρχης σημειώνει ότι υπάρχουν δωμάτια όπου ζουν στοιβαγμένοι δεκάδες άνθρωποι. Στην Ιάσωνος 26 (τι σύμπτωση) ανακοινώνει η οργάνωση Remak ότι λειτουργεί, μέχρι τον Οκτώβριο, ο χώρος «Andersen's contemporary».

Στην Ιάσωνος 8, χώρο που επισημαίνει και πάλι ο Νομάρχης, διαβάζουμε ότι το ΕΜΣΤ (το γνώριζε η Αννα Καφέτση;) οργάνωσε έκθεση με βίντεο σχετικά με την ιστορία της performance. Και στην Ιάσωνος 5 (γνωστή διεύθυνση κακομοιριάς), μια εικαστική αναφορά στο έργο του Σαίξπηρ «Ονειρο Θερινής Νυχτός», με αρκετούς καλλιτέχνες των βιντεοπροβολών. Τόσες συμπτώσεις; Το παράδοξο είναι ότι οι εκθέσεις επιθυμούν να λειτουργούν ως πλατφόρμα της σύγχρονης τέχνης, που γονιμοποιεί τον διάλογο με τις κοινωνίες, σε σχέση και με τις ιδιαιτερότητες της περιοχής. Το άλλο παράδοξο είναι ότι η ευθύνη της οργάνωσης του Remap ανήκει σε γνωστό μεσιτικό γραφείο, που παραχωρεί δωρεάν τα κτίρια στους γκαλερίστες. Λίγο πριν από το προπέρσινο Remap είχαμε μάθει ότι κόπηκε το νερό και το ηλεκτρικό από αρκετά σπίτια για να φύγουν οι μετανάστες. Τώρα, δεν χρειάστηκε. Πέρασε η σκούπα, τα σάρωσε όλα. Αχ, βρε σύγχρονη τέχνη. Με ποιον πας χέρι χέρι;

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Στη στήλη
Προσωπική ματιά