Έντυπη Έκδοση

ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΛΟΣ (διευθύνων σύμβουλος του ICAP Group)

Η επέκταση στα Βαλκάνια έφερε έσοδα

Χαρακτηριστική περίπτωση επιτυχημένης διαχείρισης, και μάλιστα σε καιρούς χαλεπούς, τείνει να καταστεί η ICAP Α.Ε.

Ο Νικ. Κωνσταντέλλος. Ο Νικ. Κωνσταντέλλος. Η ιστορική εταιρεία, με παρουσία 40 ετών στα επιχειρηματικά πράγματα και η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο της παροχής υπηρεσιών (προς επιχειρήσεις), στο τέλος του 2006 άλλαξε ιδιοκτησιακό καθεστώς και πέρασε από τις τράπεζες Alpha και Εμπορική στον όμιλο του Αγγελου Πλακόπιτα της Global Finance, που διαχειρίζεται ιδιωτικά κεφάλαια επιχειρηματικών συμμετοχών.

Ενα από τα funds απέκτησε στο τέλος του 2006 πλειοψηφικό πακέτο μετοχών (79%) και το υπόλοιπο έλαβαν: 14% η Coface (από τους μεγαλύτερους ομίλους ασφάλισης πιστώσεων) και 7% η διοικητική ομάδα της ίδιας της εταιρείας. Τα στελέχη αυτά, που θέλησαν να δείξουν με τη μετοχική σύνδεση την αφοσίωσή τους στη νέα πορεία που χάραξε η εξαγορά, κατάφεραν να θέσουν την εταιρεία σε επιθετικά αναπτυξιακή τροχιά.

Τα έσοδα αναμένεται να τριπλασιαστούν σε διάστημα τριών ετών (από τα 18,1 εκατ. ευρώ το 2006 σε 49 εκατ. το 2008 και προς τα 60 εκατ. το 2009), χάρη στην ανάπτυξη εργασιών και στην επέκταση σε χώρες των Βαλκανίων. Ισως αξίζει να τονιστεί ότι η ICAP, το διάστημα 2001 έως 2006 πραγματοποιούσε τζίρο που ήταν σχεδόν αμετάβλητος, γύρω στα 18 εκατ. ευρώ.

Επικεφαλής του νέου εγχειρήματος τέθηκε ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου το 2007 (αμέσως μετά την εξαγορά της εταιρείας από το private equity fund του Αγγελου Πλακόπιτα), μεταφέροντας την πολύχρονη εμπειρία που απέκτησε προηγουμένως ως στέλεχος διεθνών ελεγκτικών και συμβουλευτικών εταιρειών, όπως είναι η KPMG και η Hay Group.

Ο κ. Κωνσταντέλλος μετεξέλιξε την εταιρεία σε όμιλο με την προσθήκη τριών νέων επιχειρηματικών μονάδων: υπηρεσίες διαχείρισης πιστωτικού κινδύνου, υπηρεσίες ανθρώπινου δυναμικού και υπηρεσίες marketing, ενώ εξαγόρασε τρεις εταιρείες, επεκτάθηκε γεωγραφικά και εξασφάλισε συνεργασίες με διεθνείς εταιρείες, όπως η Bain&Company (1η εταιρία διεθνώς στις έρευνες αγοράς), η Google (η ICAP έχει αναλάβει αντιπρόσωπος της Google στη ελληνική αγορά) και η Hogan στον τομέα της αξιολόγησης προσωπικού. Επιπλέον, οδήγησε την εταιρεία στο να αναγνωριστεί ως εξωτερικός οργανισμός πιστοληπτικών αξιολογήσεων (ΕΟΠΑ) στο πλαίσιο εφαρμογής του Νέου Κανονιστικού Πλαισίου της Βασιλείας ΙΙ.

Η αναγνώριση είναι η 1η στην Ελλάδα (έγινε από την ΤτΕ) και η 4η σε όλη την Ευρώπη.

Σήμερα ο Νικ. Κωνσταντέλλος νιώθει την πίεση της ύφεσης όπως όλα τα στελέχη και οι εργαζόμενοι στις επιχειρήσεις, και ίσως να μην πιάσει τον στόχο για αύξηση των εσόδων 24% εφέτος, όπως έχει τεθεί, αλλά να περιοριστεί στο 18-20%. Ομως δεν σταματά να σχεδιάζει τα επόμενα βήματα, ανάμεσα στα οποία είναι η επέκταση στην Τουρκία (προγραμματιζόταν να γίνει εφέτος, αλλά καθυστέρησε λόγω κρίσης) και η παροχή νέων υπηρεσιών στις επιχειρήσεις.

Μια από αυτές είναι η δημιουργία ολοκληρωμένου προγράμματος στο Διαδίκτυο για επιχειρήσεις του κλάδου των ξενοδοχείων και γενικότερα ιδιόκτητων καταλυμάτων. Το πρόγραμμα αυτό γίνεται σε συνεργασία με τις εταιρείες ΟΤΕ, WebHotelier και Creative marketing, ενώ περιλαμβάνει τη δημιουργία ιστοσελίδας, καμπάνια προβολής και προώθησης μέσω της Google και πρόγραμμα online κρατήσεων. Το πρόγραμμα μάλιστα χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Οικονομικές έρευνες και μελέτες