Έντυπη Έκδοση

Ανταγωνισμός και τιμές

Ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών περιορίζεται πρακτικά στις Κυκλάδες και στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο όπου δίνουν μάχη τρεις εταιρείες (Μινωϊκές Γραμμές, Attica, ΑΝΕΚ).

Το πρακτικό αποτέλεσμα είναι ότι στις γραμμές με ελάχιστο ή ανύπαρκτο ανταγωνισμό οι τιμές των εισιτηρίων παρέμειναν στα περυσινά επίπεδα, ενώ συνήθως δεν γίνονται εκπτώσεις ή προσφορές.

Γραμμές όπου έχουν δημιουργηθεί ολιγοπωλιακές καταστάσεις, καθώς κυριαρχεί μια εταιρεία, θεωρούνται αυτές του Αργοσαρωνικού, των Δωδεκανήσων, των Σποράδων και των Χανίων.

Κι όπου υπάρχει έλλειψη ανταγωνισμού οι τιμές πλησιάζουν πολύ κοντά, σχεδόν ταυτίζονται.

Το χαμηλό κόστος των εισιτηρίων στα πλοία του Ιονίου είναι ο λόγος για τον οποίο νησιά όπως η Ζάκυνθος και η Κεφαλονιά καταφέρνουν να προσελκύουν χιλιάδες Ελληνες. Φθηνά εισιτήρια υπάρχουν για κοντινά νησιά όπως η Κύθνος. Ενδεικτικά, από Πειραιά ένα ζευγάρι χρειάζεται 80 ευρώ μετ' επιστροφής, ενώ αν πάρει μαζί και αυτοκίνητο θα χρειαστεί 192 ευρώ. Συμφέρει, πάντως, να προτιμήσει κανείς να πάρει πλοίο για το νησί από το Λαύριο, αφού ένα ζευγάρι χρειάζεται 141 ευρώ αν έχει αυτοκίνητο και 70-80 ευρώ αν μετακινηθεί χωρίς αυτό.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα