Ηλεκτρονική Έκδοση

Γρήγορο «ξεφύλλισμα» των ειδήσεων από την Google

Η Google παρουσίασε μια νέα ειδησεογραφική υπηρεσία, με την ονομασία Fast Flip” (Γρήγορο Ξεφύλλισμα), που επιτρέπει στους χρήστες να έχουν μια πιο γρήγορη και σφαιρική ενημέρωση για τα νέα της ημέρας, σε διαφορετική μορφή, που θυμίζει το φυλλομέτρημα μιας εφημερίδας ή ενός περιοδικού.

Η Google συνεργάζεται με πάνω από 30 οργανισμούς μέσων ενημέρωσης, παρέχοντας, όπως ισχυρίζεται, μια «νέα εμπειρία ανάγνωσης», σύμφωνα με το BBC (που είναι ένας από τους συνεργαζόμενους παρόχους ενημερωτικού περιεχομένου) και τα ξένα πρακτορεία.

Η βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης, που προσπαθεί να διευρύνει το online «ακροατήριό» της και παράλληλα να βρει τρόπους να βγάζει χρήματα από τα ειδησεογραφικά sites της (ο Ρ.Μέρντοχ αποφάσισε μέχρι τα μέσα του 2010 να χρεώνει τους χρήστες σε όλα τα sites των μεγάλων εφημερίδων του), ελπίζει ότι η νέα υπηρεσία της Google θα τη βοηθήσει και δεν θα τη βλάψει.

Στο παρελθόν, η Google και το Yahoo έχουν κατηγορηθεί ως «παράσιτα», επειδή βγάζουν χρήματα αξιοποιώντας τις ειδήσεις που οι ίδιες δεν δημιουργούν.

H υπηρεσία “Fast Flip” μιμείται τον τρόπο που ένας αναγνώστης φυλλομετρά το έντυπό του, προσφέροντας τα αρχικά τμήματα των ιστοσελίδων που περιέχουν τα σχετικά άρθρα. Όσοι χρήστες-αναγνώστες θέλουν να διαβάσουν όλο το άρθρο, μπορούν να κάνουν «κλικ» σε αυτό και θα μεταφερθούν στο site του αντίστοιχου μέσου ενημέρωσης (π.χ. της εφημερίδας).

Η Google φρόντισε η μετακίνηση μεταξύ των άρθρων να γίνεται αστραπιαία, χωρίς ο χρήστης να χρειαστεί να περιμένει αρκετά δευτερόλεπτα μέχρι να «φορτώσει» η σελίδα το περιεχόμενό της.

Για να «γεννήσει» έσοδα, η νέα υπηρεσία εμφανίζει διαφημίσεις γύρω από την αρχική εμφάνιση τμήματος του άρθρου, οι οποίες θεωρούνται σχετικές με το περιεχόμενό του.

Οι εκδότες που συνεργάζονται, θα παίρνουν το μεγαλύτερο μέρος των διαφημιστικών εσόδων. Αντίθετα, η Google θα συνεχίσει να κρατά το σύνολο των εσόδων από τις διαφημίσεις που συνοδεύουν την παραδοσιακή σελίδα του site της, το Google News, που περιέχει καθημερινά τις σημαντικότερες ειδήσεις.

Σε μια σαφή προσπάθεια να βρει κοινό έδαφος συνεννόησης με τα μέσα ενημέρωσης και μια συνισταμένη κοινών συμφερόντων, η αντιπρόεδρος της Google Μαρίσα Μάγιερ εξέφρασε την ικανοποίησή της για την κοινή προσπάθεια «να βρεθεί μια νέα δυνατότητα αναφορικά με τον τρόπο που οι άνθρωποι καταναλώνουν online ειδήσεις και τον τρόπο να βγουν χρήματα από αυτό».

Η εκπρόσωπος της εταιρίας επεσήμανε ότι δεν υπάρχει «μαγικός τρόπος» να λύσει άμεσα η εκδοτική βιομηχανία τα προβλήματα που δημιουργούν οι νέες διαδικτυακές προκλήσεις, όμως πρόσθεσε ότι «ενθαρρύνοντας τους αναγνώστες να διαβάσουν περισσότερες (online) ειδήσεις, αποτελεί μέρος της λύσης του προβλήματος», κάτι που αποτελεί και στόχο και της νέας υπηρεσίας. Όπως είπε η Μάγιερς, «η διαφήμιση αντιδρά καλά, όταν (οι πάροχοι των ειδήσεων) έχουν πιστούς χρήστες, όταν οι χρήστες μένουν στο (ειδησεογραφικό) site επί πολλή ώρα και κοιτάνε πολλές σελίδες». Αρχικά το «Fast Flip» θα επικεντρωθεί στο αμερικανικό αναγνωστικό κοινό.

Εκτός από το BBC (το μόνο βρετανικό μέσο, επειδή είναι δημοφιλές στις ΗΠΑ), στη νέα υπηρεσία συμμετέχουν οι «Τάιμς της Ν.Υόρκης», η «Ουάσιγκτον Ποστ», το «Κοσμοπόλιταν», το “Elle”, το «Μαρί Κλερ», το «Ατλάντι껨, το “Newsweek”, το “Businessweek” κ.α.

Ο συνολικός διαφημιστικός τζίρος στον αμερικανικό Τύπο μειώθηκε κατά 29% στο πρώτο εξάμηνο του 2009, ενώ της Google αυξήθηκε κατά 4%.

Σε μια άλλη προσπάθεια να αναζητήσει τα συνεργασία με τους εκδότες στη βάση του αμοιβαίου οφέλους, η Google πρόσφατα προσφέρθηκε να τους βοηθήσει να υλοποιήσουν ένα σύστημα χρέωσης των αναγνωστών τους για ένα μέρος του περιεχομένου στα sites τους.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ισορροπία συμφερόντων κινείται πάνω σε μια γραμμή. Οι εκδότες μάλλον δεν θα ήθελαν η νέα υπηρεσία “Fast Flip” να γίνει υπερβολικά δημοφιλής, γιατί θα προτιμούσαν οι αναγνώστες να έρχονται απευθείας στα sites τους, χωρίς την μεσολάβηση της Google.

Αρχικά πάντως το “Fast Flip” δεν αναμένεται να «γεννήσει» μεγάλα έσοδα, καθώς ξεκινά ως μέρος του τμήματος Google Labs, που δεν έχει τόση online κίνηση όσο η κυρίως σελίδα της Google. Η νέα υπηρεσία μπορεί να βρεθεί στη διεύθυνση fastflip.googlelabs.com.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Επιστήμη & Τεχνολογία
Με λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική και διαδίκτυο