Έντυπη Έκδοση

ΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ Ο ...«ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ

Σκαραμαγκάς: στον αέρα 1.400 θέσεις εργασίας και 7 υποβρύχια

Ενα βήμα πριν από το κλείσιμο βρίσκονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις 1.400 θέσεις εργασίας και την παράδοση στο Πολεμικό Ναυτικό 7 υποβρυχίων, απαραίτητων για την άμυνα του Αιγαίου.

Στα δικαστήρια θα κριθεί το μέλλον των 7 υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού μετά την καταγγελία της σύμβασης από τη γερμανική εταιρεία Στα δικαστήρια θα κριθεί το μέλλον των 7 υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού μετά την καταγγελία της σύμβασης από τη γερμανική εταιρεία Μία προβληματική σύμβαση που ξεκίνησε το 2000, συνεχίστηκε το 2002 με τη μεταβίβαση των Ναυπηγείων στη γερμανική HDW, έναντι γελοίου τιμήματος και με προίκα παραγγελιών περίπου 1 τρισ. δραχμών, κατέληξε στη χθεσινή απόφαση της γερμανικής εταιρείας να καταγγείλει τη σύμβαση με το ελληνικό Δημόσιο για την κατασκευή των υποβρυχίων.

Ως πρόσχημα προβάλλονται οφειλές ύψους 520 εκατομμυρίων του Δημοσίου προς την εταιρεία, έναντι εργασιών που έγιναν. Το υπουργείο αρνείται να καταβάλει το ποσό, αρνούμενο ταυτοχρόνως να παραλάβει και τον «Παπανικολή», το πρώτο από τα 4 υποβρύχια σύγχρονης τεχνολογίας τύπου U 214, λόγω προβλημάτων ευστάθειας κ.λπ.

Ο στόχος της γερμανικής πλευράς είναι προφανής. Να προβάλει την αδυναμία συνεννόησης με τα αρμόδια υπουργεία, «εκβιάζοντας» επί της ουσίας τη νέα κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου να δώσει λύση, είτε παραλαμβάνοντας τα υποβρύχια, είτε αποζημιώνοντας τη γερμανική εταιρεία.

Για το ίδιο θέμα είχε γίνει παρέμβαση κατά το παρελθόν από τον υπουργό Αμυνας της Γερμανίας, ο οποίος σαφώς μίλησε για εγκατάλειψη των Ναυπηγείων από τη γερμανική εταιρεία, αν δεν παραλαμβάνονταν τα νέα υποβρύχια και δεν εξασφαλίζονταν νέες παραγγελίες του Δημοσίου. Χθες η γερμανική ιδιοκτησία προχώρησε σε αντικατάσταση 2 μελών του Δ.Σ. της εταιρείας και του διευθυντή του προγράμματος των υποβρυχίων με νέα πρόσωπα. Ταυτόχρονα σε επίπεδο μητρικής, (ThyssenKrupp) εφαρμόζεται εκτεταμένο πρόγραμμα περικοπών θέσεων εργασίας και διακοπής ζημιογόνων δραστηριοτήτων, με πρώτες αυτές των Ναυπηγείων.

«Πολιτικά παιχνίδια»

Πολιτικά παιχνίδια στην πλάτη του Πολεμικού Ναυτικού βλέπουν πίσω από την καταγγελία της σύμβασης αξιωματικοί του υπουργείου Αμυνας υποστηρίζοντας ότι, πέραν των εργαζομένων, το Πολεμικό Ναυτικό είναι το δεύτερο θύμα της καταγγελίας της σύμβασης από τη γερμανική εταιρεία.

Ως προς την κίνηση της γερμανικής εταιρείας, οι αξιωματικοί πιστεύουν ότι «πρόκειται για μια κίνηση ματ των Γερμανών». Οπως είπαν «αποτελεί σοβαρό πλήγμα για την κυβέρνηση της Ν.Δ., εκδίκηση των Γερμανών που δεν παραλάμβανε το υπουργείο Αμυνας τα υποβρύχια και από την άλλη πλευρά αναγκάζουν το ΠΑΣΟΚ να πάρει θέση προεκλογικά για άμεση λύση του θέματος, χωρίς όμως να έχει πλήρη εικόνα της κατάστασης».

Στο επιχειρησιακό επίπεδο, οι αξιωματικοί του υπουργείου Αμυνας μιλούσαν για «καταστροφική κίνηση από όπου και αν προέρχεται», μη αποκλείοντας το ενδεχόμενο οι Γερμανοί να οδηγήθηκαν στην καταγγελία της σύμβασης λόγω της πολιτικής που ακολουθήθηκε από το υπουργείο. «Για εμάς σημαίνει 7 υποβρύχια λιγότερα και πεταμένα πολλά εκατομμύρια ευρώ που έχουν ήδη πληρωθεί, έλεγαν οι αξιωματικοί και συνέχιζαν υποστηρίζοντας ότι από σήμερα το πρόγραμμα των υποβρυχίων σταματάει αν και είναι πληρωμένο κατά το 80% και θα έπρεπε να έχουμε παραλάβει τα υποβρύχια».

Επισήμως από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, που είναι ο μοναδικός πελάτης που έχουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ο μόνος ενδιαφερόμενος, δεν υπήρξε τουλάχιστον μέχρι χθες το βράδυ, καμιά αντίδραση. Ανεπισήμως κύκλοι του υπουργείου υποστήριξαν ότι οι Γερμανοί από την πλευρά τους οδήγησαν εσκεμμένα στο κλείσιμο των Ναυπηγείων καθώς διεθνώς κλείνουν όλες τις αντίστοιχες θυγατρικές τους. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Λιμάνια και Ναυπηγεία