Έντυπη Έκδοση

Προσοχή, αδιέξοδο

Η προχθεσινή επίθεση στο αστυνομικό τμήμα της Αγ. Παρασκευής ήταν πέρα για πέρα αναμενόμενη. Οσοι ασχολούνται σοβαρά με την πολιτική σκέψη το είχαν προβλέψει τη στιγμή που ο Γ. Παπανδρέου ανακοίνωνε ως υπουργό των σωμάτων ασφαλείας τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης είναι, ίσως, το πιο κόκκινο πανί για τους ένοπλους του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου, εξαιτίας της πολιτικής του στη σύλληψη μελών της «17 Νοέμβρη». Η πολιτική αυτή, που περιλάμβανε τη χρήση κάθε ανθρώπινου και απάνθρωπου μέσου, καθώς και την αμεσότερη εμπλοκή του αμερικανικού παράγοντα, οξύνει τα αντανακλαστικά όλων των ομάδων, που δρουν στο περιθώριο αυτού, που πολλοί αποκαλούν αντάρτικο πόλεων.

Ο χρόνος είναι σημαδιακός. Η προχθεσινή επίθεση δεν είναι ένα πολιτικό μήνυμα ένοπλων ομάδων προς το λαό για ανατροπή του συστήματος. Είναι ένα μήνυμα στη νέα κυβέρνηση Παπανδρέου και, κυρίως, στη φραστική επίδειξη πυγμής, που επαναλαμβάνει εδώ και 20 μέρες ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης.

Πρόκειται, έτσι, περισσότερο για μία βεντέτα, που έχει στο νου της την ερχόμενη επέτειο του Πολυτεχνείου και, κυρίως, τον Δεκέμβριο, που είναι η πρώτη επέτειος της δολοφονίας Γρηγορόπουλου και της επίθεσης της νεολαίας, που ακολούθησε.

Μ' αυτή τη σκοπιά, η επιλογή του Μιχ. Χρυσοχοΐδη για τη θέση του υπουργού νόμου και τάξης δεν ήταν η πιο ενδεδειγμένη για να εφαρμόσει ο Γ. Παπανδρέου μια πολιτική κατευνασμού των παθών και συμφιλίωσης -όσο γίνεται- των αντιθέσεων. Το αντίθετα μάλιστα.

Αν δεν είναι μια καθαρά άστοχη προς αυτή την κατεύθυνση επιλογή, μπορεί να εκληφθεί από πολλούς ως επιλογή στενότερης συνεργασίας των αμερικανικών και ελληνικών υπηρεσιών δίωξης προς πάσα κατεύθυνση.

Είναι ανόητο να συμπεραίνει κανείς μ' αυτή τη συλλογιστική ότι ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης ευθύνεται για το αιματηρό χτύπημα στην Αγ. Παρασκευή! Στην πολιτική δεν υπάρχουν πρόσωπα, αλλά πολιτικές. Και τις πολιτικές τις καθορίζουν τα κόμματα και οι επικεφαλής τους.

Οποιος, επομένως, σχεδιάζει πολιτικές σφοδρότερης σύγκρουσης την έχει ήδη κερδίσει στο τσεπάκι. Οπως πέρυσι, όπως τώρα.

Εκείνοι που ασχολούνται με την τρομοκρατία -με τη λενινιστική έννοια του όρου- θα έπρεπε να ξέρουν ότι ο πόλεμος δεν χάθηκε ποτέ για τις αναρχικές και αριστερές ομάδες στο πεδίο της μάχης. Χάθηκε στο πεδίο της ιδεολογίας και της πρακτικής. Εκεί που μέχρι σήμερα -με εξαίρεση μια μεγάλη περίοδο της «17 Νοέμβρη»- αυτή η μορφή αγώνα δεν βρήκε ανταπόρκιση σ' αυτό που η ίδια χρησιμοποιεί σαν αιτούμενο: Στο λαό.

Οι αιτίες είναι πολλές και δεν αρκούν σελίδες επί σελίδων. Το συμπέρασμα, όμως, είναι το ίδιο κι εδώ, και στην Ιταλία, και στη Γαλλία, και στη Γερμανία, όπου αναπτύχθηκαν τέτοιες ομάδες ένοπλης δράσης:

Οπως η τυφλή βία δεν εξυπηρετεί την ιδεολογία και τον αγώνα των ένοπλων αριστερών και αναρχικών ομάδων, έτσι και ο ιεραποστολικός τσαμπουκάς του κράτους δεν ωφελεί την πολιτική προστασίας των συμφερόντων κεφαλαιούχων και νοικοκυραίων. Αντίθετα, βλάπτονται όλοι.

Το κρίσιμο ερώτημα για το συμφέρον του μεγάλου πλήθους, γιατί αυτό είναι το ζητούμενο, παραμένει: Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να ζήσει μια ζωή αξιοπρεπέστερη; Ο τρόπος της λαϊκής συμμετοχής. Οχι μια φορά κάθε τρία-τέσσερα χρόνια σε μια κατ' ευφημισμό δημοκρατία. Κάθε μέρα. Σε όργανα διαχείρισης της καθημερινής ζωής από το επίπεδο της γειτονιάς μέχρι το επίπεδο της -όποιας- επικράτειας.

Αυτό το μοντέλο δεν μπορεί να χτιστεί ούτε με το μίσος του αίματος, ούτε με τον τσαμπουκά των μυστικών και φανερών υπηρεσιών, ούτε με τις κυβερνήσεις-υπηρέτες τραπεζών, εργοδοτών και αεριτζήδων. Χτίζεται από αυτοοργανωνόμενους πολίτες. Που πληθαίνουν και κερδίζουν μικρές καθημερινές μάχες. Με στόχο τη συνανθρωπιά. Μέχρι να κερδίσουν τη μεγαλύτερη μάχη.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

8 σχόλια

1 Ο/Η ii έγραψε: (πριν 9 έτη)
Δεν μας τα λέτε καλά σήμερα, κύριε Τετράδη.Λέτε με λίγα λόγια ότι το χτύπημα ήταν αναμενόμενο επειδή μπήκε υπουργός ο Χρυσοχοίδης. Δηλαδή είναι σαν να λέτε ότι αυτός που κακοποιεί την γυναίκα του ή το παιδί του το κάνει επειδή τον εκνεύρισαν!! Δίνετε δηλαδή κάποιο άλλοθι στους άνανδρους φονιάδες δολοφόνους. Δηλαδή αν έμπαινε άλλος υπουργός, δεν θα είχαμε τρομοκρατικά χτυπήματα; Και βέβαια θα είχαμε. Κοιτάξτε τι ωραία που αποπροσανατολίζεται η κοινωνία από τα πραγματικά οικονομικά-πολιτικά προβλήματα!Όλοι ασχολούνται με τους ανεγκέφαλους φονιάδες, μα είναι δώρο εξ ουρανού! Ακόμα κι αν δεν υπήρχαν αυτοί οι ανεγκέφαλοι ή/και υποκινούμενοι, θα έπρεπε να τους εφεύρουμε! Παρακάτω αντιφάσκετε, λέγοντας ότι στην πολιτική δεν ευθύνονται τα άτομα, αλλά οι πολιτικές. Παρακάτω ανακατεύετε την ωμή εκγληματικότητα με λενινιστικές-αριστερές ομάδες.Όλα αυτά , αν δεν είναι απλή διανοητική σύγχιση, τότε είναι σκόπιμος αποπροσανατολισμός, συνεργία δηλαδή.
2 Ο/Η KOSTAS TRENT έγραψε: (πριν 9 έτη)
"...ο πόλεμος δεν χάθηκε ποτέ για τις αναρχικές και αριστερές ομάδες στο πεδίο της μάχης. Χάθηκε στο πεδίο της ιδεολογίας και της πρακτικής.."

Tά άρθρα σας είναι απ' τα σκληρότερα και διαυγέστερα.
Ωστόσο στο προκείμενο, στην ένοπλη πάλη λχ της RAF (Mπάαντερ, Ένσλιν, Ράσπε,Μάιντς...) 'σύν Αθηνά και χείρα κίνει'. Η γερμανική αστική τάξη κάθε άλλο παρά ήταν ευεπίφορη να κινητοποιηθεί 'επαναστατικά'. Οι Γερμανοί, αντίθετα από πολλά Ελληνικά στρώματα που ή δεν τους βολεύουν και πολύ οι Νόμοι, ή δεν έχουν και σε καλή εκτίμηση τους Νόμους και Κρατική αξιοπιστία (''...τους χρειάζεται η '17 Νοέμβρη'...Καλά έκανε η ''17 Νοέμβρη''...'Ένας Γ.Παπαδόπουλος χρειάζεται ξανά εδώ...'' ), οι Γερμανοί λοιπόν, επειδή ζούναπό πολλές δεκαετίες σε Έννομη Τάξη που εννοεί ό,τι νομοθετεί και είναι αδέκαστη και σοβαρή, μόνο στα 1918-1920 αποπειράθηκαν όπως ξέρετε, να παραβιάσουν τον Γερμανικό νόμο, έμμεσα δε το Χιτλερικό κράτος.Απ' τα 1945 και μετά η Γερμανική ελίτ υπετάγη στο Σύνταγμα και στην γερμ. έννομη τάξη, όπως μας πληροφορούν οι γερμανοί ιστορικοί .

Κατά δεύτερον, η Γερμανική Αστυνομία είναι επαγγελματική με τηνπλήρη έννοια του όρου.Διαθέτει και κυριολεκτικά στρατιωτικά επίλεκτα σώματα που μπροστά τους οι δικοί μας φαντάζουν σαν κλεφταρματολικά ασκέρια με διάθεση της...στιγμής. Γρήγορα η Γερμανική αστυνομία , αμείλικτη, χτύπησε σκληρά την RAF.
(Θυμηθείτε την υπόθεση Σορίν Ματέι και την γραφική ΠΑΣΟΚική αστυνομία...) Στίς επεμβάσεις της εξάλλου, μετά τον 'Μαύρο Σεπτέμβρη' της Φατάχ-1972- στο Μόναχο, η γερμανική αστυνομία καταδρομέων λχ στις αεροπειρατίες, αποδείχτηκει εξαιρετικά τεχνικά εξοπλισμένη και πανίσχυρα αποτελεσματική, θυμίζοντας την Ισραηλινή 'αντιαεροπειρατική' επιδρομή στο Έντεμπε-1975, Ουγκάντα-.
Επίσης για την 'Ε.Ο.17η Νοέμβρη' και την παροιμιώδη ανατολιτικο-Βαλκάνια ανικανότητά μας , ο έμπειρος δημ/φος Αντώνης Καρακούσης στο ''Μετέωρη Χώρα''- εκδ. ΕΣΤΙΑ 2006- που σας το συνιστώ, άν θέλετε, έγραψε τα εξής καίρια :

"...(σελ23-24-25) ...οι κ α τ α λ ή ψ ε ι ς του 1979 πέρασαν από δίπλα μας τα πρόσωπα που θα κυριαρούσαν στο χώρο της επαναστατικής β ί α ς . Νοιώσαμε από τότε τα υγρά ΄βλέμματα των ''φλογισμένων', έτοιμων ν αρπάξουν τα κουμπούρια.
Αργότερα, όταν ορισμένοι θα πάν να προσεγίσουν το φαινόμενο της τρομοκρατίας, δεν θα κατανοούν τα αιματηρά γεγονότα, θα πλάθουν ονειροφαντασίες, χωρίς να έχουν γνώση των συνθηκών που τα γέννησαν....Στη νεολαία εκείνη την πρώτη μεταπολίτευση, επικρατούσε π υ ρ ε τ ό ς επαναστατικός. Οι συζητήσεις γύρω απ' την ένοπλη πάλη ήταν κοινές, ....στη Νομική, οι προκηρύξεις και το πληροφοριακό υλικό του ΕΛΑ κυκλοφορούσαν με άνεση, ο ροζοσπαστισμός ήταν διάχυτος.... Κινήματα σαν της συμπαράστασης στην Πορτογαλική Ε π α ν ά σ τ α σ η , που έξέπεμπαν κλίμα σκληρής αντιπαράθεσης, επέτρεπαν στους ''πατριάρχες'' της επαναστατιής βίας ν' αναζητούν νέα παιδιά, έ τ ο ι μ α να π έ σ ο υ ν στη φ ω τ ι ..ά ....Κάπως έτσι, κείνες τις πυρετώδεις έρες, ο Δημήτρης Κ ο υ φ ο ν τ ί ν α ς, φοιτητής Οικονομικού Νομικής τότε - αρκετοί συγκράτησαν το περίγραμμα των φρυδιών, το έντονο των ματιών του, τον θυμήθηκαν χρόνια μετά σαν παραδόθηκε στις Αρχές ως σιωπηλό και μυστηριώδη παρατηρητή γων γεγονότων στη Σχολή, πέασε στην ά λ λ η ν όχθη., παίρνοντας μαζί του και τον Τσελέντη απ' τα ίδια αμφιθέατρα...έτσι στρατολ/θηκε κι ο Χριστόδουλος Ξηρός..

Σ' όσους πέρασαν απ το Πανεπ/μιο τότε, υπήρχε η βεβαιότητ, ότι τα πρόσωπα της τρομοκρατίας και του βάρους του αίματος, δν μπορύσαν, παρά να έχουν βγεί απ' το Φοιτητικό Κίνημα της Μεταπολίτευσης, ότι ...επρόκειτο για τους κοινούς, συνηθισμένους, ''της διπλανής πόρτας', της εισόδου στο ασανσέρ έξω απ' το συνηθισμένο διαμέρισμα....
Οι υπόλοιποι, και μάλιστα οι Αρχές, εξηρτημένες απ' τις Η.Π.Α. και τn C.I.A., έψαχναν για χρόνια αλλού (!), μηρυκάζοντας θεωρίες συνωμοσίας, και λέγοντας απλώς α ν ο η σ ί ε ς , παρακολουθώντας-κατηγορώντας επί χρόνια στελέχη του ...ΠΑΣΟΚ, ...τον Κ. Λαλιώτ η ..

Τότε είχα ανέλπιστα βρεθεί κλητήρας στην ''Πρωινή Ελευθεροτυπία''. Νεανικές ανησυχίες , μοναδική ευκαιρία μου πρόσφερε να ζώ τον πυρετό της ενημέρωσης να τρέχω πότε δώ - πότε κεί, να διαβάζω ό,τι έπεφτε στα χέρια μου, απ' τα χειρ/γραφα κοινοβουλ. συντακτών και τις προκηρύξεις της ''Ε.Ο. 17Νοέμρβρη' (όπως είναι η σοβαρή-ορθή της ονομασία- σ.δ. μου), που μ ά -ζ ε υ α απ' τους τηλεφωνικούς θαλάμους, μέχρι τα μουσκεμένα ανάτυπα των λινοτυπιών για τους διορθωτές....στο μεγάλο σχολείο της πραγματικής ζωής.." (σελ 25, μ' ελάχιστες δικές μου συντμήσεις).
Μέ τιμή, Κ.Δ.Τ
3 Ο/Η Κάτια έγραψε: (πριν 9 έτη)
Δανείζομαι στοιχεία ενός φίλου που είπε σε ένα μπλογκ πως όταν οι αστυνόμοι συλλαμβάνουν έναν μετανάστη, όπως τον Πακιστανό εργάτη Μοχάμεντ Καμράν Ατίφ, τον δένουν χειροπόδαρα και τον χτυπούν με ρόπαλα, ενώ στη συνέχεια του κάνουν ηλεκτροσόκ, με καλώδια στα χέρια και στα γόνατα με συνέπεια να οδηγηθεί στον θάνατο, αυτό που ακολουθεί είναι γνωστό.
Η ΕΛΑΣ βγάζει ανακοίνωση που μιλάει ότι ο θάνατος του μετανάστη οφείλετε σε παθολογικά αίτια ενώ ο ιατροδικαστής που κάνει την νεκροτομή εκδίδει πόρισμά που αποδίδει τον θάνατο του σε οξύ πνευμονικό οίδημα.
Νωρίστερα, στην Ηγουμενίτσα λιμενικοί εφορμούν στον 29χρονο Κούρδο μετανάστη Αριβάν Οσμάν Αμπντουλάχ. Χτυπούσαν το κεφάλι –του Κούρδου μετανάστη- στο τσιμέντο του Λιμανιού μέχρι που αυτός έπαθε εσωτερική αιμορραγία. Μένει «φυτό» για κάποιο διάστημα μέχρι που καταλήγει στα θυμαράκια.
Το υπουργείο Ναυτιλίας βγάζει ανακοίνωση στην οποία τόνιζε ότι «ο μετανάστης έπασχε από επιληψία και τραυματίστηκε μόνος του»!

Θα μπορούσαμε να αναφέρουμε δεκάδες παρόμοιες περιπτώσεις που οι εκπρόσωποι της ΕΛΑΣ, δολοφονούν, βασανίζουν χωρίς ποτέ να έχουν καμιά επίπτωση για τις πράξεις τους. Και εκτός αυτού αποτελούν σύμβολα ενός κράτους καταστολής που πριμοδοτεί με 600.000 ευρώ όποιον ρουφιανέψει τρεις ληστές τραπεζών ενώ δείχνει ανημπόρια να βρει τους επίδοξους δολοφόνους την Κούνεβα -αλήθεια ποιοι να είχαν συμφέρον από το θάνατο της?????-και βάζει την υπόθεσης της στο αρχείο.

Άλλη είναι η βία λοιπόν που απειλεί όλη την ελληνική κοινωνία και όχι τα επιλεγμένα χτυπήματα των οργανώσεων μειοψηφικής ένοπλης βίας. Και αυτή είναι η βία της καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Μιας βίας που δεν έχει ενόχους, δεν δικάζεται από κανένα δικαστήριο και οι δράστες της είναι οι εγκληματίες του λευκού κολάρου που υπηρετούν και στηρίζουν το απάνθρωπο καπιταλιστικό σύστημα.

Και για να γίνουμε πιο σαφής δίνουμε τον λόγο στην καθηγήτρια Κοινωνιολογίας του Παντείου πανεπιστημίου Φωτεινής Τσαλίκογλου:

"Μορφή θεσμικά αποδεκτής βίας αποτελεί η φτώχεια, η ανεργία, η απειλή της απόλυσης, μορφή βίας αποτελεί να ζεις με τον τρόμο της επιβίωσης. Μια βία όμως που τείνει να πάρει τις διαστάσεις ενός "φυσικοποιημένου" κακού, μια βία που δε θα ποινικοποιηθεί από κανένα δικαστήριο και οι δράστες της θα απολαύουν μια αδιατάρακτη ασυλία".

Αυτή η βία κ Χρυσοχοϊδη στρέφεται ενάντια σε όλη την Ελληνική κοινωνία και αυτή την βία υπηρετείς εσύ και οι μηχανισμοί καταστολής στους οποίους προΐστασαι.
4 Ο/Η Κάτια έγραψε: (πριν 9 έτη)
Και για όποιον δεν κατάλαβε το προηγούμενο σχόλιο. Έχουμε πόλεμο, έναν ακήρυχτο πόλεμο. Και έχουμε πάρει όλοι θέσεις σε αυτόν... Έιτε συνεχίζοντας τη ζωούλα μας κουτσά-στραβά είτε διαμαρτυρόμενοι για όσα συμβαίνουν γύρω μας κατεβαίνοντας σε πορείες είτε επικροτώνας πολιτικές είτε υπηρετώντας στην ΕΛΑΣ είτε ακολουθώντας το αντάρτικο πόλης είτε σιωπώντας είτε φωνάζοντας. Όλοι με τις καθημερινές μικρές και μεγάλες επιλογές που κάνουμε επιλέγουμε και στρατόπεδο. Και αν κάποιος συμφωνεί και αναρωτιέται "Έτσι είναι δυστυχώς αλλά και τι να κάνουμε;" απάντηση έτοιμη δεν υπάρχει. Η απάντηση είναι να βρεις τρόπο να κοιμάσαι ήσυχος με τον εαυτό σου το βράδυ και να μην ντρέπεσαι να τον κοιτάξεις στον καθρέφτη σου το πρωί. Κάθε άνθρωπος, διαφορετική απάντηση... Εσείς και εγώ άραγε αφήσαμε τον εαυτό μας να αναρωτηθεί μέσα από την άνεση του καναπέ μας;
5 Ο/Η coffyman έγραψε: (πριν 9 έτη)
Εγώ απορώ με τον κύριο Τετράδη.
Τι είδους κοινωνία (Σε ρεαλιστικό επίπεδο και όχι σε - αλα "imagine" του λενον - ουτοπικό επίπεδο...)
Διότι και εγώ μπορεί να το παίζω πχ ευσεβής χριστιανός και να μιλάω για μια κοινωνία αγάπης αλληλοσεβασμού κτλ κτλ κτλ αλλά χωρίς κανένα αντίκρισμα καθότι η σκληρή εγωιστική φύση του ανθρώπου ισοπεδώνει τα πάντα τελικά , ότι και αν πιστεύει , όποια ιδεολογία και να έχει - κομμουνιστές, φασίστες, χριστιανοί, άθεοι κτλ.

Προτείνετια ΕΝΑΝ υπουργό στη θέση του Χρυσοχοίδη (ένα όνομα) , εκτός και αν δεν θέλεται να έχουμε υπουργό (να έχουμε ένα "ακίνδυνο" για τον αναρχοαυτόνομο "ιδεολόγο" Έλληνα πολίτη υπουργείο), να μην έχουμε κατ' επέκτασιν κανένα υπουργό (αφου σύμφωνα με την αναρχίζουσα ιδεολογία όλοι τους είναι αιμοβόρα κτήνη), να μην έχουμε κυβέρνηση, να μην έχουμε κράτος...
Και να έχουμε τι; Μια αναρχοαυτόνομη Ελληνική- αν και το "ελληνικό" θα τους χαλούσε κάποιους - κοινωνία; Με τι είδους οργάνωση; Με αυτοοργάνωση; Μα και πάλι δεν θα υπήρχε ένας - έστω συμβολικά σε ρόλο αρχηγού; Φαύλος κύκλος...
Ο Έλληνας δεν θέλει τον μπάτσο της γειτονιάς του, θέλει να διαδηλώνει την αναρχοαυτονομία του... Όταν ο "κακός" - είτε λέγεται κλέφτης , είτε βιαστής είτε οτιδήποτε - εισβάλει στην προσωπική του ζωή θα αναζητήσει ο ίδιος που βγάζει την οργή του απέναντι του την "βοήθεια" του μπάτσου... Κάνω λάθος; Διαψεύστε με...

Είμαστε ο πιο γελοίος τελικά "αναρχικός" - αερολόγος, οτιναναιλόγος - λαός του κόσμου...
Φρενοκομείο η Ελλάς!
6 Ο/Η gianniotis έγραψε: (πριν 9 έτη)
Η Κάτια σηκώθηκε από τον καναπέ της και πήρε θέση ...

Διαβάζω την Ελευθεροτυπία ή το indymedia ;
7 Ο/Η ο καιρος έγραψε: (πριν 9 έτη)
ii,δυσκολευομαι να παρακολουθησω το συλλογισμο σας.Νομιζω οτι το γραφτο μου ειναι πεντακαθαρο.Η συλλογιστικη Παπανδρεου με τον νεο υπουργο ειναι η ιδια με του Μπους στο Αφγανισταν.Οταν εχεις ενα πολιτικο προβλημα-γιατι η τρομοκρατια ειναι πολιτικο προβλημα-το λυνεις με πολιτικα μεσα.Δηλαδη κοιτας να αμβλυνεις τις κοινωνικες ανισοτητες και την δικαστικη αδικια.Κοιτας να διορθωσεις το κτηριο που γερνει,δεν μπαλωνεις το ενα δωματιο του ενος οροφου.Απορω που σας εχει αφησει αδιαφορο το δια ταυτα του αρθρου μου.Γιατι εκει ειναι η ουσια.Την τρομοκρατια δεν μπορει να την αντιμετωπισει το Κρατος.Η βια γενναει βια.μονο οι πολιτες μπορουν να την αποδυναμωσουν ενδυναμωνομενοι οι ιδιοι.

Κωστα,δεν βλεπω που διαφωνουμε.Για τον φιλο και συναδερφο Αντωνη,πρεπει να σου πω οτι σεβομαι την αποψη του,αλλα επιτρεψε μου να εχω τη δικη μου,ως αρχισυντακτης του και κλεινοντας φετος 26 χρονια στη διαχειριση του πολιτικου της εφημεριδας.Φυσικα,η καθε εποχη εχει τους ενοπλους,που βγαινουν απο τα σπλαχνα της κοινωνιας.Επομενως ειναι αναγνωρισιμοι απολυτως.

Κατια,η αναλυση σου κατα τη γνωμη μου αγγιζει το προβλημα στη ριζα του.Γιαυτο και το ερωτημα που μπαινει ειναι Τι να κανουμε.Ολα τα αλλα τα θεωρω κουβεντες του αερα.Εγω εχω τις δικες μου προτασεις.Και ο καθενας απο τις προτασεις του κρινεται.

coffyman,νομιζω οτι ο συλλογισμος σου δεν στηριζεται σε γερα θεμελια.Δεν ειναι απο πουθενα ιστορικα τεκμηριωμενο αυτο που ποϋποθετεις σαν η εγωιστικη φυση του ανθρωπου.Αντιθετα μαλιστα,σε οσες πρωτογονες κοινωνιες εχουν βρεθει,αλλα και σε οσες τριτοκοσμικες εχω δει εγω στη ζωη μου-και εχω δει πολλες-τα ατομα εχουν μια φυσικη υποταγη στο συνολικο συμφερον,που ειναι και φυσικο.Γιατι η πρωτιστη αμυνα του ανθρωπινου ειδους ειναι η κοινωνικοτητα του.Φυσικα,υπαρχουν ομαδες,σαν τους Ελληνες,τους Αλβανους,τους,Σκωτους,τους Γεωργιανους,τους Αραβες,τους Παλαιστινιους-συμπεριλαμβανομενων και των εβραιων το θρησκευμα-τους Κουρδους,τους Παστουν και αλλους για να μη μακρυγορω,που εχουν πιο οξυ το ατομικο αισθημα απο το κοινωνικο.Αυτο δεν αλλαζει το βασικο μηνυμα,που αλληλοεξαρτα την ποιοτητα της ζωης του ατομου απο του συνολου.Και ειναι φυσικο.
Αυτο που ονομαζεις ουτοπικο θα το περιγραψω με ενα περιστατικο,που μπορω να τα κανω πολλα,αλλα ας ειναι ενευσμα για σκεψη.Οταν ολος ο κρατικος μηχανισμος,με πρωτοστατες τον πανισχυρο ΠΕΧΩΔΕ Κ Λαλιωτη και τον πανισχυρο υπουργο Ε Βενιζελο παραχωρουσε το αλσος Ριζαρη στους Γουλανδρηδες-οχι τους καλους του Κυκλαδικης Τεχνης,κατι συγγενεις τους-για να το μπετοναρουν με ενα μουσειο αμφιβολης συλλογης,που οι ιδιοι αρνιοντουσαν και να καταθεσουν!!Εμεις,λοιπον οι περιοικοι ξεσηκωθηκαμε και υπο τις απειλες και τις υβρεις πολλων επωνυμων-γιατι στην "τεχνη" θα βρεις τα πιο εμπαθη μουτρα-καταφεραμε και το σωσαμε δικαστικα το αλσος και σημερα ερχεται ο δημος και το καλλωπιζει κι ολας,και αυριο θα μας το πουλαει και για δικο του επιτευγμα, ενω
δεν εκανε τιποτα παραμενοντας στο πλευρο των ισχυρων,ως συνηθως.Καθε μερα,λοιπον που περναω απο αυτο το αλσος λεω περηφανα "αυτο το αλσος το κερδισαμε ΕΜΕΙΣ".Κι αυτο το εμεις αγαπημενε μου αναγνωστη με γεμιζει με περισσοτερη συγκινηση και περηφανεια απο ολα τα εγω του κοσμου.Δεν ειμαστε λοιπον ο πιο γελοιος λαος.Ειμαστε ο,τι κανουμε.
8 Ο/Η ο καιρος έγραψε: (πριν 9 έτη)
gianniotis,απ ο,τι καταλαβαινω σας ενοχλει να διαβαζετε ποικιλες αποψεις σε ενα εντυπο.Δεν ειναι και πολυ δημοκρατικο δειγμα αυτο.
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 8

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Στη στήλη
Πέμπτη πέννα